Gå til innhold

Legger dere merke til tærne til folk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så vanvittige stygge tær og går aldri noensinne i sandaler eller barbeint. Det er ikke at de ikke er velstelte, men formen på de. Altfor små negler og de ligner mer på poteter enn tær. (Mamma kom med den kommentaren når jeg var 13 mens hun lo. Hihi, herregud for noen poteter du har til tær!). Siden da har jeg pakket de inn. (24 år siden). Jeg gikk også med altfor små sko som barn slik at lilletå ligger oppå tåen ved siden av. 

Jeg vil også gå barbeint og med fine sandaler men jeg føler alle kommer til å stirre. Tørr ikke en gang og gå til fotpleier fordi jeg skammer meg sånn. Trenger egentlig ikke noe pleie for har verken hard hud, negleproblemer etc men det høres digg ut. 

Ser du på andres tær? Jeg gjør jo det fordi jeg er så bevisst på mine egne og så misunnelig på alle med normale tær

Anonymkode: 041dd...5b6

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jaaa! Kan ikke nekte for det 🫣

Anonymkode: 78d1f...122

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men legger positivt merke til det hvis noen har velstelte tær og rød neglelakk. 

Anonymkode: 688c1...098

• Liker 1
Skrevet

Bare hvis det er noe mektig galt med dem

Veldig ustelte eller slike ballerina-tær med lange tær som stikker i alle retninger.

Hadde gjort det samme med hender, ører og neser om de var helt merkelige. Normale ting tenker jeg ikke over.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Gå til en fotterapeut, så vil du gå høre at du har helt normale føtter. 

Hilsen ei som skal dit i morgen. 😊

Anonymkode: fad55...117

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh kjære deg, det høres ut som du har opplevd mye kjipt. ❤️❤️ Svaret er nei, jeg tenker lite på tær. Kan huske én gang jeg tenkte på det, det var på en mann som hadde sopp og negler som var helt misforma og gule og veldig lange. 🤮 De så veldig skitne ut også. Ellers har jeg aldri tenkt på tær. 

Vil anbefale deg å stresse mindre, de høres helt normale ut, og hvis du vil få orden på lilletærne dine bør du bruke barfotsko. ❤️

Anonymkode: 0b9c9...2d4

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

J,  men kun hvis de ser litt annerledes ut enn gjennomsnittet.

Tær der stortåen er skikkelig skeiv eller der den nest største tåen er lengre enn stortåen, legger jeg merke til fordi jeg synes det ser ekkelt ut eller merkelig.

Anonymkode: b600c...79d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg unngår å se på føtter. Tær er generelt ekkelt. 

Anonymkode: 32bd0...799

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

det jeg legger merke til er om føttene er dårlig stelt med sprukket og hard hud, ingrodde negler osv - det ser jeg, men formen på tærne har jeg aldri tenkt over.. Det er mange der ute som ikke steller føttene sine og de er kanskje det viktigste redskapet i kroppen etter ryggen bortsett fra hjernen som mange ser ut til å koblet fra til tider 🤣

Anonymkode: 2fc43...3dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føtter er generelt lite pent, men de må jo få lufte seg! Selv har jeg brede føtter og lilletånegla mi er nesten ikke eksisterende på begge sider. Ikke pent, men stygt er det vel ikke heller. Hvis det så får folk la være å se når jeg er på stranden. 

Anonymkode: f5409...a38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ikke se på andres føtter. Liker ikke føtter. Formen på tær bryr jeg meg ikke om, men f.eks sprukne hæler og lange eller misfargede negler gjør meg småkvalm 😄. Problemet er løst ved å unngå og se.

Anonymkode: cb3a9...c50

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke over det, eller ser etter hva slags tær folk har, vi er alle forskjellige. Vil tipse deg om at du kan sette på negler også på tær, dersom dine egne er veldig små. Og tro meg, fotterapeuter og de som setter negler på hender og føtter bryr seg ikke. 

Det å eksponere deg for dette vil kanskje føre til at det traume moren din ga deg gir slipp.

Anonymkode: c7303...7e3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Tær som ikke er relativt tiltalende og ikke minst velstelte er det ekleste jeg vet, og jeg er klar over at det sikkert ikke er normalt å være så opphengt i dette.

Anonymkode: b3039...04e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger merke til dem om de viftes foran meg. 
For eksempel når kjæresten ligger på sofaen med beina på sjeslongen, og jeg ligger i armkroken å ser rett mot tærne hans. 
Da har jeg noen ganger måtte spørre om det ikke er vondt med så lange negler i løpesko... 

Men jeg legger ikke merke til forbipasserende sine tær. 
Jeg legger ikke merke til om venninner har lakket neglene på tærne om vi er på stranda engang. 

Anonymkode: 904c6...cff

Skrevet

Nei, det bryr jeg meg null om.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Fine kvinnetær er virkelig flott å se på. 

Anonymkode: fff72...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke begeistret for føtter så selvsagt får jeg det med meg. Er utrolig mange med stygge føtter så du trenger ikke å tanke på at dine føtter, alltid noen som er styggere.

Uansett hvordan føtter ser ut så synes jeg de er ekle, sånn utenom mine barns føtter, til og med i tenåringsalder så er de søte. :)

Anonymkode: ff637...a06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, legger4 merke til tær, synes generelt sett at føtter/tær er den minst pene delen av menneskekroppen. Men det jeg har lagt merke til i alle mine år med observasjon av andres tær, er at MANGE har "rare" tær, med utstikkere her og der på føttene, tær som er skeive og skakke. Så ikke la dette stoppe deg, TS, hvis du vil gå i sandaler. Som en start kan du jo velge sandaler som ikke er HELT åpne, altså ikke starte med flip flops, men noe med remmer og litt mer solid, delvis over tærne?

Anonymkode: d8d64...78f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

det jeg legger merke til er om føttene er dårlig stelt med sprukket og hard hud, ingrodde negler osv - det ser jeg, men formen på tærne har jeg aldri tenkt over.. Det er mange der ute som ikke steller føttene sine og de er kanskje det viktigste redskapet i kroppen etter ryggen bortsett fra hjernen som mange ser ut til å koblet fra til tider 🤣

Anonymkode: 2fc43...3dd

Dette. Har aldri merket meg form og fasong på noens tær, bare om føttene er velstelte eller ei. Det går sikkert mot et eller annet feministisk prinsipp, men jeg synes dametær, mine egne inkludert, gjerne bør ha litt lakk på seg om de skal luftes, men om de er lange, korte, tykke, tynne eller har rette eller skjeve har jeg aldri ofret en tanke. 

(Og dere "buhu, alle føtter er ekle"-folka må seriøst ta dere en bolle og vokse opp.)

Anonymkode: 08251...85c

AnonymBruker
Skrevet

Det skal litt til før jeg legger merke til andres føtter, men jeg går ikke og ser ned på føttene til eller sitter og ser på føttene til folk når jeg er ute. Jeg synes at føtter er det minst tiltalende på menneskekroppen og ser nok mer på ansiktet og overkroppen til folk når jeg er ute.

Hjemme ser jeg sjeldent på tærne til samboeren min. Han har mer tiltrekkende ting å se på :ler:

Anonymkode: 6aa27...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...