Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjør dere det i det virkelige liv også, eller skal dere bare tøffe dere på et anonymt forum? 

Anonymkode: 2a7bb...479

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ærlig, og det kan være ubehagelig for folk som er vant til å dulles med eller snakkes etter munnen, kanskje spesielt i skriftlig form. Jeg gjør det i virkeligheten også, folk liker det faktisk. Er godt like på jobb, i ulke lag og foreninger, og har en stor og tett vennegjeng. Hadde ikke hatt det hvis alle syns jeg var en dust, men en del her inne er jo ufattelig tafatte persilleblad, og da kan det så klart være ubehagelig med rett frem tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 3adc3...3f8

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg lærer av de andre på KG,så etterhvert blir det normalen. Jeg går heller ikke og er nikkedukker i RL 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg svarer ærlig, og det kan være ubehagelig for folk som er vant til å dulles med eller snakkes etter munnen, kanskje spesielt i skriftlig form. Jeg gjør det i virkeligheten også, folk liker det faktisk. Er godt like på jobb, i ulke lag og foreninger, og har en stor og tett vennegjeng. Hadde ikke hatt det hvis alle syns jeg var en dust, men en del her inne er jo ufattelig tafatte persilleblad, og da kan det så klart være ubehagelig med rett frem tilbakemeldinger. 

Trist når ærlighet og rett på sak blir tatt for å være frekt og nedlatende. 

Anonymkode: f7674...73e

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes tonen her inne er så mye mer nedlatende enn babyverden. Er påfallende.. virker som det er mye bitre kvinnfolk her inne 

Anonymkode: a8b2e...907

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du virker litt arrogant. Du ser ned på andre. Stort nettverk betyr ikke mye hvis det er overfladiske relasjoner. 

Anonymkode: 722d2...f2e

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trist når ærlighet og rett på sak blir tatt for å være frekt og nedlatende. 

Anonymkode: f7674...73e

Det er da mange som er frekke og nedlatende også. 

jeg kan være frekk og nedlatende, og anser det som en karaktersvakhet. Men ikke mot folk jeg ikke kjenner, eller med mulighet for å reparere og nyansere. 

Anonymkode: 7324d...13c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Virkeligheten er både fysisk og digital. Der ligger jo også problemet. Mange her inne, og i denne tråden, lager et kunstig skille. Ved å distansere seg fra definisjonen på «virkelighet», så skaper man rom for å ikke følge de sosiale normene vi lever etter. 

Anonymkode: d94da...e97

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Svarer slikt jeg ville om jeg møtte personer. Men kanskje litt enklere å snakke en å skrive 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Stort nettverk er ikke bevis på at du er godt likt

Anonymkode: 6a96f...806

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du virker litt arrogant. Du ser ned på andre. Stort nettverk betyr ikke mye hvis det er overfladiske relasjoner. 

👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er direkte, ærlig og har lite til overs for denne tenden om at man blir fornermet og forventer spesialbehandling men jeg er ikke ufin og legger stor vekt på å formulere meg - skulle du likevel oppfatte det som frekk og nedlatende VET JEG at det ikke er meg som er problemet og det lever jeg godt med både på nett og i livet ellers. 

Anonymkode: 974a8...ff0

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo noe helt annet enn nedlatende/frekt. Hvis tilbakemeldingene er konstruktive og ment godt er det jo helt greit. Dersom du er nedlatende sier du jo mer noe som ''vet du virkelig ikke like mye om konfliktene/krigen i Sudan som Israel/Palestina konflikten? Er ikke det kunnskap som alle oppegående mennesker har?''

Anonymkode: 5cf4e...c07

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er jo noe helt annet enn nedlatende/frekt. Hvis tilbakemeldingene er konstruktive og ment godt er det jo helt greit. Dersom du er nedlatende sier du jo mer noe som ''vet du virkelig ikke like mye om konfliktene/krigen i Sudan som Israel/Palestina konflikten? Er ikke det kunnskap som alle oppegående mennesker har?''

Anonymkode: 5cf4e...c07

words, det er forskjell på konstruktiv tilbakemelding og nedlatende slik som hun/han over her beskriver.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er direkte, ærlig og har lite til overs for denne tenden om at man blir fornermet og forventer spesialbehandling men jeg er ikke ufin og legger stor vekt på å formulere meg - skulle du likevel oppfatte det som frekk og nedlatende VET JEG at det ikke er meg som er problemet og det lever jeg godt med både på nett og i livet ellers. 

Anonymkode: 974a8...ff0

Dette er en del av problemet ditt. Når du sier «VET JEG» at det ikke er du som er problemet hvis noen oppfatter deg frekk eller nedlatende. Når du er skråsikker på at andre tar feil hvis de skulle oppleve deg som ufin, så har du et problem. De fleste forventer ikke spesialbehandling, men det er et problem på forum når man er anonym, så glemmer man kanskje at det er et menneske bak profilen, og det tror jeg fører til at noen svarer ganske frekt. Jeg håper i hvert fall at de som har problemer med folkeskikk her på KG, ikke oppfører seg slik mot andre rundt seg i dagliglivet. Jeg tror også at noen forum medlemmer kanskje sliter med diverse problemer, tar ut sin frustrasjon her inne.

Anonymkode: a21ba...e94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte faktisk å opprette en identisk tråd for noen dager siden! 

Til og med konstruktive kommentarer kan sies på en høflig måte. Med en gang man begynner med «men kjære deg» og «makan til …» så er du forbi høflighet. Syns også mange som kommenterer glemmer av at de ikke sitter med all informasjonen om saken de kommenterer. Noen spurte om råd I relasjon med logistikk, og svarene var typ «det er jo bare å kjøre hjemmefra litt tidligere», men ts hadde ikke bil. 

Anonymkode: 76ee2...c66

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De tøffer seg fordi de har et behov for å føle seg mer ovenpå enn de er k det virkelige liv. Ingen som er genuint lykkelige og er trygge på seg selv sitter og er spydige bak en anonym bruker på et nettforum.

At folk er direkte er noe helt annet. Men ut i fra måten dette blir formulert på av enkelte i denne tråden tror jeg noen har vansker med å se forskjell på direkte/konstruktive råd og det å mikse inn litt dritt i tillegg. 

Anonymkode: 76cd5...9d1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg svarer ærlig.

Det gjør jeg også ansikt til ansikt. Den store forskjellen er at jeg omgås smarte, selvstendige folk. Det er noen få av de her inne.

Anonymkode: 61901...4b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er stoooor forskjell på rett frem, og det og være frekk. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg svarer ærlig.

Det gjør jeg også ansikt til ansikt. Den store forskjellen er at jeg omgås smarte, selvstendige folk. Det er noen få av de her inne.

Anonymkode: 61901...4b0

Herlighet.... 

Anonymkode: 423f6...879

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo si at det er mer arrogant av deg å innbille deg at du kjenner en fremmeds relasjoner enn det vedkommende gjør selv.

https://naob.no/ordbok/arrogant

Anonymkode: 3b2c7...83b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...