Gå til innhold

Drar dere på ferie hvert år?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg elsker å reise, men er dumt det er så sinnsykt dyrt! Hvor ofte reiser dere på ferie? Har noen venner som reiser opptil 4-5 ganger i året på turer til Spania, New York, Barcelona, Egypt osv (selv om de bare har helt vanlige jobber), skjønner ikke hvordan noen får det til.

Anonymkode: 15612...275

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1843166-drar-dere-p%C3%A5-ferie-hvert-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Reiser ikke til utlandet hvert år, sikter på, og er fornøyd med annethvert år, får vi ikke det til hvert år er det luksus. Vi er to voksne uten barn, men i fjor havnet vi i en økonomisk krise pga jobbsituasjon og flytting, så da ble det ingen utenlandstur. 

Anonymkode: 8b592...eac

Hvorfor nevnes bare utlandet som feriemål? Syns det er skremmende hvor lite kjent nordmenn er i sitt eget land. Ja, det er dyrt å feriere i Norge, men det virker helt merkelig med voksne som aldri har vært fra sør til nord i sitt eget land.

Anonymkode: 57166...215

• Liker 2

Annonse

Ja, men ikke alltid utenfor Europa. Er vel alltid i Spania, Frankrike, Italia eller Hellas en gang pr år, men til Asia eller USA kan det gå flere år mellom. USA blir det vel slutt på så lenge prisen er hinsides og de har en dustete president der.

• Liker 1
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Heisann!

Jeg elsker å reise, men er dumt det er så sinnsykt dyrt! Hvor ofte reiser dere på ferie? Har noen venner som reiser opptil 4-5 ganger i året på turer til Spania, New York, Barcelona, Egypt osv (selv om de bare har helt vanlige jobber), skjønner ikke hvordan noen får det til.

Anonymkode: 15612...275

Jeg reiser mer enn det med lav inntekt, det er prioriteringer. Røyker ikke, drikker ikke, har ikke bil, har ikke barn. Kjøper minimalt med klær, ingenting på fest og uteliv. 

Anonymkode: 64ab6...178

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor nevnes bare utlandet som feriemål? Syns det er skremmende hvor lite kjent nordmenn er i sitt eget land. Ja, det er dyrt å feriere i Norge, men det virker helt merkelig med voksne som aldri har vært fra sør til nord i sitt eget land.

Har vært på Svalbard og Lindesnes og "alt" imellom, så det går an å gjøre både-og.

Reiser på ferie hvert år, men det er til typiske ferieland som Frankrike, Spania, Italia og Hellas. Utenfor Europa kan det gå flere år mellom hver gang, og da stort sett Asia eller USA. i 2024 og 2025 har det vært Frankrike, Spania, Kypros, Portugal, Indonesia, Thailand i tillegg til Sverige og Danmark. Nå står Italia for tur.

Endret av reiseglad
Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nesten bare TS som hadde nevnt utlandet før du postet. Hvorfor tror du nordmenn er lite kjent i eget land? Det ene utelukker ikke det andre. Det mest eksotiske vi reiste til som barn var Sverige, da er det klart man får lyst til noe mer eksotisk. Men har jo reist veldig mye i eget land også. 

Anonymkode: 64ab6...178

• Nyttig 1

For dyrt hus og barn: Flere utenlandsturer i året. Brukte lett 60-80 000 på ferie (meg alene)  

Nå: Ferien er på hytta vår eller hytta til mine foreldre. Det er ikke utelukkende pga økonomi, men at barna er så små (under 3 år), at å reise andre steder bare er stress. Vi utvider nok ferie-horisonten når ungene blir litt større. 

Anonymkode: cafce...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...