Gå til innhold

Dårlig av tramadol

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk Tramadol etter en brystkreftoperasjon, og det var faktisk det verste ved hele kreftbehandlingen (jeg slapp cellegift). 😅 Første dag gikk bra, men dag 2 kastet jeg opp 8-10 ganger på noen timer og besvimte mens jeg satt i senga og pratet med sykehuset på telefonen. 

Jeg fikk resept på Paralgin Forte i stedet, og det funket helt problemfritt. 

Anonymkode: 1df2a...cb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok Tramadol for bare noen dager siden, pga operasjon. Ble skikkelig svimmel og kvalm. Jeg ble så redd at noe var alvorlig galt så jeg ringte sykehuset og fikk en oppklaring der.Dette var helt vanlig bivirkninger, men jeg kunne prøve bare med paracet 1g 4xdaglig. Så det gjør jeg nå, kjenner litt smerter, men heller det når de ikke er værre.

Anonymkode: 0f539...a14

AnonymBruker
Skrevet

Tramadol har ett virkestoff som omsettes via ett enzym i leveren. 

«Tramadol, et smertestillende legemiddel, metaboliseres i stor grad av enzymet CYP2D6. Dette betyr at genetiske variasjoner i dette enzymet kan påvirke hvordan kroppen behandler tramadol, og dermed effekten og sikkerheten av medikamentet. Ved reduksjon i CYP2D6-aktivitet kan pasienten få mindre effekt av tramadol, mens ved økt aktivitet kan det oppstå risiko for overdosering og respirasjonsdemping». 

Jeg har denne CYP2D6 defekten og det vil være en høy risiko for bivirkninger vs effekt . 

Anonymkode: 83e56...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir steinhard i magen. Sitter på do i timesvis sammenhengende. Tramadol tar jeg muligens aldri igjen 

Anonymkode: fe9eb...d60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok Tramadol etter operasjon, men kun på kvelden for å få sove, ble skikkelig forstoppet og slet med svimmelhet dag etter.

Anonymkode: 7673e...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...