Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aldri ta opp spørsmålet «hva er vi», det er mannen som skal ta det steget. I mine forhold har det kun blitt noe seriøst når det er mannen sin idé at det skal bli noe seriøst. I de tilfellene der jeg har spurt «hva er vi» så stikker de raskt. Hvis ikke mannen tar det opp etter noen ukers dating så kan du droppe han

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Suttrekoppen skrev (3 timer siden):

Har mennesker mistet evnen til å kommunisere helt? Allerede første date eller pokker i vold FØR første date burde man være klar mot hverandre om hva man vil. Det er bare surt å legge ned tid og energi i noen som ikke vil det samme! Tåpelig! 

Jeg ga tydelig beskjed før ett eventuelt treff at jeg er bare ute etter å ha det gøy for øyeblikket, du kan enten bli med meg på reisen og ha det gøy sammen eller finne deg noen andre som er mer klar for ett forhold! Jeg ønsker ikke å kaste bort noen sin dyrebare tid!

Det er jo blitt sånn i dag at man knuller før man hilser jo, selvkontroll folkens! 🤦‍♂️

Om det sistnevnte er et mønster så er det viktig å være oppmerksom på det. 

Enig i at det er viktig å prøve og være ærlig om hva slags intensjoner man har. Det er bare sunn fornuft. De menneskene som lar seg skremme av det får bare gå sin vei.

Anonymkode: 4b7a7...afd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med "visse andre kvinner"? Mener du at kvinner med flere enn 2 sexpartnere fortjener å bli "rundlurt av menn"? 

Anonymkode: b188f...eab

Som kvinne har jeg jo hørt klaging om menn fra andre kvinner i mange år.

Anonymkode: b4708...c2c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg spor ikke hva vi er. Jeg forventer at vi er

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han spurte hva er vi og når jeg sa at jeg ønsker bli mer kjent og fortsette treffe deg, så dumpa han meg 🥲 hvorfor spørre meg om hva vi er da! Dating is fucked ..

Anonymkode: 1295f...d89

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han spurte hva er vi og når jeg sa at jeg ønsker bli mer kjent og fortsette treffe deg, så dumpa han meg 🥲 hvorfor spørre meg om hva vi er da! Dating is fucked ..

Hvor mye hadde dere datet? 

Hvis jeg hadde holdt på en stund med en dame og fått et sånt svar så hadde nok jeg gitt opp også. Gidder ikke jenter som bare leker og breadcrumber. 

Anonymkode: 6eb99...cb2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud. Avklar tidlig hva de ønsker, og hvis det er en stadig gjenganger får du kanskje endre typen du går for. Eventuelt holde igjen litt, vet du. 

Anonymkode: 104ec...908

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare å slette hvis ikke innlegget passer inn. Men jeg skjønner virkelig ingenting av dette datingopplegget…

Jeg kom ut av et langvarig forhold for 1,5 år siden. Jeg har datet flere etter dette og mange sier det samme - de er ikke klare for noe seriøst. Det er menn i alderen 28-33 år.

I en periode nå har jeg datet en helt fantastisk mann. Han har tatt mye initiativ til å møtes (mer enn meg), oppfattet det som at han var interessert i mer enn bare seksuelt. Jeg har det tydelig på min profil at jeg er ute etter et forhold. 

Så tok jeg nylig opp spørsmålet: «hva er vi?». Jeg følte at vi var på vei til å bli kjærester og tenkte at det ikke var feil å spørre. Det var det. Da snudde alt. Så får jeg høre at han ikke er klar for noe seriøst, han endrer måten han snakker til meg på, dette har gått alt for fort og han trenger nå en pause. Helt kald. Han ble singel for noen måneder siden.

Har forstått det slik at flere opplever det samme, men jeg må innrømme at det begynner å tære kraftig på selvbildet mitt. Forstår ikke hva jeg gjør feil. Nesten så jeg gruer meg til å treffe nye, fordi jeg er så redd for å bli såret. Igjen. Og igjen. Det er kjempevondt å rekke å bli glad i den jeg dater, før det går i tusen knas og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg ikke betydde noe for han. Hvorfor føles det aldri riktig for de?

Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Tror jeg er helt «ok» utseendemessig, trener, spiser sunt, generelt glad i livet, trives godt i jobben min, har gode venner, osv. 

Men akkurat dette plager meg. Jeg nærmer meg 30 år. Stresser ikke med å finne noen, men jeg mister litt håpet når dette skjer hver gang. 

Anonymkode: 2598f...7a2

Bare litt nysgjerrig her, men har du noen gang selv tatt initiativ til første date?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til neste gang, spør hva en fyr er ute etter før du begynner å blande inn sex.

Anonymkode: 605e9...b42

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Catbert skrev (4 timer siden):

Aldri ta opp spørsmålet «hva er vi», det er mannen som skal ta det steget. I mine forhold har det kun blitt noe seriøst når det er mannen sin idé at det skal bli noe seriøst. I de tilfellene der jeg har spurt «hva er vi» så stikker de raskt. Hvis ikke mannen tar det opp etter noen ukers dating så kan du droppe han

Helt korrekt!
Det bevises best ved at han ønsker, eller er villig til å gå hånd i hånd på offentlige steder, der han kan treffe på kjente.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Derfor ligger jeg ikke med menn før vi er kjærester

hilsen 36 år og gift, og har bare hatt totalt 2 sexpartnere og ikke blitt rundlurt av menn gang på gang som visse andre kvinner

Hvem er du til å dømme andre?

Anonymkode: 67e78...4aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Derfor ligger jeg ikke med menn før vi er kjærester

hilsen 36 år og gift, og har bare hatt totalt 2 sexpartnere og ikke blitt rundlurt av menn gang på gang som visse andre kvinner

Nå gjelder dette ikke meg men har inntrykket av at flere og flere menn forventer sex senest på 3/4 date for å fortsette en form for relasjon. 

Synes ikke noe om moderne dating kultur selv og spesielt ikke treff gjennom app. Finnes fortsatt seriøse menn der ute, jeg vet de finnes men trikkset er å stille krav fra dag 1.

De kvinnene jeg kjenner med størst dating hell, forlovelsesringer ring, bryllup og barn innen rimelig tid, sier konsekvent nei til alle invitasjoner til date hvor mannen ikke har investere en del tid i planlegging og penger. Menn  som er villige til å investere mer i en date og med kort intervall mellom slike dates er ofte mer seriøse. Dette gjelder selvsagt ikke alle og du finner garantert seriøse menn som bare vil ta en kaffe men nå tenker jeg %viss.

Anonymkode: 3123b...c8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at folk dater selv om de ikke er klare for forhold, nylig skngle og vil finne seg selv gjennom å teste litt på dating apper osv.

Greit nok så lenge man er tydelig på at man ikke er klar, eller ikke vil ha noen fast partner.

Anonymkode: 2d720...428

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det tar jo 30sekunder å få match med en ny potensiell dame, så det er vanskelig for menn å «roe seg ned» og tenke at «hun er den beste for meg». 

Er så mye grønt gress der ute.

Før måtte man gå ut. Kle seg. Prate. Sjekke opp.

Nå kan man date konstant. Hele døgnet. På mange plattformer. Samtidig. 

Og man kan date mens man er i forhold. Når man ikke er klar for det. Og gå på date når man driver på med ei for å teste den andre. Eller hu du dater får ørti tilbud fra andre hun også. 

Det er helt fucka. Heldigvis ikke på det kjøret der lenger. 

Endret av Sander33
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (17 minutter siden):

Det tar jo 30sekunder å få match med en ny potensiell dame, så det er vanskelig for menn å «roe seg ned» og tenke at «hun er den beste for meg». 

Er så mye grønt gress der ute.

Før måtte man gå ut. Kle seg. Prate. Sjekke opp.

Nå kan man date konstant. Hele døgnet. På mange plattformer. Samtidig. 

Og man kan date mens man er i forhold. Når man ikke er klar for det. Og gå på date når man driver på med ei for å teste den andre. Eller hu du dater får ørti tilbud fra andre hun også. 

Det er helt fucka. Heldigvis ikke på det kjøret der lenger. 

Så lenge folk ønsker å forbli singel og ha litt underholdning i dating så er det jo greit nok.

Ønsker man en fast partner eller/og å etablere seg så er det jo tullete…

Anonymkode: 2d720...428

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor mye hadde dere datet? 

Hvis jeg hadde holdt på en stund med en dame og fått et sånt svar så hadde nok jeg gitt opp også. Gidder ikke jenter som bare leker og breadcrumber. 

Anonymkode: 6eb99...cb2

Unnskyld meg, vi hadde kun vært på 3 dater og ikke enda vært fysiske. Hva skulle jeg svart? Synes det at jeg ønsker fortsette å treffes var riktig svar av meg og ikke breadcrumbs.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Til neste gang, spør hva en fyr er ute etter før du begynner å blande inn sex.

Anonymkode: 605e9...b42

Vi hadde ikke kysset enda engang. Så no worries. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2025 den 10.26):

Bare å slette hvis ikke innlegget passer inn. Men jeg skjønner virkelig ingenting av dette datingopplegget…

Jeg kom ut av et langvarig forhold for 1,5 år siden. Jeg har datet flere etter dette og mange sier det samme - de er ikke klare for noe seriøst. Det er menn i alderen 28-33 år.

I en periode nå har jeg datet en helt fantastisk mann. Han har tatt mye initiativ til å møtes (mer enn meg), oppfattet det som at han var interessert i mer enn bare seksuelt. Jeg har det tydelig på min profil at jeg er ute etter et forhold. 

Så tok jeg nylig opp spørsmålet: «hva er vi?». Jeg følte at vi var på vei til å bli kjærester og tenkte at det ikke var feil å spørre. Det var det. Da snudde alt. Så får jeg høre at han ikke er klar for noe seriøst, han endrer måten han snakker til meg på, dette har gått alt for fort og han trenger nå en pause. Helt kald. Han ble singel for noen måneder siden.

Har forstått det slik at flere opplever det samme, men jeg må innrømme at det begynner å tære kraftig på selvbildet mitt. Forstår ikke hva jeg gjør feil. Nesten så jeg gruer meg til å treffe nye, fordi jeg er så redd for å bli såret. Igjen. Og igjen. Det er kjempevondt å rekke å bli glad i den jeg dater, før det går i tusen knas og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg ikke betydde noe for han. Hvorfor føles det aldri riktig for de?

Jeg forstår ikke hva jeg gjør feil. Tror jeg er helt «ok» utseendemessig, trener, spiser sunt, generelt glad i livet, trives godt i jobben min, har gode venner, osv. 

Men akkurat dette plager meg. Jeg nærmer meg 30 år. Stresser ikke med å finne noen, men jeg mister litt håpet når dette skjer hver gang. 

Anonymkode: 2598f...7a2

Ikke ha sex med noen FØR DERE ER I ET FORHOLD!!!! HVOR VANSKELIG ER DET??

Anonymkode: 9caf9...243

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter et langt forhold for endel år tilbake har jeg selv kastet meg forsiktig inn i datingverden. Fra mitt ståsted er de fleste damene mer interessert i validering uten noe mer. Har hatt noen trivelige dates uten klaff, men gud så mye rart det er der ute. Føler meg veldig som fisk på land.

Anonymkode: 96a53...b45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke ha sex med noen FØR DERE ER I ET FORHOLD!!!! HVOR VANSKELIG ER DET??

Anonymkode: 9caf9...243

Hehe, det burde liksom ikke være så vanskelig utifra mye av det jeg leser her inne. Men så viser det seg stadig vekk at damer også er veldig glad i sex og har et løst forhold til det -> inntil han ikke lenger er interessert…

Anonymkode: f2536...56f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...