Gå til innhold

Vondt i venstre arm, redd hjerteinfarkt

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hvis du tror du har et hjerteinfarkt, sitter du ikke og skriver på kg. Du ringer 113. Venter du for lenge, kan hjertet ta skade.

Endret av Honey Dew
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Hvis du tror du har et hjerteinfarkt, sitter du ikke og skriver på kg. Du ringer 113. Venter du for lenge, kan hjertet ta skade.

Jeg skjønner veldig godt at hun venter litt når hun ikke er sikker. Dessuten har hun jo kontaktet lege og fått sjekket seg.

Anonymkode: 150be...7f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner veldig godt at hun venter litt når hun ikke er sikker. Dessuten har hun jo kontaktet lege og fått sjekket seg.

Jeg ventet litt og det ble oppdaget på ekg noen et år etterpå at jeg har hatt et stille infarkt. Hjertet fikk en skade pga dette. Jeg har hatt påfølgende 3 infarkt så langt, så en skal ikke kimse av vondt i venstre arm.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Jeg ventet litt og det ble oppdaget på ekg noen et år etterpå at jeg har hatt et stille infarkt. Hjertet fikk en skade pga dette. Jeg har hatt påfølgende 3 infarkt så langt, så en skal ikke kimse av vondt i venstre arm.

Nei det skal man ikke kimse av. Jeg har også hatt tre infarkter med veldig ulike symptomer. Men som du sikkert har erfart er det mange ulike symptomer på infarkt (spesielt hos kvinner), og det er ikke alltid like lett å vite hva man skal gjøre. Ikke alle som ringer 113 umiddelbart om noe kjennes annerledes/vondt ut.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg begynte igår kveld med sviende/murrende vond venstre arm. Det holdt på litt inatt også. Har tidligere hatt vondt i nakken og har en jobb som tilsier at jeg kan få vondt. 

Burde jeg bestille legetime? Ikke vondt i brystet, kun v arm. 

Er 38 og kvinne med litt helseangst  

Anonymkode: 3b58b...4c6

Jeg hadde tolket at dette høres mer ut som senebetennelse eller noe i den retningen. Tror ikke jeg hadde vært innom hjerteinfarkt engang! Jeg har fått senebetennelse i høyre arm nå, og der er det både sviende og murrende smerter.

Anonymkode: 01835...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

CTS

Anonymkode: 5bf91...e8e

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (13 timer siden):

Jeg ringte legevakt den natten det begynte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei det skal man ikke kimse av. Jeg har også hatt tre infarkter med veldig ulike symptomer. Men som du sikkert har erfart er det mange ulike symptomer på infarkt (spesielt hos kvinner), og det er ikke alltid like lett å vite hva man skal gjøre. Ikke alle som ringer 113 umiddelbart om noe kjennes annerledes/vondt ut.

Akkurat hjertet tar jeg veldig på alvor. 

De tok ingen blodprøver. Blodtrykk og puks var fint det også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...