AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #21 Skrevet 27. mai 2025 Kjenner til et barn som fikk mye mareritt. Anonymkode: b541a...7f9
NissUlf Skrevet 27. mai 2025 #22 Skrevet 27. mai 2025 Guttungen har gått på melatonin i vell fem år nå - ser ingen bivirkninger. Men er foreskrevet av lege og spesialist, er lav dose på blå resept - for ham og oss er det en FØR og ETTER tid etter begynte på dette. Har gitt oss ett nytt liv.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #23 Skrevet 27. mai 2025 Bivirkninger i form av masse rare drømmer. Barnet vårt drømte mye rart og våknet ofte av mareritt. Nesten ikke gjort det etter at hen sluttet på melatonin. Skal sies at det var verdt det da, hen slet veldig med søvn før det. Anonymkode: a1a08...96a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #24 Skrevet 27. mai 2025 Mareritt og hodepine er vanlige bivirkninger Anonymkode: 9600c...338
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #25 Skrevet 27. mai 2025 Mye drømmer, ofte mareritt, hvis dosen er for høy. Går over når vi deler tablett i to eller lignende. Har forsøkt forskjellige typer, derfor det skjedd flere ganger. Anonymkode: fbad3...e54
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #26 Skrevet 27. mai 2025 Jeg ville ikke gitt det til et barn. Skjønner man blir desperat men barnet trenger jo å lære å bli trøtt og sovne av seg selv. Å gi de noe som gjør de søvnige, selv on det ligner et stoff man naturlig har i kroppen, synes jeg høres ut som en dårlig ide egentlig. Også er det jo kjemisk fremstilt så det er klart det kan komme noen bivirkninger selv om det ikke er vanlig. Anonymkode: 1023c...c27 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #27 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville ikke gitt det til et barn. Skjønner man blir desperat men barnet trenger jo å lære å bli trøtt og sovne av seg selv. Å gi de noe som gjør de søvnige, selv on det ligner et stoff man naturlig har i kroppen, synes jeg høres ut som en dårlig ide egentlig. Også er det jo kjemisk fremstilt så det er klart det kan komme noen bivirkninger selv om det ikke er vanlig. Anonymkode: 1023c...c27 Du må nok lese deg opp. Noen barn "lærer" ikke å bli trøtt og sovne. Vårt barn med adhd har hatt nøyaktig samme kveldsrutiner som de andre barna våre, men sovnet aldri før mange timer etter leggetid. Da snakker vi flere år med å sovne 23-02, og skulle opp på skole neste morgen. Det er fortvilende for barnet selv, for foreldre, for søsken og for skolen. Og da kan legen vurdere at melatonin er hensiktsmessig. Anonymkode: fbad3...e54 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #28 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må nok lese deg opp. Noen barn "lærer" ikke å bli trøtt og sovne. Vårt barn med adhd har hatt nøyaktig samme kveldsrutiner som de andre barna våre, men sovnet aldri før mange timer etter leggetid. Da snakker vi flere år med å sovne 23-02, og skulle opp på skole neste morgen. Det er fortvilende for barnet selv, for foreldre, for søsken og for skolen. Og da kan legen vurdere at melatonin er hensiktsmessig. Anonymkode: fbad3...e54 Jeg var nok uklar her - i samråd med lege er det noe helt annet i min mening. Da får man inn medisinsk vurdering som også kan forsøke/rådgi om andre metoder før man prøver medisiner. Anonymkode: 1023c...c27 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #29 Skrevet 27. mai 2025 Min, dengang 6 åring, ble hyperaktiv, vanskelig å få kontakt med da han var hyper, fikk mareritt og vondt i hodet. Resept fra lege. Stor negativ endring, skolen merket også dette. hjalp på søvn, men ikke verdt det. Anonymkode: 74ad0...0c6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #30 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Melatonin til barn? Anonymkode: 46d4b...e7d Ja noen får dette. Har selv barn med epilepsi. Og der skrev legen dette ut pga det slett med søvn. Først før epilepsi diagnose fikk vi valargan av legen. Så fikk barnet epilepsi og vi kom på senter for epilepsi. Og de sa vi bytter ut valargan til melatonin. Årsak det er et naturlig hormon. Og de fleste med epilepsi, evnt adhd mangler eller har for lite av det hormonet. For vårt barn ble det redningen. Sov natt og følte seg uthvilt på morgenen, hvis der ikle hadde hatt anfall på natt Anonymkode: 716ac...ae2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #31 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg ville ikke gitt det til et barn. Skjønner man blir desperat men barnet trenger jo å lære å bli trøtt og sovne av seg selv. Å gi de noe som gjør de søvnige, selv on det ligner et stoff man naturlig har i kroppen, synes jeg høres ut som en dårlig ide egentlig. Også er det jo kjemisk fremstilt så det er klart det kan komme noen bivirkninger selv om det ikke er vanlig. Anonymkode: 1023c...c27 Her må du nok lese deg opp. Barn med eks epilepsi eller adhd har ofte for lite eller ikke melatonin produksjon. Begge mine med epilepsi får på resept av lege og da er det helt annen type en den en kjøper uten resept. Er og høyere dose. Var som barnelegen sa å kjøpe den uten resept er nesten som å gi sukkertøy til en med epilepsi, de må ha den som er høyere dose på. Her sov barnet så og si ikke. Kansje 2 timer i døgnet. Ved å få melatonin så ble det 7 timer søvn Anonymkode: 716ac...ae2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #32 Skrevet 27. mai 2025 Her har jeg undom som har brukt på resept i 13 år. Ingen bivirkninger. Kun at endelig fikk søvn om natta. Anonymkode: 716ac...ae2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #33 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du får kjøpt melatonin på Rema og Kiwi Anonymkode: b7885...3e4 Reseptfritt til voksne. Ikke til barn. Vesentlig forskjell. Anonymkode: 6a1cc...152
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #34 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke gitt det til et barn. Skjønner man blir desperat men barnet trenger jo å lære å bli trøtt og sovne av seg selv. Å gi de noe som gjør de søvnige, selv on det ligner et stoff man naturlig har i kroppen, synes jeg høres ut som en dårlig ide egentlig. Også er det jo kjemisk fremstilt så det er klart det kan komme noen bivirkninger selv om det ikke er vanlig. Anonymkode: 1023c...c27 Barnet har brukt 1,5-2 timer på å sovne i 8 år (siden fødsel). Barnet blir ikke trøtt og sovner av seg selv. Barnet er kronisk underernært på søvn på grunn av dette. Anonymkode: 5504b...c06
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #35 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Prøvde først reseptfri, endte i voldsom oppkast på minste. Fikk på resept til begge to. Ingen bivirkninger. Anonymkode: d6b60...dae TAKK! Anonymkode: 5504b...c06
tussi84 Skrevet 27. mai 2025 #36 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville ikke gitt det til et barn. Skjønner man blir desperat men barnet trenger jo å lære å bli trøtt og sovne av seg selv. Å gi de noe som gjør de søvnige, selv on det ligner et stoff man naturlig har i kroppen, synes jeg høres ut som en dårlig ide egentlig. Også er det jo kjemisk fremstilt så det er klart det kan komme noen bivirkninger selv om det ikke er vanlig. Anonymkode: 1023c...c27 Ikke alle barn lærer seg det at man sovner av seg selv bare man blir trøtt nok. Spesielt hos de som har fått diagnosen barne auteisme så er søvn noe disse barna sliter med. Enten bruker de veldig lang tid på å sovne og det resulterer i for lite søvn på natta. Noen våkner også midt på natta og kan holde det gående i flere timer. Her i gården har vi slitt med å få 4 åringen til å sove i flere år. Sovner sjeldent før kl 22, Noen ganger blir kl 23 og. Vi kan ligge i senga med han i timesvis før han sovner. Han fikk nylig diagnosen barneauteisme, og da falt noe av brikkene på plass på hvorfor han sliter med søvnen blandtannet. Er selvfølgelig flere årsaker til at bup mener det er barneauteisme han har da. Uansett nå som han har fått diagnosen, så har endelig legen grunnlag for å gi han melatonin. Håper at det hjelper søvnen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2025 #37 Skrevet 27. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du får kjøpt melatonin på Rema og Kiwi Anonymkode: b7885...3e4 Får også kjøpt snus og øl på både rema og kiwi.. Anonymkode: 2392e...f18
Gjest Bomsakalaka Skrevet 29. mai 2025 #38 Skrevet 29. mai 2025 Melatonin skal vist være veldig bra for hjernen sier forskning , den odelegger heller ikke det naturlige melatonin produksjonen. Det hjelper hjernen til og repareres osv . Søk det opp på engelsk , du får mer svar
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #39 Skrevet 29. mai 2025 Eneste symptomet her er at hun blir veldig trøtt. Anonymkode: 1e746...2af
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2025 #40 Skrevet 29. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 11.13): Har dere opplevd noen bivirkninger på barn når dere testet melatonin for første gang? Anonymkode: 5504b...c06 Barn skal ikke ha melatonin, uansett hvem eller hva som får deg til å gi et barn melatonin. Anonymkode: 34832...8cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå