Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 
Har lest litt om at det er mange som opplever lavt blodtrykk i svangerskapet. Men er dette mest for de som har lavt blodtrykk fra før? 
Hvis du har opplevd det, når startet det og hadde du lavt blodtrykk fra før? Hva hjalp? 

Anonymkode: ca111...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Hadde litt lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet, har ingen problemer utenfor svangerskap. Var aldri så lavt at de gjorde noe med det, men jeg ble anbefalt å drikke  nok vann siden dehydrering kan påvirke blodtrykk (ikke overdriv så klart). 

Anonymkode: d8867...3c3

Skrevet

Har alltid hatt lavt blodtrykk, men er ikke særlig plaget med det utenom svangerskapene. Særlig ille har det vært i 1. og starten av 2. trimester i svangerskapene, da har jeg vært veldig svimmel, ustø og hatt besvimelsestendenser. Har besvimt også noen ganger, men det går fort over. Det kommer seg litt mot slutten av svangerskapet, det gjorde det sist og nå er jeg i uke 30 og kjenner meg mye bedre :) 

Det som hjalp/hjelper for meg er å holde seg hydrert, bruke støttestrømper og unngå å stå i ro (feks sitte å lage middag, sitte i dusjen). Har beina høyt når jeg har mulighet for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...