AnonymBruker Skrevet 27. mai #1 Skrevet 27. mai Noen som har erfaring med tramadol/nobligan? tok en tablett i natt og våknet opp kvalm og svimmel, hver gang jeg reiser/beveger meg blir det verre og ender med å kaste opp. Og ekstra dårlig i ca 30min etterpå. Noen som vet hvor lenge det varer sånn ca? Er nå 14t siden jeg tok tabletten og spyr forsatt bare jeg går på do. Har egt jobb i natt så derfor jeg lurer på om det er en sjangs på å bli bedre til da. Anonymkode: 0d7a7...407 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #2 Skrevet 27. mai Ja, blitt dårlig en gang av tramadol. Men aldri etterpå. Anonymkode: 785a5...796
AnonymBruker Skrevet 27. mai #3 Skrevet 27. mai Kvalme er bivirkninger av medisin Anonymkode: fe500...f39
AnonymBruker Skrevet 27. mai #4 Skrevet 27. mai Det er helt vanlig med kvalme om man ikke er vandt til det, ja. Kona mi ble også sånn første (og siste) gang. Jeg har tatt mye tramadol opp igjennom, og har aldri merket noe sånt. Anonymkode: 55b65...97c
AnonymBruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Jeg prøvde en pille en gang. Aldri igjen. Herre gud så dårlig jeg ble. Det var som en skikkelig dårlig hangover med kvalme og svimmelhet. Og att på til måtte jeg løpe for å rekke tog og fly. Fy faen for en dag! Anonymkode: 8ac69...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Jeg tok også en eneste tramadol for et par år siden, aldri igjen! Var kvalm og brakk meg i to døgn. Var så dårlig at jeg lå på gulvet og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg 😩 Anonymkode: 9b5d9...1e5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Vanlig å bli dårlig av tramadol, ja. Men om du har behov for tramadol skjønner jeg ikke helt hvorfor du skal på jobb??? Ring inn syk. Anonymkode: 528fe...987 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Jeg tåler heller ikke Tramadol. Ble like dårlig som deg og spydde som en gris 😞 Fått beskjed om at jeg er allergisk mot opioder - som denne medisinen tilhører. Har spydd meg gjennom to fødsler av samme årsak. Bare å holde seg unna .. jeg var dårlig i over et døgn Anonymkode: bcb2f...7d0
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Ja tok det om kvelden bare for å få sove (selv om resepten sa 4 eller 5 ganger daglig så ville jeg ikke ta mer enn strengt nødvendig av opiater). Og etter 3 dager ble jeg plutselig veldig dårlig. Ble dårlig i magen, og helt ekstremt rastløs, og det var komplett umulig å få sove selv om jeg var stuptrøtt. Fikk noe sovemedisiner istedenfor og det fungerte selv om det var smerte etter en opperasjon som gjorde at jeg ikke fikk sove. Før det hadde jeg tatt oksykodon et par dager som jo er et mye kraftigere opiat, men der merket jeg ikke noe bivirkninger (eller så mye effekt heller egentlig). Anonymkode: 766d1...c54
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Jeg kaster opp av tramadol, og ikke synes jeg de virker særlig bra heller. Anonymkode: fe7c4...a15
AnonymBruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Snakk med lege TS, det er andre tilsvarende preparater du kan få. Stor forskjell på bivirkninger på naturlige og kunstig fremstilte opiater og A preparater. Anonymkode: 9fe7b...177 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Ja, har hatt det som deg én gang - da legevakten ga meg Tramadol og så sendte meg hjem selv om jeg bare fikk verre smerter etter jeg tok Tramadol og ble forferdelig svimmel. Da jeg kom hjem greide jeg knapt stå på beina, ringte tilbake til sykehuset som sa at det sikkert var psykisk (jeg har ingen psykiske diagnoser) siden legevakten hadde "undersøkt" meg (noe de faktisk ikke gjorde, de tok noen tester, men ikke de som er relevante med den fysiske diagnosen jeg har). Jeg var ekstremt svimmel og kvalm i over et døgn, og etter det tok det et døgn til før jeg var noenlunde "meg selv" igjen. Svimmelheten og kvalmen var faktisk verst for meg mellom 12-22 timer etter at jeg hadde fått Tramadol. Du bør nok ikke på jobb til natten, når du er så dårlig fremdeles, Ts! Du bør bestille deg en legetime og kreve at legen tester deg for såkalte CYP-feil. Hvis man har en bestemt genvariant (mellom 5-15 % av befokningen har det), så vil du ikke få normalreaksjoner av Tramadol og risikerer å bli veldig dårlig. Man kan ha ulike slike CYP-varianter som kan påvirke flere helt ulike typer mediakamenter. Det er kjempeviktig at du får sjekket dette, TS, for du risikerer å bli feilmedisinert (og kan i verste fall få alvorligere bivirkninger) hvis du ikke finner ut av det. Jeg måtte lese meg til dette selv, bestilte legetime og fikk testet tre slike CYP-feil, og slo ut på to av dem. Jeg mistenker at jeg har flere slike atypiske CYP-varianter, for jeg reagerer ofte unormalt også på helt andre medikamenter. Ikke jobb til natten om du kjenner deg dårlig nå (jeg måtte bl.a. sove nesten hele døgnet etter at kvalmen og svimmelheten var borte). Bedre å si fra nå enn nærmere vakten din. Og bestill deg den legetimen nå! God bedring! Anonymkode: 2df74...c86
AnonymBruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Til alle dere som ikke har normal effekt av Tramadol og/eller veldige bivirkninger av dem: Be fastlegen om å teste dere for å sjekke om dere har såkalte CYP-feil! (Det å vite om man ev. har slike genvarianter kan bli veldig viktig hvis man må opereres eller kommer i ulykker eller annet som gjør at man er veldig syk og trenger smertelindring! Jeg har, etter jeg fant ut at jeg har slike CYP-varianter, hatt to inngrep på sykehus hvor det var ekstremt viktig å ikke bevege meg de første timene etterpå. Hadde de da gitt meg Tramadol som smertestillende kunne jeg endt med indre blødninger og hasteoperasjon, fordi det da kunne vært alvorlig farlig for meg å bøye meg og bruke magemusklene slik man gjør når man kaster opp.) Anonymkode: 2df74...c86 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tåler heller ikke Tramadol. Ble like dårlig som deg og spydde som en gris 😞 Fått beskjed om at jeg er allergisk mot opioder - som denne medisinen tilhører. Har spydd meg gjennom to fødsler av samme årsak. Bare å holde seg unna .. jeg var dårlig i over et døgn Anonymkode: bcb2f...7d0 Samme her. Merket det første gang under første fødsel når jeg fikk noe smertestillende med morfin i. Neste gang etter at jeg fjernet mandlene og fikk smertestillende med morfin. Spydde som bare det begge ganger og vart skikkelig dårlig. Så fikk jeg tramadol som smertestillende da jeg fikk sterke ryggsmerter. Fy så dårlig jeg vart! Jeg var helt ute dagen etter og husker nesten ingenting. Har ikke turt å prøve noe slikt etter dette. Anonymkode: 85cc4...e8b
AnonymBruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai Jeg også blir dårlig av tramadol, men kun hvis jeg bruker det på tom mage. Hvis jeg har spist godt før jeg tar det, så pleier jeg ikke å få noe særlig bivirkninger. Anonymkode: 274e5...01b
AnonymBruker Skrevet 28. mai #16 Skrevet 28. mai Jeg har fått morfin på sykehus uten problemer, men de to siste gangene jeg har tatt cosylan har jeg blitt kvalm og kastet opp (forskjellige flaker). En sånn genfeil er vel ikkenoe som plutselig kan slå ut? Anonymkode: b5a0e...a4f
AnonymBruker Skrevet 28. mai #17 Skrevet 28. mai Fatter ikke at leger skriver ut tramadol. Antidepressiva forkledd som et opioid. Dårlig virkning og. Prøv 2 tabletter reisesyketabletter en time før inntak(Max 2 tabletter hver 24 time), det hjelper alltid meg mot opiat kvalme. Anonymkode: 91816...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai #18 Skrevet 28. mai Det er en sterk smertestillende medisin, helt normalt å bli dårlig, kroppen trenger å vende seg til medikamentet. Anonymkode: e74bf...70f
NatNat Skrevet 28. mai #19 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Noen som har erfaring med tramadol/nobligan? tok en tablett i natt og våknet opp kvalm og svimmel, hver gang jeg reiser/beveger meg blir det verre og ender med å kaste opp. Og ekstra dårlig i ca 30min etterpå. Noen som vet hvor lenge det varer sånn ca? Er nå 14t siden jeg tok tabletten og spyr forsatt bare jeg går på do. Har egt jobb i natt så derfor jeg lurer på om det er en sjangs på å bli bedre til da. Anonymkode: 0d7a7...407 ikke ta mer ! Mannen min havnet på sykehus på grunn av Tramadol Han ble så dårlig av det at han kunne bare ligge i senga så kvalm han var og ble fullstendig dehydrert etter noen få dager. Forstår ikke hvordan denne dritten er lovlig..
AnonymBruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Jeg ble ikke kvalm eller almennt dårlig, men jeg fikk ikke til å tisse skikkelig når jeg tok tramadol. Ble ny tur til legen og fikk ny tilsvarende medisin, som for min del var helt uten bivirkninger. Anonymkode: 8978c...e80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå