Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

-

Endret av Pingleton
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sørg for å ha nok salat og rundstykker/foccacia og aioli ved siden av så folk kan spise seg nogenlunde mette på det (dersom du ikke er 100% sikker på at alle liker libsegryte).

Anonymkode: bc6d5...092

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det i linsegryten? Finnes mange måte å lage den på. Jeg ville også hatt poteter til, syns det er mer mettende og smaker bedre enn ris, men det er meg da...

Anonymkode: 91c09...49e

Skrevet

Kanskje en biff på siden?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Nanbrød, fersk spinat og raita

Anonymkode: 8ae0d...05c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken type linsegryte, men jeg hadde tenkt naan, raita, og kanskje mango chutney også. Libabrød eller lignende brød mer i retning etiopisk kan også passe til linsegryte. Det er jo ikke autentisk, men kan fungere.

Er det futt i den, så er det lurt med raita eller noe rømme eller crème fresh. 

(Salat og ris høres ut som godt tilbehør, så tok ikke med det, men tenkte på utenom.)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde servert noe kjøtt ved siden av. For eksempel strimlet biff så de kan putte det i gryteretten.

Eventuelt hvis man ville ha tilbehør-tilbehør, så hadde jeg laget noen småretter som bacondadler, djevelegg, omelettmuffins, bacon-guac-bomber, biffkuber, salamichips, ostechips (stekt ost), ostetaquitos, Da hadde det også vært noen alternativer som man ikke får vondt i magen av. Belgfrukter er nemlig drepen for meg og mange andre. Hadde sittet på do resten av kvelden med smerter etter linsesuppe.

Anonymkode: 50a94...b60

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den er litt spicy ville jeg hatt creme fraiche på siden til de som ønsker. Ellers kan man ha naan, rundstykker, hvitløksbaguetter, focaccia til. Kommer an på om man vil servere det mer som på indisk vis eller ikke. 

Jeg syns egentlig ris er overflødig til linser.

Hva med sprøstekte kikerter? Evt kylling hvis ikke det skal være vegetar. 

Anonymkode: a2f8c...33f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salat og en siderett med grønnsaker. Eventuelt brød i tillegg til ris. Om den er sterk, yoghurt eller rømme. 

Men linsegryte kan være så mangt,  så litt vanskelig å svare uten å vite hva som er i. 

Anonymkode: acd16...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde servert noe kjøtt ved siden av. For eksempel strimlet biff så de kan putte det i gryteretten.

Eventuelt hvis man ville ha tilbehør-tilbehør, så hadde jeg laget noen småretter som bacondadler, djevelegg, omelettmuffins, bacon-guac-bomber, biffkuber, salamichips, ostechips (stekt ost), ostetaquitos, Da hadde det også vært noen alternativer som man ikke får vondt i magen av. Belgfrukter er nemlig drepen for meg og mange andre. Hadde sittet på do resten av kvelden med smerter etter linsesuppe.

Anonymkode: 50a94...b60

Støtter forslaget om kjøtt på siden. Linesgryte er veldig kjipt i utgangspunktet.

Anonymkode: 1ee40...69b

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

I tillegg til ris pleier jeg å ha foccacia og salat. 

Endret av Bbbb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvitløksbaguetter eller naan og salat:-)

Anonymkode: 48d66...ada

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å lage cottage cheese-rundstykker til.

Anonymkode: 7a7f3...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som var redd for å mått spise belgfrukter 😂 

Jeg ville servert med ris, nanbrød, raita, tomat/løksalat og kanskje en koriandersalsa. 

Anonymkode: d51ac...88d

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville servert med ris, nanbrød, raita, tomat/løksalat og kanskje en koriandersalsa. 

Å si at man er redd for er jo feil...

• Liker 10
Skrevet

Om det er indisk-inspirert, som daal, ville jeg servert raita, mango-chutney, naan og papadums.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Støtter forslaget om kjøtt på siden. Linesgryte er veldig kjipt i utgangspunktet.

Det kommer helt an på hvordan man lager den. Ser ingen grunn til å servere kjøtt til en god linsegryte. Bare fordi du ikke liker noe, betyr det heller ikke at det er kjip mat. 

Anonymkode: 26ac0...ee9

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg  er absolutt ikke redd for linser eller annen belgfrukt, men jeg kommer ikke bort i fra at linsegryte i min verden er veldig kjip mat. Jeg hadde blitt skuffet over å fått servert libsegryte i selskap, og hadde ønsket/foretrukket å spise meg mett på tilbehør.

Jeg synes det er direkte ekkelt å tygge på linser og bønner. Konsistensen er ekkel. Det kan være mye godt krydder og «futt» i en linsegryte, men dessverre har jeg aldri smakt en linsegryte jeg liker, nettopp fordi det er linser i den. Linsene ødelegger det som ellers kan være en ellers god gryte/smak. Erstatt linsene med kjøtt, så blir det straks mye hyggeligere/enklere/bedre å spise gryten.

Jeg er høflig og godt oppdratt, så selvfølgelig spiser jeg litt (Minst mulig), og sier med et smil at maten var god, men «jeg er dessverre mett/må komme meg inn i bunaden/litt uvel og klarer ikke spise så mye i dag» etc dersom jeg får servert linsegryte. Jeg kjenner for øvrig ingen som egentlig liker linsegryte og synes det er stas å spise, linsegryte er bare noe man dessverre må forholde seg til og akseptere som mat. Med unntak av noen få vegetarianere, selvfølgelig, men selv de vegetarianeren jeg kjenner blir skuffet når de får linsegryte fordi det finnes så mye god annet vegetarisk mat. Linser er ingen god erstatning for kjøtt. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg  er absolutt ikke redd for linser eller annen belgfrukt, men jeg kommer ikke bort i fra at linsegryte i min verden er veldig kjip mat. Jeg hadde blitt skuffet over å fått servert libsegryte i selskap, og hadde ønsket/foretrukket å spise meg mett på tilbehør.

Jeg synes det er direkte ekkelt å tygge på linser og bønner. Konsistensen er ekkel. Det kan være mye godt krydder og «futt» i en linsegryte, men dessverre har jeg aldri smakt en linsegryte jeg liker, nettopp fordi det er linser i den. Linsene ødelegger det som ellers kan være en ellers god gryte/smak. Erstatt linsene med kjøtt, så blir det straks mye hyggeligere/enklere/bedre å spise gryten.

Jeg er høflig og godt oppdratt, så selvfølgelig spiser jeg litt (Minst mulig), og sier med et smil at maten var god, men «jeg er dessverre mett/må komme meg inn i bunaden/litt uvel og klarer ikke spise så mye i dag» etc dersom jeg får servert linsegryte. Jeg kjenner for øvrig ingen som egentlig liker linsegryte og synes det er stas å spise, linsegryte er bare noe man dessverre må forholde seg til og akseptere som mat. Med unntak av noen få vegetarianere, selvfølgelig, men selv de vegetarianeren jeg kjenner blir skuffet når de får linsegryte fordi det finnes så mye god annet vegetarisk mat. Linser er ingen god erstatning for kjøtt. 

Jeg kjenner veldig mange som synes linsegryter av ulike slag er godt. Og velger det helt frivillig.

Anonymkode: 023c0...6a7

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg kjenner veldig mange som synes linsegryter av ulike slag er godt. Og velger det helt frivillig.

Anonymkode: 023c0...6a7

Jeg kjenner noen som synes linsegryter er billige å lage, og derfor velger det helt frivillig. Jeg kjenner ingen som seriøst synes det er en kulinarisk opplevelse.

Anonymkode: 00da5...e70

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...