Kvalitet Skrevet torsdag kl 10:32 #1 Skrevet torsdag kl 10:32 Er i gang med prosess nytt kjøkken. Ønsker meg egentlig svart kjøkken med trestruktur i kombinasjon med moduler i eik (barløsning) og hvit benkeplate. Det er jo et hav av fargemuligheter og vanskelig å tenke hva som kan holde seg i 20 år…. Ønsker ikke hvitt/grønt/blått kjøkken. Og grått har vi nå. Noen som har innspill?
visp Skrevet torsdag kl 10:39 #2 Skrevet torsdag kl 10:39 Uansett hvor in svart kjøkken er så ville jeg helst ikke hatt det. Alt syns jo på svart. 11 3
Kvalitet Skrevet torsdag kl 10:41 Forfatter #3 Skrevet torsdag kl 10:41 visp skrev (Akkurat nå): Uansett hvor in svart kjøkken er så ville jeg helst ikke hatt det. Alt syns jo på svart. Vi har mørkegrått i dag. Ikke problem med at alt syns og vi har veldig mye lys inn på kjøkkenet. Er det sånn sett stor forskjell på mørkegrått og svart?
visp Skrevet torsdag kl 10:44 #4 Skrevet torsdag kl 10:44 Kvalitet skrev (1 minutt siden): Vi har mørkegrått i dag. Ikke problem med at alt syns og vi har veldig mye lys inn på kjøkkenet. Er det sånn sett stor forskjell på mørkegrått og svart? Jeg vil tro mørkegrått er lettere angående flekker. Jeg har ikke hatt svart kjøkken selv, men har sett hos de som har det hvor vanskelig det er å holde det flekkfritt. Jeg syns hvitt kjøkken er finest, også kan man heller tilføre farger gjennom annet på kjøkkenet. Jeg ser endel på boligannonser for tiden og hver gang jeg ser svarte kjøkken og bad tenker jeg egentlig bare ungkarsbule 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:47 #5 Skrevet torsdag kl 10:47 Hvis det ikke er ut enda tar det neppe lang tid før det er det. Anonymkode: 1cc77...6da 2 2
Kvalitet Skrevet torsdag kl 10:52 Forfatter #6 Skrevet torsdag kl 10:52 visp skrev (6 minutter siden): Jeg vil tro mørkegrått er lettere angående flekker. Jeg har ikke hatt svart kjøkken selv, men har sett hos de som har det hvor vanskelig det er å holde det flekkfritt. Jeg syns hvitt kjøkken er finest, også kan man heller tilføre farger gjennom annet på kjøkkenet. Jeg ser endel på boligannonser for tiden og hver gang jeg ser svarte kjøkken og bad tenker jeg egentlig bare ungkarsbule Tenker du dette (hentet fra nett) ser ut som en ungkarsbule? 3
visp Skrevet torsdag kl 10:54 #7 Skrevet torsdag kl 10:54 Kvalitet skrev (2 minutter siden): Tenker du dette (hentet fra nett) ser ut som en ungkarsbule? Nei, det der var ganske fint Det jeg tenker på som ungkarsbule er gjerne der hvor mesteparten er svart. Vil tro kanskje flekker ikke syns like godt på skapdører av tre som på vask og sånt.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:54 #8 Skrevet torsdag kl 10:54 Nei, det fins mange flotte kvalitetskjøkken i sort. Anonymkode: 1f68e...7cd 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:59 #9 Skrevet torsdag kl 10:59 Kvalitet skrev (4 minutter siden): Tenker du dette (hentet fra nett) ser ut som en ungkarsbule? Jeg tenker utdatert og hotell eller ungkarsbule når jeg ser slike kjøkken. Gull og messingdetaljer eller ennå værre svarte detaljer og svart kran daterer kjøkkenet veldig i mine øyne. Det eneste som mangler er en stor hvit kum😬 Null personlighet. Anonymkode: 3cf75...926 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:22 #10 Skrevet torsdag kl 11:22 Jeg har svart (eller veldig, veldig mørkebrun) med trestruktur og jeg er veldig fornøyd. Ca fronter som bildet over. Har til og med svart komposittstein med litt glimmer som benkeplater. Det ble faktisk ikke så mye dyrere enn en billig benkeplate fra IKEA når man sammenligner spesialbestilling. Jeg har en med underlimt vask og avrenningskanaler i benkeplata, en med planlimt koketopp, og en kjøkkenøy som jo er dypere enn 60 cm. Så alle måtte blitt spesialbestilt hvis jeg hadde valgt laminat eller noe likevel. Det er bare tull at man ser alle urenheter på svart, så lenge det er matt. Jeg hadde aldri valgt svart høyglans, men svart matt funker veldig bra. Jeg får mye komplementer for kjøkkenet mitt. Det drar på årene og jeg valgte det før det ble in. Det fyller straks 15 år og jeg synes det ser like fint ut. Ikke slitt og ingen vannskader. Anonymkode: 1a45b...04e 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:36 #11 Skrevet torsdag kl 15:36 Jeg grøsser når jeg ser svart kjøkken med trestruktur i boligannonser. Svarte helt slette, matte fronter er mindre ille. Anonymkode: 683e3...31b 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:57 #12 Skrevet fredag kl 06:57 Kvalitet skrev (20 timer siden): Tenker du dette (hentet fra nett) ser ut som en ungkarsbule? Et kjøkken som gjør at jeg hadde hoppet over den boligannonsen uansett hvordan resten av huset/ leiligheten hadde sett ut. Anonymkode: ab052...8ed 2 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:17 #13 Skrevet fredag kl 07:17 Hvis du har tenkt å bo der lenge, kjøp det du liker selv. Det er vel det samme om det er inn eller ut så lenge du liker det? Hvis du skal flippe bolig hadde jeg gått for noe mer nøytralt, mørke kjøkken er litt sånn enten liker du det eller hater det. Så kan miste mange kjøpere på det. Det er mer sjelden at det er andre veien, at man MÅ ha mørkt kjøkken. Personlig får jeg oppussingsbehov straks jeg ser mørke kjøkken, hadde ikke orket det til daglig i et rom man tilbringer ganske mye tid. Vil heller bruke farger i vegger og interiør, enn i selve kjøkkenet, det skal for meg være lyst. Så hus med nyoppusset kjøkken som er mørke, de utgår i stor grad for min del, for gjerriglusa pluss miljøverneren i meg vil ikke pusse opp et nytt kjøkken. Anonymkode: 8378e...eb3 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:48 #14 Skrevet fredag kl 08:48 Tenker man virkelig på hva som er "ut" når man pusser opp sitt eget hjem? Ikke rart alle hus i Norge ser like ut, da.... 🤪 Anonymkode: d05dc...0f3 10 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:52 #15 Skrevet fredag kl 08:52 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker man virkelig på hva som er "ut" når man pusser opp sitt eget hjem? Ikke rart alle hus i Norge ser like ut, da.... 🤪 Anonymkode: d05dc...0f3 Altfor mange tenker på hva som vil selge best når de pusser opp, eller går til innkjøp av bil eller andre luksusvarer. Alle har samme interiør, alle har samme bil, alle har samme klokke og veske osv. Kjedelig. Anonymkode: 37760...d94 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:57 #16 Skrevet fredag kl 08:57 visp skrev (22 timer siden): Jeg vil tro mørkegrått er lettere angående flekker. Jeg har ikke hatt svart kjøkken selv, men har sett hos de som har det hvor vanskelig det er å holde det flekkfritt. Jeg syns hvitt kjøkken er finest, også kan man heller tilføre farger gjennom annet på kjøkkenet. Jeg ser endel på boligannonser for tiden og hver gang jeg ser svarte kjøkken og bad tenker jeg egentlig bare ungkarsbule Jeg har hvitt kjøkken og vil ha svart neste gang, ALT synes på det hvite kjøkkenet. Anonymkode: e4658...a43 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:16 #17 Skrevet fredag kl 09:16 Vi hadde hvitt kjøkken (faktum ståt fra IKEA) i vårt gamle hus og var superfornøyde! Så flyttet vi til et hus med sort kjøkken. Ikke særlig begeistret, alt av flekker vises. Det var for nytt til at vi byttet det ut, det synes jeg ble for sløsete. Hater det ikke, men hadde aldri valgt sort selv. Vi var inne på tanken om å bytte fronter, men er kommet nye mål osv.. vet man kan spraylakkere, male.. men vi ville bare slite det ut. Sort kjøkken spiser masse lys også. Det blir en veldig mørk krok i stua vår (er på en måte åpen løsning mot allrom). Når det en gang fornyes tenker jeg enten hvitt, lysegrått, eller lys grønt. Ikke mintgrønn, men mer dus lysere oliven. Fint mot tregulv.. det er så mye lekkert i dag, man kan bli helt tullete. Anonymkode: e5373...b0b 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:26 #18 Skrevet fredag kl 09:26 Det er vel litt ut med alt svart ja. Ser på bilder/salgsannonser der kjøkkenet er svart, og det ser noe utdatert ut faktisk. Det handler jo og om helheten, hvordan er resten av huset osv. Var på besøk hos ei som hadde hvit kjøkkeninnredning og så var kjøkkenøyen i sort eik med marmor plate på toppen, øyen hadde fremtrukken sokkel og det var bare så lekkert😍 det så mer kvanum ut, og var veldig gjennomført så det svarte ble ikke dominerende. Anonymkode: 83f3e...c33 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:32 #19 Skrevet fredag kl 09:32 Synes svart kjøkken er superkult. Det du viste på bilder der ser eksklusivt ut og veldig lekkert. Synes hvite kjøkken er superkjedelig og alle har det. Anonymkode: 8723c...f92 3 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:58 #20 Skrevet fredag kl 09:58 Kvalitet skrev (23 timer siden): Er i gang med prosess nytt kjøkken. Ønsker meg egentlig svart kjøkken med trestruktur i kombinasjon med moduler i eik (barløsning) og hvit benkeplate. Det er jo et hav av fargemuligheter og vanskelig å tenke hva som kan holde seg i 20 år…. Ønsker ikke hvitt/grønt/blått kjøkken. Og grått har vi nå. Noen som har innspill? Ja, det er vanskelig å se for seg hva som holder i 20 år, men det er utrolig enkelt å spå hva som ikke gjør det, og da kommer svart kjøkken nesten helt øverst på listen. Hvis du ikke vil ha grønt, blått, hvitt eller grått, så ville jeg sagt at det absolutt safeste er å gå for tre. Eik. Jeg kan bare huske en veldig kort periode på tidlig 2000-tall der eik ikke var spesielt inne, men ellers er det en tresort som alltid har vært der. Når bøk, bjørk og kirsebærtre har vandret inn og ut av trendbildet, så har eik stort sett alltid vært tidsmessig. Anonymkode: 362d2...c6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå