Gogglebox Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Vet ikke om det var flere som fulgte med på Wheel Of Time-serien på Prime Video her? Leste om dette på fredag, og ble ganske lei meg. Har dessverre ikke noe forhold til bøkene, men mannen har, og jeg har jo blitt innført i historien samtidig som vi har sett på serien. Har også hørt Filmpolitiets podcast etter hver episode og kost meg med å høre de snakke om den. Syns s.3 var veldig bra og syns det er veldig leit at den ikke fikk fortsette. 1
Athod Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai Ja det var kjedelig. Fantastisk bokserie og syns tv-serien tok seg veldig opp i siste sesong. Kansellerte Prime da jeg syns de har veldig lite interessant der. 1
Gogglebox Skrevet 26. mai Forfatter #4 Skrevet 26. mai NoaideBiehtar skrev (3 timer siden): Hvor har du lest dette? 😱 https://ew.com/the-wheel-of-time-canceled-after-3-seasons-at-prime-video-11741261 Her blant annet 😟
NoaideBiehtar Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Gogglebox skrev (6 timer siden): https://ew.com/the-wheel-of-time-canceled-after-3-seasons-at-prime-video-11741261 Her blant annet 😟 😭😭
Majer Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai Er dette seriøst??? Nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg
AnonymBruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Jeg har vurdert å se denne… dere vil mao anbefale det? Jeg liker Outlander, vil jeg da like denne? Anonymkode: 003b2...232
AnonymBruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har vurdert å se denne… dere vil mao anbefale det? Jeg liker Outlander, vil jeg da like denne? Anonymkode: 003b2...232 Det er jo to heeelt forskjellige type serier, så umulig å si. Du må jo nesten bare prøve tenker jeg. Anonymkode: 327b4...04b
AnonymBruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Gogglebox skrev (På 25.5.2025 den 23.38): Vet ikke om det var flere som fulgte med på Wheel Of Time-serien på Prime Video her? Leste om dette på fredag, og ble ganske lei meg. Har dessverre ikke noe forhold til bøkene, men mannen har, og jeg har jo blitt innført i historien samtidig som vi har sett på serien. Har også hørt Filmpolitiets podcast etter hver episode og kost meg med å høre de snakke om den. Syns s.3 var veldig bra og syns det er veldig leit at den ikke fikk fortsette. Jeg har sett alle 3 sesonger. Men jeg kjenner at det egentlig ikke betyr så mye for meg at denne kanselleres. Jeg hadde et ganske ambivalent forhold til den uansett. Jeg HAR lest alle bøkene. Flere av dem flere ganger også. Og slet veldig med at de som har laget serien ikke virker som om de egentlig har noe forhold til den. Altså, rammeverket er på plass. De har de riktige personene og de riktige navnene, for det meste har folk riktige roller også. Den overordnede historien bruker de også. Men så stopper det liksom der. Bokserien er jo en "coming of age"- serie. Dette er ungdomsromaner, som handler om det å finne sin plass i verden. Den følger en serie med ungdommer fra en liten, avsidesliggende bygd. De har vokst opp skjermet fra verden og skjermet fra voksenlivet. De har så vidt fått øynene opp for det motsatte kjønn. (Og gutta tør knapt nok prate med jenter.) OK, den blir mer voksen etter hvert, men det blir også andre serier i samme sjanger, som Harry Potter. Sannsynligvis burde en TV-serie vært rettet mer mot fansen, eller mot YA- markedet. Vært mindre voldelig, mindre sexualisert, og mindre mørk. I det minste i den første sesongen. Det er mange ting jeg tenker er sentrale elementer i serien, som ikke er tatt med i TV-serien. Og dermed er det vanskelig å følge historien. Og slik jeg ser det har dette blitt vanskeligere for hver sesong. Du får ta med deg at det hadde ikke blitt enklere. I bøkene brytes jo gjengen opp mer og mer og går forskjellige veier. Og etter hvert er det jo flere "hovedpersoner" som følges, og flere personer å holde styr på hvor er, hva har gjort, og hvorfor de gjør det de gjør. Det er mulig sesong 3 gjorde et forsøk på å "forenkle" ting litt. For det var mye der som "ødela" mye for meg som kjenner historien. Mitt største problem, er at jeg syntes det var en grei TV-serie, dersom jeg klarte å se den uten å forbinde den med bøkene. For om jeg skulle se den og tenke at den hadde noe med "Wheel of Time" serien å gjøre, så ble jeg bare irritert over alle "feilene". De fjerner ting som er "røde tråder", dreper personer som har en sentral rolle senere i serien, hopper fort over hendelser som forklarer senere handlinger, og putter inn en masse greier som muligens er ment å skape reaksjoner og "ramaskrik" over hvor kontroversiell serien er. Og så ender de med å ikke få den appellen de håpet på. De begrenser jo målgruppen ved å lage serien for voksen. De frastøter mye av fansen, ved å ikke være særlig tro mot historien, og de gjør det vanskelig for en som ikke kjenner historien å forstå hva som skjer. Dermed er det ikke overraskende at denne serien ikke fikk bred nok appell, og derfor kanselleres. Jeg er imponert over at de fikk lage 3 sesonger, egentlig. Anonymkode: 9854c...bbe 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har vurdert å se denne… dere vil mao anbefale det? Jeg liker Outlander, vil jeg da like denne? Anonymkode: 003b2...232 Liker du ringenes herre og Game of Thrones? Da kan det jo være du liker denne. Anonymkode: 9854c...bbe
Janina1 Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni Liker GoT og LOTR, men denne serien var en lidelse. Kan ikke sette fingeren på hva det var jeg ikke likte, men den appellerte bare ikke til meg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #12 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (På 27.5.2025 den 13.09): Liker du ringenes herre og Game of Thrones? Da kan det jo være du liker denne. Anonymkode: 9854c...bbe Likte GoT i starten, før den datt fra hverandre. Helt ok med Ringenes herre også. Anonymkode: 003b2...232 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #13 Skrevet 8. juni Så bra at den blir kansellert!!! Jeg har lest hele bokserien flere ganger og ELSKER den. Jeg forstår at man må gjøre endringer når en bokserie skal gjøres om til en TV-serie, men ærlig talt.... Denne serien er virkelig en skam for alle som er glade i personlighetene, karakterutviklingen og fortellingen i Wheel of Time-bøkene. Anonymkode: fd312...d08 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni Gadd ikke bøkene etter bok 4 eller noe, ble for mye kjerring-intriger, så synes egentlig at TV-serien var bedre på det området. Litt det samme som at de siste bøkene i GoT har alt for mange sider om Cersei som de heldigvis kutta ned på i TV-serien. Anonymkode: aa244...e15
AnonymBruker Skrevet 20. juni #15 Skrevet 20. juni Håper de finner en ny platform som fortsetter Anonymkode: e480d...6e1
AnonymBruker Skrevet 20. juni #16 Skrevet 20. juni Elsket bøkene, hatet serien. Like bra den ble kansellert. Håper noen andre heller prøver på nytt. All den merkelige seksualiseringen, de hinsides latterlige kostymene, den til dels veldig merkelige castingen og hysteriske wokifiseringwen av en serien som allerede hadde alle slags etnisiteter, kulturer etc, de helt utrolige karakterendringene (Perrin var gift - og drepte sin egen kone? Den fantastiske faren til Mat var nå en alkoholisert barnemishandler? Siuan og Moirane plutselig lesbiske elskere? Jeg like serie-Egwene bedre enn bok-Egwene, mens serie-Nynaeve bare er betong patetisk og stusselig - knurr! Anonymkode: fcb5a...8b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå