Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spurte han når han hadde tenkt til å finne på noe sammen med meg og fikk til svar «nei si det». Så spurte jeg når han tok insj til å gjøre noe sammen med meg sist. Tok han litt på senga der for da svarte han «det Kan du vel tenke deg til selv». Med andre ord så kunne han ikke svare på det 🤦🏼‍♀️ og han så ikke problemet i at kun en av oss aka meg skulle ta insj til å finne på ting. Man er vel to for å få et forhold til å funke. Makan 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: c6385...f02

Igjen, hvorfor tenkte du at det var en god ide å få barn med han her? 

Anonymkode: 631a5...958

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke er langt på vei så har ikke denne relasjonen noe å tilby et barn.

I så tilfelle hadde jeg tatt abort.

Og om det er for sent, så hadde jeg flyttet og endt relasjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva hadde du/dere tenkt hvis typen/mannen din sa til deg «hvis du fortjener så jævlig mye bedre så vet du hvor døra er» og «drar du nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen». 

jeg er gravid btw så kan hende jeg overreagerer..men ja hva hadde din tanke vært?

Hva er grunnen til at han sa det?

Anonymkode: 8d5f8...576

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Spurte han når han hadde tenkt til å finne på noe sammen med meg og fikk til svar «nei si det». Så spurte jeg når han tok insj til å gjøre noe sammen med meg sist. Tok han litt på senga der for da svarte han «det Kan du vel tenke deg til selv». Med andre ord så kunne han ikke svare på det 🤦🏼‍♀️ og han så ikke problemet i at kun en av oss aka meg skulle ta insj til å finne på ting. Man er vel to for å få et forhold til å funke. Makan 🤦🏼‍♀️ 

Dette er jo en no-brainer. Han vil ikke en gang bruker tid med deg. Det kan virke som han ønsker å ha deg i hus for praktiske årsaker: du steker hus og hjem, lager mat og fra tid til annen kan han tømme seg…  han liker deg jo ikke. 

Hvordan tror du det blir når babyen kommer?? Kok deg ut så fort som overhodet mulig! 

Anonymkode: e762f...dee

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (6 minutter siden):

Om du ikke er langt på vei så har ikke denne relasjonen noe å tilby et barn.

I så tilfelle hadde jeg tatt abort.

Og om det er for sent, så hadde jeg flyttet og endt relasjonen. 

21 uker i følge innlegg #11 

Anonymkode: e762f...dee

AnonymBruker
Skrevet

Jaha... og hva har du tenkt å gjøre videre, da, Ts?

Du har en gyllen sjanse her og nå til å komme deg ut av dette forholdet før han kommer tilbake fra drikketuren sin.

Denne mannen kan du aldri endre.

Skal du ta ansvar nå for deg selv, din datter og ditt kommende barn og komme deg ut av dette som også er et psykisk nedbrytende forhold? Eller skal du sitte og vente på at han kommer hjem og håpe at han vil endre seg når det er helt tydelig at han ikke en gang gidder å prøve å få dette forholdet til å fungere, ikke har noen omtanke eller respekt for deg?

Du har fremdeles sjansen til å komme deg ut før han kommer tilbake fra drikketuren sin!

Hva enn du gjør - sørg for at du ikke bor sammen med ham når du føder ditt andre barn!

Anonymkode: b29c3...107

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor lenge har dere vært sammen og hvor lenge har dere vært samboere? 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet ligger i deg selv, TS. Antakelig tenker du nok på ett eller annet plan at du faktisk ikke fortjener noe bedre. Ellers ville du gått allerede.

Men nå må du legge egen manglende selvrespekt til side og tenke på at du faktisk har ansvar for et (snart to) BARN! Det er prioritet nummer en i livet ditt. Du kan ikke la datteren din vokse opp i et sånt miljø, og heller ikke babyen i magen.

En mann som prioriterer å drikke seg full med venner på høytidsdager i stedet for å være med familien sin er ikke noen mann. Du har alt å vinne på å gå så snart som mulig. Nå før barnet er født så kan du også flytte hvor du vil, noe som blir vanskelig siden.

Anonymkode: 93bc3...386

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor spør du han om det? Du burde bruke tida di på å finne ny leilighet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville dratt for lenge siden. Ikke bare pga det han sier men også oppførselen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måten han snakker til deg på forteller at han egentlig ikke vil være i forholdet. Har en bror som begynner oppføre seg som en dritt når han er lei av kjæresten og vil ut men tørr ikke slå opp selv

Anonymkode: 0218f...8f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en slik mann? Du vet det er frivillig?

AnonymBruker
Skrevet

Uff, se for deg hvordan forholdet blir når barnet kommer. Du kan ikke forandre han, ts, jeg klarer ikke se noen lykkelig barndom for barna her. 

Anonymkode: 80913...f42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 23.31):

Ja det sa jeg, skal gi dere konteksten:

er 21 uker på vei nå og har vært rimelig sliten/dårlig form. Jobber fullt opp og har en datter fra et annet forhold. Min nye sambo hjelper ikke en tøddel til med henne. Så når jeg er ferdig på jobb er det å hente på skole og hjem. Han kommer ish en halvtime hjem før meg, men har aldri handlet/begynt å lage middag. Så da må jeg dra me datter på butikken for å handle. Så etter det er det leksegjøring, hus og etterhvert leggetid..får aldri tid til å hente meg inn igjen. Mens sambo er glad i å dra ut å helst drikke/gjøre andre ting i helgene. Ofte gjøre andre ting i ukedagene også. Tar aldri insj til å finne på noe med meg/oss. Det er det alltid jeg som må gjøre. Hadde håpt på litt mere hjelp nå når jeg er gravid og har kommunisert flere ganger til han at jeg er sliten..

sååå da på 16.mai dro han ut igjen for å drikke som er ok det (på tidspunktet var datteren min hos faren sin). Så på 17.mai sto jeg opp og ordnet meg for å dra å spise kake med venner/familie. Han lå fyllesyk og sov. På forhånd hadde vi avtalt at det var middag hos mine foreldre kl.16 så jeg regnet med han kom til avtalt tidspunkt. Når han hadde fått summet seg. JA jeg vet at jeg kunne sendt han melding å spurt når han kommer, men i mitt hodet var det ikke noen problemer og regnet med han dukket opp da det var avtale. Klokka ble 16 og han kom ikke. Så jeg ringte å spurte om han trengte skyss/at jeg skulle hente han. Fikk da til svar «nei jeg tenkte ikke å komme egentlig. Er hos en kompis nå og vurderer å drikke». Jeg ble så skuffa og lei meg..det bare rant helt over. Ditcha meg igjen for å drikke..det var da jeg kom med denne kommentaren om at jeg syntes at jeg ikke fortjente dette når jeg er gravid. Ikke denne hendelsen isolert, men det at han drikker ofte og ikke hjelper meg med ting. Har typ bygd seg opp over tid. Sa også at jeg var så kokt i hodet og så sliten at jeg ønsket et par dager helt alene kun for å slappe av og sove. Det var da han sa at «hvis du drar nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen».

og ja! Jeg har kommunisert og fortalt han gjentatte ganger hvordan jeg føler det. Dette er 14 dager siden…i morgen drar han på hyttetur med gutta for å drikke 4 dager i strekk..

skjønner at man må forvente et motsvar, men nå har du konteksten..

Han der er IKKE moden for å bli far. Han virker ufin og ekstremt egoistisk. Jeg tror nok dessverre du får det bedre uten ham. Alkoholproblemer virker det også som at han har.

Anonymkode: 38b82...7cb

• Liker 2
Skrevet

For det første så valgte han å bli sammen med deg som han visste hadde barn fra før, og det er da han burde tenkt seg godt om i fht om det var noe for ham.

Så valgte han å bli samboer med deg, og da er han stefar. Det er konsekvensen av valget han tok. Og da stiller man opp, selv om hovedansvaret er ditt.

Hjelpe til å handle og lage middag innimellom er det minste man gjør i et forhold. Og det handler ikke om å lage mat til datteren din, det handler om å lage mat til dere alle. Det burde han gjort om dere bare var dere to også.

Det at han fester med kompisene er noe helt annet. Det virker ikke som han har roet ned singellivet selv om han har blitt samboer. Og med tanke på hvor ofte han drikker, så tror jeg ikke at det på magisk vis blir borte så fort babyen kommer.

Du skriver at han liker å gjør ting i helgene og ofte også i ukedagene, men at han ikke foreslår noe med deg/ dere det er det du som gjør. Han viser tydelig at han ikke ønsker å tilbringe tid med dere. Spørs om han skjønner at det blir mye hjemmetid etter at babyen er født.

Det at han truer deg med "hvis du drar nå er det ikke sikkert du får komme hjem igjen" etter at du har fortalt ham hvor sliten du er, er egentlig siste spiker'n i kista.

Han virker ikke interessert i familielivet i det hele tatt. Og respekterer i hvertfall ikke deg som en likeverdig partner.

Regner med at han er hjemme igjen nå, så håper at du har fått slappet av og tenkt godt da han var borte.

Det er lettere å flytte nå før babyen kommer, hvis det er noe du er bekymra for. Og det "høres" ut som du har en familie som vil stille opp for deg.

Masse lykke til uansett hva du lander på. ❤️

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke skjedd. For jeg har funnet meg en mann som ville ha barn med meg og ønsket å bidra i familielivet lik mye som meg. Jeg har aldri sett min mann full på de 25 årene vi har vært sammen. Ja han kan ta seg drikke til maten. Men ikke noe mere enn det. 

Anonymkode: d756d...976

AnonymBruker
Skrevet

En mann som ikke smører på så mye som ei brødskive til samboerens barn framstår ikke akkurat som et godt valg av farsemne. 

Her har det nok vært forventningskrasj. Ts vil leke famile, mens samboer bare ville ha seg dame. 

Anonymkode: 64667...12a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har elendig smak i menn

Anonymkode: 0588e...d62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg pleier å si, damer må ALLTID ha utdanning og økonomi til å gå hvis mannen ens er en kødd. Penger er makt, og den makta må du ha.

Alenemor er ikke det verste, mye bedre enn et drass og en dødvekt av en mann, men du må ha penger for å starte opp aleine.

Anonymkode: 6ea0c...11a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...