Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Høres ut som de finner deg kjedelig. Det du har opplevd er ikke akkurat utbredt. 

Anonymkode: be0a6...594

Hvis de syns jeg er kjedelig, hvorfor fortsetter de likevel å date meg? Og sistnevnte kan jo ikke vite om jeg er kjedelig i senga før man faktisk har hatt sex.. jeg er forvirret

Ts

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke alle mennesker som passer sammen. Qluet med å etablere forhold, uansett type, er jo å finne en man faktisk passer sammen med. Godt nok iallefall. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Premisset for tråden er at menn er A-mennesker. A og B-mennesker er nok relativt likt fordelt mellom kvinner og menn. Dette er jo spor fra urtiden da det var en fordel om vi sov på forskjellige tider, slik at flokken som helhet hadde færrest mulig timer uten at noen passer seg for rovdyr (inkl. andre mennesker). Ergo vi har kvinner og menn som er A og B-mennesker fordi det beskytter flokken. Les mer i «why we sleep».

Anonymkode: 89a4a...a0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som at du har møtt mannfolk som vet hvor viktig det er for helsen å sove nok.

Anonymkode: 5cb07...25d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (6 timer siden):

Det er jo ikke alle mennesker som passer sammen. Qluet med å etablere forhold, uansett type, er jo å finne en man faktisk passer sammen med. Godt nok iallefall. 

Dette er fasit! Man kan ikke forandre A-eller B-mennesker fordi man vil det. Man får finne noen med samme synet på søvn og tid for sex.

Jeg har fast tid jeg legger meg, veldig tidlig syns mange, men jeg firer ikke på det uansett. Firer jeg så får jeg forstyrret søvnmønsteret mitt og det tar lenge å rette opp. 

Anonymkode: 34adc...ee4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det høres ut som at du har møtt mannfolk som vet hvor viktig det er for helsen å sove nok.

Men som samtidig tydeligvis ikke vet hva annet som er viktig for å opprettholde et forhold eller etablere et nytt forhold. Hvis fokuset på å sove og evt stå opp på et bestemt tidspunkt er så viktig at man over 4 mnd ikke kommer til third base engang, da er er det for obsessive.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (16 timer siden):

Barna skal da på skole. De våkner som regel i 6-7 tiden. 

Ja, men dere kan sove mer på formiddagen om så dere ønsker. Feel free. 

Anonymkode: e6b9c...409

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (13 timer siden):

Hvis de syns jeg er kjedelig, hvorfor fortsetter de likevel å date meg? Og sistnevnte kan jo ikke vite om jeg er kjedelig i senga før man faktisk har hatt sex.. jeg er forvirret

Ts

Kanskje de er aseksuelle? Tydelig at sex ikke er proritet, ihvertfall. Jeg hadde trukket meg ut, passer dårlig med noen som ikke er opptatt av sex (med meg). 

AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (5 timer siden):

Men som samtidig tydeligvis ikke vet hva annet som er viktig for å opprettholde et forhold eller etablere et nytt forhold. Hvis fokuset på å sove og evt stå opp på et bestemt tidspunkt er så viktig at man over 4 mnd ikke kommer til third base engang, da er er det for obsessive.

Ts

Jeg var sånn før, var gjerne oppe på natta for å knulle fordi sex var så viktig og brød  meg lite om jeg ble trøtt av ddt. Nå elsker jeg å hvile og å sove, og kroppen trenger det. Ofte sover vi litt sammen først, og har så sex. Cluet her er vel, vil ha sex på et eller annet tidspunkt på døgnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hsr ikke dere damer skjønt at det er andre tider nå?

Menn må være veldig forsiktige i slike situasjoner.

Anonymkode: 07ae3...fd3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hsr ikke dere damer skjønt at det er andre tider nå?

Menn må være veldig forsiktige i slike situasjoner.

Anonymkode: 07ae3...fd3

Menn må være veldig forsiktige når de langvarig dater ei kåt dame som ønsker sex før leggetid? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (På 25.5.2025 den 2.40):

Ja det høres sikkert rart ut, men jeg har fått et veldig anstrengt forhold til menn sine sovevaner etter en lang rekke opplevelser i datinglivet og i forhold. Vet ikke hvorfor jeg alltid ender opp med disse mannfolkene, men fellesnevneren er at de tar soving fryktelig seriøst.

Veldig, veldig opptatt av når de skal legge seg, hvor mange timer søvn de får, om de sover godt, og rutinene her må ikke brytes. Og de snakker mye i denne duren "nå skal det blir godt å sove/snart sovetid nå/trøtt" fra kl 20 om kvelden omtrent..  Jeg kan respektere at folk har ulik døgnrytme, selv er jeg B menneske. Men det jeg reagerer på er når denne sovingen går fremfor alt hos mennene. Inkludert sexliv (ene fyren såg på klokken WHILE DOING THE DEED) og også å introdusere sexliv inn i datingrelasjonen.

Jeg avsluttet nylig situationshipet mitt som har gått over 4 mnd. Her var det allerede mye om og men fra hans side, var vanskelig å møtes og var opptatt mange helger slik at møtene våre ble enten tekkelige søndagsdates eller kortere møter i hverdagen (litt lang avstand mellom bostedene).

Men det var iallefall 5 helger at han sov hos meg. Første og andre gangen skjedde det ingenting. Han bare la seg for å sove, og det ble bare litt stryking her og der fra min side. Tredje gangen var det heller ingen mine fra hans side til noe annet enn å sove. Og da snakker vi at han la seg til, pakket dynen godt ned mellom oss, sier godnatt og prøver å sovne. Da turde ikke jeg å ta noe sterkere initiativ siden signalene på at det ikke var rom for det var så tydelige. 

Jeg tok dette opp over tekst, og da sa han at han hadde trodd at jeg ville vente. Og at jeg måtte gi tydeligere tegn på at jeg ville. Jeg svarte at jeg hadde ikke noe behov for å vente, og lurte på hva for signaler han mente jeg hadde gitt som indikerte det. Etterpå var jeg egentlig fornøyd over at vi hadde fått litt klarhet og tenkte at nå var det vel ikke flere misforståelser i veien. Derfor overrasket det meg stort da samme scenario skjedde neste gang. Jeg uttrykket min skuffelse neste dag, men han hadde ikke noe annet å si enn at han slet med å holde seg våken om kvelden (kl 23.). Men om morgenen så står han jo også bare opp.

Ved neste og siste overnattingsbesøk så skjedde det samme igjen på kvelden, men grytidlig morgenen etter vekket han meg med å klæsse meg litt for hardt på ræven. Og litt stryking et par timer senere mens han samtidig snakket om kaffetrakting. Så stod han opp. Neste dag spurte jeg hva som var greia, og da mente han at han hadde jo tatt initiativ, men jeg ville ikke. Altså what? 

Etter dette mistet jeg interessen og gav opp. Jeg kan tydeligvis ikke konkurrere med disse mennene sin sovetrang. Å ikke klare å holde seg våken ved siden av dama når det ligger i kortene at det skal skje noe syns jeg er absurd. Spesielt siden det er tidlig datingrelasjon. Spenningen/tenthet bør vel føre til en viss våkenhet?! Jeg prioriterer gjerne vekk søvn til fordel for intimitet, og gir f i om jeg er trøtt dagen etter. Er jo som regel helg uansett. 

Hvor vanlig er egentlig dette?? Er det bare meg som tiltrekker meg en viss type? Eller kommer det kanskje av andre issues? Blir gal. Klikker for meg hvis neste eg dater også obsesser over soving.

Vi er begge i slutten av 30 åra.

Skjønner hva du mener. Menn med pulsklokke og besettelse av egen kropp og klokka si, altså. Sex er det minste problemet tenker jeg (det kan man gjøre på dagen), men hva skjer med et fullvoksent menneske som må sove 9 - 10 timer hver natt?

Livet blir gørr kjedelig hvis man bruker det på kjedelige ting, og det blir lite tid til å gripe øyeblikket og f eks gå en tur under stjernene eller å bli et smartere menneske fordi man leser en bok som er så bra at man ikke kan legge den fra seg.

Jeg jobber mer enn mannen min, og jeg undrer og irriterer meg over det samme. Man må jo ville mer i livet enn full score på alskens helse- og søvnapper?

Anonymkode: d9dae...ae3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (7 timer siden):

Ts

Er du bare ute etter en ting?

Kjærlighet er mer enn bare hanky panky til alle døgnets tider. Eksen min skjønte ikke det. Det ble rent fokus på å ha seg hver gang vi møttes. Det ble for mye for meg så derfor kuttet jeg henne ut.

AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (På 25.5.2025 den 2.40):

Ja det høres sikkert rart ut, men jeg har fått et veldig anstrengt forhold til menn sine sovevaner etter en lang rekke opplevelser i datinglivet og i forhold. Vet ikke hvorfor jeg alltid ender opp med disse mannfolkene, men fellesnevneren er at de tar soving fryktelig seriøst.

Veldig, veldig opptatt av når de skal legge seg, hvor mange timer søvn de får, om de sover godt, og rutinene her må ikke brytes. Og de snakker mye i denne duren "nå skal det blir godt å sove/snart sovetid nå/trøtt" fra kl 20 om kvelden omtrent..  Jeg kan respektere at folk har ulik døgnrytme, selv er jeg B menneske. Men det jeg reagerer på er når denne sovingen går fremfor alt hos mennene. Inkludert sexliv (ene fyren såg på klokken WHILE DOING THE DEED) og også å introdusere sexliv inn i datingrelasjonen.

Jeg avsluttet nylig situationshipet mitt som har gått over 4 mnd. Her var det allerede mye om og men fra hans side, var vanskelig å møtes og var opptatt mange helger slik at møtene våre ble enten tekkelige søndagsdates eller kortere møter i hverdagen (litt lang avstand mellom bostedene).

Men det var iallefall 5 helger at han sov hos meg. Første og andre gangen skjedde det ingenting. Han bare la seg for å sove, og det ble bare litt stryking her og der fra min side. Tredje gangen var det heller ingen mine fra hans side til noe annet enn å sove. Og da snakker vi at han la seg til, pakket dynen godt ned mellom oss, sier godnatt og prøver å sovne. Da turde ikke jeg å ta noe sterkere initiativ siden signalene på at det ikke var rom for det var så tydelige. 

Jeg tok dette opp over tekst, og da sa han at han hadde trodd at jeg ville vente. Og at jeg måtte gi tydeligere tegn på at jeg ville. Jeg svarte at jeg hadde ikke noe behov for å vente, og lurte på hva for signaler han mente jeg hadde gitt som indikerte det. Etterpå var jeg egentlig fornøyd over at vi hadde fått litt klarhet og tenkte at nå var det vel ikke flere misforståelser i veien. Derfor overrasket det meg stort da samme scenario skjedde neste gang. Jeg uttrykket min skuffelse neste dag, men han hadde ikke noe annet å si enn at han slet med å holde seg våken om kvelden (kl 23.). Men om morgenen så står han jo også bare opp.

Ved neste og siste overnattingsbesøk så skjedde det samme igjen på kvelden, men grytidlig morgenen etter vekket han meg med å klæsse meg litt for hardt på ræven. Og litt stryking et par timer senere mens han samtidig snakket om kaffetrakting. Så stod han opp. Neste dag spurte jeg hva som var greia, og da mente han at han hadde jo tatt initiativ, men jeg ville ikke. Altså what? 

Etter dette mistet jeg interessen og gav opp. Jeg kan tydeligvis ikke konkurrere med disse mennene sin sovetrang. Å ikke klare å holde seg våken ved siden av dama når det ligger i kortene at det skal skje noe syns jeg er absurd. Spesielt siden det er tidlig datingrelasjon. Spenningen/tenthet bør vel føre til en viss våkenhet?! Jeg prioriterer gjerne vekk søvn til fordel for intimitet, og gir f i om jeg er trøtt dagen etter. Er jo som regel helg uansett. 

Hvor vanlig er egentlig dette?? Er det bare meg som tiltrekker meg en viss type? Eller kommer det kanskje av andre issues? Blir gal. Klikker for meg hvis neste eg dater også obsesser over soving.

Vi er begge i slutten av 30 åra.

Når du går fra forhold til forhold, og aldri lykkes, så er det sjeldent lurt med ''det er ikke meg, det er alle menn det er noe galt med holdning.'' Det er på tide å se deg selv i speilet. Det du ser er enten at du tiltrekker deg feil menn, altså noe du selv må gjøre noe med, eller at det er dine meninger du må gå nærmere i sømmene. 

Det ser heller ikke bra ut når du har så dårlig norsk ordforråd, og tyr til engelsk. Ser veldig kunstig ut. 

Anonymkode: bb44b...c6d

• Nyttig 1
Skrevet

Du høres sykt slitsom ut TS. 

PS, menn sfår helt ick av damer som prøver å endre livsstilen deres allerede i starten av forholdet. Da må de være ekstremt betatt for å henge med. Høres ikke ut som noen av de du møter har vært ordentlig tiltrukket av deg.

Slapp av litt. Ikke prosjekter dine egne issues på andre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men dere kan sove mer på formiddagen om så dere ønsker. Feel free. 

Nei, kan ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke samboer. Jeg lurer på når dere som bor sammen har sex? Trodde det var mest vanlig når dere legger dere. Stemmer ikke det, altså? 

Anonymkode: 9aa3a...53e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke samboer. Jeg lurer på når dere som bor sammen har sex? Trodde det var mest vanlig når dere legger dere. Stemmer ikke det, altså? 

Anonymkode: 9aa3a...53e

Det kommer litt an på for vår del. Ofte er det jo noen barn hjemme på de våkne tidene av døgnet, men er de ikke det kan sex skje når som helst. Vi benytter de mulighetene som finnes.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du bare ute etter en ting?

Kjærlighet er mer enn bare hanky panky til alle døgnets tider. Eksen min skjønte ikke det. Det ble rent fokus på å ha seg hver gang vi møttes. Det ble for mye for meg så derfor kuttet jeg henne ut.

Greit nok så lenge man er åpent om å ha lavt libido. HviIs ikke blir nok fort begge parter skuffet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje de er aseksuelle? Tydelig at sex ikke er proritet, ihvertfall. Jeg hadde trukket meg ut, passer dårlig med noen som ikke er opptatt av sex (med meg). 

Hvis jeg møter en ny dame så vil jeg gjerne ha sex med henne. Hvis jeg ikke vil ha sex med henne så er det noe alvorlig galt med meg, henne eller relasjonen vår.

Søvnmangel, trening og jobb kommer i andre rekke da.

Anonymkode: 36e52...1a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...