Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #21 Skrevet 17. mars 2006 Jeg har faktisk mistet et barn og i utgangspunktet syns jeg nok vi kan trenge en slik forening, men jeg skjemmes av å skulle bli "representert" av noen som opererer på denne måten. Veldig synd at de ødelegger så mye for seg selv - faktisk føles det som de ødelegger for oss som har opplevd noe så vanskelig også. Jeg vil ikke skremme vordende og nybakte mødre eller nedverdiges på en sånn måte for å støtte forskning rundt spedbarnsdød!!!
Gjest ~Ronja~ Skrevet 17. mars 2006 #22 Skrevet 17. mars 2006 Veldig synd. Foreningen er jo viktig, men måten dem selger på, er jo helt håpløs. Kanskje noen burde ta kontakt med foreningen og si i fra... Ikke sikkert at dem vet om hvordan selgerne oppfører seg. ← Enig med jordbær! Og vet de om hvordan selgerne oppfører seg så er det ganske forkastelig..
Gjest Frigg Skrevet 17. mars 2006 #23 Skrevet 17. mars 2006 Er det mange av dere som blir/har blitt oppringt av krybbedødforeningen? Jeg ble oppringt senest i dag.. Hadde en diskusjon med noen venninner om dette for en tid tilbake, der samtlige ble oppringt da barnet var rundt seks måneder. Jeg mener dette er en veldig spekulativ måte å få inn penger på. Forskningen er selvfølgelig viktig, og jeg har i utgangspunktet tenkt å støtte dem, men misliker måten de går frem på. Kvinnen på telefonen sa hun ikke visste at jeg hadde barn, for de ringte alle kvinner over 18. Men da synes jeg det er påfallende at alle jeg kjenner "tilfeldigvis" blir oppringt når barna er et halvt år. Er det bare jeg som er litt ekstra sårbar og hormonell? Hva mener dere? ← Nei, det synes jeg ikke. Egentlig synes jeg det er litt usmakelig at de ringer opp folk på denne måten. Det er et veldig ømtålelig tema, og selv om jeg ikke har barn selv innrømmer jeg gjerne at det går litt kaldt nedover ryggen bare ved tanken på det. Og jeg kan ikke engang forestille meg hvordan det må være som nybakt foreldre å bli oppringt på denne måten. På en måte er det følelsesmessig utpressing, for det de gjør når de ringer opp folk er jo telefonsalg... ikke for å tilby rådgivning eller lignende. Nei, fysj. Usmakelig. Så nei, du er ikke ekstra sårbar og hormonell. I såfall er jeg også det. Og jeg har ikke barn, og venter heller ikke barn.
Gjest gjest1 Skrevet 17. mars 2006 #24 Skrevet 17. mars 2006 Utrolig at de ikke har råd til å ansette noen som har litt peiling på kommunikasjon og omdømme. Når de får så dårlig rykte så skal det så innmari mye til for å rette opp på dette. Det er jo veldig synd, og gjelder veldig mange veledighetsorganisasjoner. De driter seg ut og alll tillitt til viktige saker er brutt. Synd!
Saturn Skrevet 18. mars 2006 #25 Skrevet 18. mars 2006 jeg har blitt oppringt av krybbedødforeningen tre ganger i mitt liv. Alle tre gangene var en ukes tid etter at jeg kom hjem fra Barsel.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #26 Skrevet 18. mars 2006 Forstår de ikke selv at det er mange som i utgangspunktet har tenkt å støtte dem økonomisk, men som velger å ikke gjøre det pga. deres fremgangsmåter? De skyter seg litt i foten her...
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #27 Skrevet 18. mars 2006 Nå var dette nettopp oppe ¨på TV Norge - nyhetene. Der ble det påstått at de bevisst ringer gravide kvinner, men dette nektet de for under intervjuet. De sa i alle fall at de ringte tilfeldig..
Lemming Skrevet 19. mars 2006 #28 Skrevet 19. mars 2006 Jøss. For bare noen dager siden fikk jeg en telefon av en dame som sa noe i retning av "vi driver å ringer så og si alle i Norges land, for vi får ikke støtte fra staten" (noe forkortet her, da). Min lille er 7 mnd. Nå ble jeg litt overrasket! Men, det er jo faktisk slik at det de gjør er veldig viktig arbeid.. Krybbedødsfallene har jo faktisk gått ned, jeg tror, 80 % eller noe... Jeg støtter de, jeg, selv om jeg er enig i at dette er en ganske utspekulert måte å skaffe penger på.. håndplukke de man skal ringe til, liksom..
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #29 Skrevet 19. mars 2006 Jeg syns det er en god sak, men å ringe meg opp 1 uke etter fødsel syns jeg er veildig upassende og utspekulert. Og, at de får navnene fra steder som feks. Liberoklubben er jeg helt sikker på!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2006 #30 Skrevet 24. mars 2006 Er det mange av dere som blir/har blitt oppringt av krybbedødforeningen? Hva mener dere? ← Jeg har ikke barn, men hadde dem på tråden 2 ganger forrige uke. På mobilen av alle ting... Har ikke barn, men er forlengst gammel nok til å ha det... Jeg hater telefontigging uansett hva formålet er.
lil Skrevet 24. mars 2006 #31 Skrevet 24. mars 2006 Har fått to tlf fra dem, begge ganger med nyfødt barn hjemme i stuen. Enig med de fleste, god sak, men heelt feil måte å tigge på. Og at det er tilfeldig.. nei. Enda grimmere er det å nekte for det!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå