Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 Er det mange av dere som blir/har blitt oppringt av krybbedødforeningen? Jeg ble oppringt senest i dag.. Hadde en diskusjon med noen venninner om dette for en tid tilbake, der samtlige ble oppringt da barnet var rundt seks måneder. Jeg mener dette er en veldig spekulativ måte å få inn penger på. Forskningen er selvfølgelig viktig, og jeg har i utgangspunktet tenkt å støtte dem, men misliker måten de går frem på. Kvinnen på telefonen sa hun ikke visste at jeg hadde barn, for de ringte alle kvinner over 18. Men da synes jeg det er påfallende at alle jeg kjenner "tilfeldigvis" blir oppringt når barna er et halvt år. Er det bare jeg som er litt ekstra sårbar og hormonell? Hva mener dere?
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #2 Skrevet 16. mars 2006 De har vle blitt kraftig kritisert for dette tidligere, så jeg tror ikke det er tilfeldig nei...
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #3 Skrevet 16. mars 2006 De bruker avisene, når man setter inn annonser og bilder ; Vi fikk en jente bla bla Kari og Ola Nordmann. Og så ringer de deg opp et par uker etterpå... Forbanna drittforening!!!!
Gjest Bodillen Skrevet 16. mars 2006 #4 Skrevet 16. mars 2006 Da vi fikk den yngste ble jeg oppringt. Jeg reagerte akkurat som deg, og sa ifra. Husker ikke hvor det ble sagt at de fikk opplysnigene fra, men det stemmer i hvert fall ikke at de ringer alle kvinner over 18! Det var litt huskestue om akkurat dette i media for lenge siden også, og de fikk skikkelig kritikk for fremgangsmåten.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #6 Skrevet 16. mars 2006 Utspekulert. Jeg og flere venner hadde bestemt oss for å støtte dem dersom de ikke ringte innen barna våre fylte ett år. Alle ble vi oppringt... Tilfeldig, yeah right..
Gjest Sukkerert Skrevet 16. mars 2006 #7 Skrevet 16. mars 2006 De ringte meg i dag. Jeg har ingen barn.
Amanlis Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 Ei venninne av meg fortalet de hentet navn fra medlemmer i Libero-klubben.
monja Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Både jeg og flere av mine venninner ble oppringt før barna våre var 1 uke gamle.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Jeg ble faktisk oppringt av dem i dag, og jeg har ikke barn. Sa fra om at jeg har registrert meg mot telefonsalg og takket nei.
Kosejenta Skrevet 16. mars 2006 #11 Skrevet 16. mars 2006 jeg ble oppring første gang da jeg gikk høygravid med førstemann,ca 2-3uker før termin.Han som ringte var høffelig og lurte på omdet var ok å stille meg noen spm,jeg sa ja, men fikk sjokk da han spurte: "Syntes du noen fortjener å Dø?Spesielt små barn? Og hvordan ville du likt å få 250000 på konto?? " Ble helt satt ut, tenkte jo selvsagt på mitt eget ufødte barn. Ble så satt ut at jeg bare sa ja til å støtte.... De har ringt flere ganger og da har jeg tatt dem å sagt i fra at det er helt uaktuelt etter den episoden. Så ble det stille til nr 2 var ca 2mnd(det er bare 18mnd mellom dem, så det gikk ikke så lang tid...)Da ringte de 1 gang i mnd, og etter å ha påpekt dette 4ganger og gitt beskjed at nå var jeg rimelig dritt lei ble det stopp. Har ikke hørt noe på ca 2-3mnd så det er jo lov å håpe... Utrolig synd at de oppfører seg slik og utnytter gravide og nybakte når de ikke er "helt seg selv", det er jo utrolig viktig å forske på, men hvem vil støtte når de holder på slik???
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 De ringte meg i går, og jeg har ikke barn jeg heller. Takket nei siden jeg har hørt så mye negativt om at de ringer når det ikke passer seg..
*Emma* Skrevet 16. mars 2006 #13 Skrevet 16. mars 2006 De ringte meg 1 uke etter at jeg kom hjem fra barsel med nummer 1. Noen dager senere ringte Foreningen for Hjerte og Lungesyke barn!!! Tilfeldig - neppe. Jeg ble så negativt overrasket over den frekke måten å samle inn penger på at jeg sa NEI til et formål jeg under andre omstendigheter kunne tenkt meg å gitt penger til. Jeg sto dengang på listene til Libero-klubben. Har hørt at det er de som gir dem videre.... Denne gangen sto jeg ikke på Liberolistene og ingen har ringt meg heller...
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #14 Skrevet 16. mars 2006 opplevde det samme med begge mine. Og de ringte faktisk 2 ganger i løpet av et par måneder. Da sa jeg at jeg syns det var dårlig gjort å ringe slik til meg å prøve å utnytte situasjonen min å spille på min usikkerhet og samvittighet i forholdt til barnet, og sa at jeg kom ALDRI til å gi penger til dem så lenge de holder på slik. Dama i telefonen ble sur, men det gjentok seg jo akkurat likedan når barn nr 2 kom! Og dette er 5 og 3 år siden, så de har holdt på så nn en stund, kan man si! Fryktelig umorsalsk salgsvirksomhet!
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #15 Skrevet 17. mars 2006 noen har prøvd å ringe meg helt siden fødselen med skjult nummer... Av prinbsipp tar æ ikke telefonen da... Nå sa mannen min i går at de hadde ringt han. Først forteller de masse om krybbedød. Så TIGGER de penger.... Syns det blir litt feil å ringe så nærme en fødsel, for å skremme ekstra mye liksom.
jordbær Skrevet 17. mars 2006 #16 Skrevet 17. mars 2006 Veldig synd. Foreningen er jo viktig, men måten dem selger på, er jo helt håpløs. Kanskje noen burde ta kontakt med foreningen og si i fra... Ikke sikkert at dem vet om hvordan selgerne oppfører seg.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #17 Skrevet 17. mars 2006 Veldig synd. Foreningen er jo viktig, men måten dem selger på, er jo helt håpløs. Kanskje noen burde ta kontakt med foreningen og si i fra... Ikke sikkert at dem vet om hvordan selgerne oppfører seg. ← Tror det har vært oppe i mediebildet før, de bryr seg ikke
Gjest Gjesta Skrevet 17. mars 2006 #18 Skrevet 17. mars 2006 http://forum.verdensbestepappa.com/spappa-...lgere-1427.html Dette irriterer pappaene også tydeligvis
*Emma* Skrevet 17. mars 2006 #19 Skrevet 17. mars 2006 Jeg sjelte faktisk ut en som ringte en gang. Da ringte de kontoret jeg jobbet på for å tigge. Egentlig helt greit for da er det ihvertfall generell ringing og ikke "for å skremme de m babyer". Men sidne jeg ikke hadde fått kjeftet på han som ringte meg 5 år før var jeg fortsatt irritert...he he... Han nektet i vek og nei de fikk ingen lister og det var helt tilfeldig at de hadde ringt meg den gangen..bla bla bla...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2006 #20 Skrevet 17. mars 2006 http://www.barnimagen.com/forum/thread/4478884 Dette er tydeligvis et irritasjonsmoment for flere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå