Gå til innhold

Mye problemer med boligen vi leier...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en enslig kvinne med fem barn. Å finne passende bolig (innenfor budsjettet) er ikke bare bare...

Bor i enebolig, den er iskald på vinter, trekker masse og alt som står i kjelleren blir fuktig og får mugg ... Har måtte kastet masse ting pga dette...  Får skyhøye strømregninger fordi det er så dårlig isolert også... 

Nå har det kommet mus i huset. Det er ikke tett noe sted så den går inn i søpla spesielt og gjør fra seg masse der. Har også merket at den går inn i skuffene hvor blant annet stekepanner og sånne ting er. Blir jo redd for å bli syk!!! 

Har spurt før om utleier kan vurdere å isolere bedre, han lovet noe men det skjedde aldri... Ikke kom det avfuktere i kjelleren som han lovet heller...

Hva hadde dere gjort? Regner med at å flytte er eneste jeg kan gjøre... Det betyr jo at barn mest sannsynlig må bytte skole også, så det er litt kjipt...

Hvilke rettigheter har jeg med tanke på at han skal fikse opp? 

Anonymkode: 381a8...674

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skadedyr el vel forsikringssak 

Anonymkode: cfe32...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at dere leier et eldre hus, og da må man regne med at det både trekker og er fuktig i kjelleren. Prisen gjenspeiler sikkert tilstanden? 
Man kan liksom ikke leie et hus av eldre/dårlig standard og så klage for at det er kaldt. Huseier har ingen plikt til å etterisolere. Når du sa ja til å leie, så godtok du tilstanden.

Mus skjønner jeg er ekkelt og ubehagelig. Det bør huseier få ordnet opp i, med feller og tette der de kommer seg inn. 

Anonymkode: d8a0d...774

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkt startlån og tilskudd gjennom husbanken? Du burde absolutt prøve å få kjøpt en bolig. 

Anonymkode: 64822...d75

Skrevet (endret)

Hva mener du med at mus går inn i søpla? Søppelkasse i en enebolig skal ikke være i nærheten av vegg i huset, det er jo noe å starte med. Eller har dere en annen løsning?  Få søplet ut av huset iallfall. Separer matavfall i egen beholder med lokk på inni skapet før den hives ut.

Skadedyr kan være en forsikringssak også for å få hjelp til bekjempelse. 

Endret av Eric_B
AnonymBruker
Skrevet
Eric_B skrev (11 minutter siden):

Hva mener du med at mus går inn i søpla? Søppelkasse i en enebolig skal ikke være i nærheten av vegg i huset, det er jo noe å starte med. Eller har dere en annen løsning?  Få søplet ut av huset iallfall. Separer matavfall i egen beholder med lokk på inni skapet før den hives ut.

Skadedyr kan være en forsikringssak også for å få hjelp til bekjempelse. 

Den går sikkert opp under huset og inn ved bak kjøkkenet… har skjedd hos oss en gang, gamle hus er ikke tette så da kommer de seg inn. Å de går jo etter matlukten.. 

Anonymkode: 64822...d75

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...