Gå til innhold

Har kvinneunderskudd i norge innflytelse på sex tilgangen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Så forståelig egentlig.. det er jo lenge siden kvinner fikk stemmerett..
Men som du ser.. samfunnet er for mannsdominert.. de blir sjelden inkludert.. de har ingenting de skulle ha sagt.. Menn er livredd for at kvinner skal ta over "makten" av samfunnstyringen..
Jeg sitter bare her og venter på at det skal skje.. derfor elsker jeg kvinner mens jeg enda har muligheten🥰

Kvinner er for snille tenker jeg. Menn bruker mange kyniske grep for å heve seg selv.

Anonymkode: 0de68...d2d

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 0.17):

Sex-tilgang, faktisk.

Hva er greia med menn og denne mekaniske måten å snakke om romantikk på? 

Hva blir det neste, kyssetilgang? Intimt prat-tilgang? Barnetilgang? 

Anonymkode: 2ac4b...398

Jeg er mann, og det var dette jeg også la mest merke til. Kan jo ikke gå bra i kjærligheten, dersom man definerer sex som tilgang/ikke tilgang.

AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 7.07):

Det synes som om de fleste kvinnelige stemmene ønsker å diskutere ordbruk. Det er litt synd, men det viser at man må tenke seg godt om for å formulere et innlegg om et slikt tema.

Herregud, hele premisset til trådstarter er fullstendig latterlig. Dersom du og ts har et kvinnesyn der dere ser på kvinner kategorisert som noe man har tilgang til, eller ikke,  så er det ikke rart at dere blir sett på som incels. Jeg synes ikke det er bra med mange menn som faller utenfor, og har skrevet mange ganger her at det faktisk er et samfunnsproblem som må løses. 4/5 ganger skriver jeg at menns rolle og utenforskap er noe vi som samfunn må fikse. Men dersom du og andre starter med å se på forhold og sex som noe man har rett på eller handler om at damer må gi dere tilgang, så kan ingen normale mennesker forsvare dere. 

Anonymkode: e8c28...0ad

• Liker 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Herregud, hele premisset til trådstarter er fullstendig latterlig. Dersom du og ts har et kvinnesyn der dere ser på kvinner kategorisert som noe man har tilgang til, eller ikke,  så er det ikke rart at dere blir sett på som incels. 

Som sagt ordbruken til TS får noen til p spore av. Det at skjevhet i kjønnsfordeling påvirker kjønnsmarkedet er opplagt. Om du ser på meg som incel så får du gjøre det. Kanskje jeg kan se på deg som kommunist?

Anonymkode: e13b4...b25

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 0.07):

Mange  både kvinner og menn går  hver eneste dag rundt  å fantaserer, og har  eit ønske om å ha sex, men får ikkje innfridd sitt ønske.  

Kanskje  er du  for sjenerte til å ta kontakt med det motsatte kjønn, og  er bekymra  om grensesetting , og samtykkeloven. ?  Eller kanskje   lever  du  i eit parforld som opplever utfordringer  med ulikt sexbehov.  ?   Kanskje lever er  du som singel, eller aleneforeldre m/ små barn, og har utfordringer med avlastning å møte ein partner ?. 

Mange distrikt opplever idag stort underskudd av kvinner og eit  mannsdominert miljø på grunn av mangel på kvinnlige arbeidsplasser, og manglende utdanningstibud.  Mange jenter  flytter fra distriktnorge, og til pressområdene, utan returbillett .

Nå bor det over 41 000 flere menn enn kvinner i Norge, og det har ikke vært et så stort kvinneunderskudd som i 2018 siden vi begynte å telle befolkningen for 249 år siden. - Tidligere har kvinnene alltid vært i flertall, men siden 2010 har Norge hatt et underskudd på kvinner. 

Anonymkode: c34ef...fc6

Nei, det er disse drittholdningene deres som sørger for at dere lever i sølibat. Uansett hvor kjekk og sjarmerende en mann var, og uansett hvor desperat jeg var, ville jeg straks miste interessen hvis mannen brukte begrepet "sextilgang". De fleste kvinner er for øvrig totalt uinteressert i ONS eller uforpliktende sex. Vil dere ha sex, så må dere nok akseptere å måtte inngå en relasjon til kvinnen. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kvinnedagen er vel forlengst utgått på dato, og nå er det kvinnfolka som skal ha henholdsvis 12 eller 15 mnd. pliktteneste i forsvaret. 

Kvinner går i fakkeltog for å opprettholde barnehager, skoler etc. i distriktnorge,  Kanskje kan  de samtidig oppfordre sine medsøstre som flytter fra distriktene om å bli  verande og  ta del i de tradisjonelle drittjobbene som mange menn utfører der. 

Anonymkode: c34ef...fc6

Kvinner vil fortsette å flytte fra distriktene når man står i stor fare for å ikke få fastlege på lang tid, når man må reise langt og betale dyrt for å komme til spesialist, når man må fraktes som kveg med bil, båt og fly i flere timer for å føde. Kvinnehelse er mer komplisert og trenger mer oppfølging enn mannshelse. Trygg kvalitetsoppfølging av svangerskap, fødsel og barsel er avgjørende for å få kvinner til å bli i et område.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For et begrep!

Jeg har og veldig dårlig tilgang på sex, jeg må innrømme at det tar på. Jeg ser veldig fram til jeg er gift med en jeg kan pule på morgen og kveld. Trolig vil han sitte halvoppgitt på puben med kompiser og klage over at sexmaset hjemme aldri stopper, det er rent for meget.

Anonymkode: b4ef2...49d

AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (2 minutter siden):

Kvinner vil fortsette å flytte fra distriktene når man står i stor fare for å ikke få fastlege på lang tid, når man må reise langt og betale dyrt for å komme til spesialist, når man må fraktes som kveg med bil, båt og fly i flere timer for å føde. Kvinnehelse er mer komplisert og trenger mer oppfølging enn mannshelse. Trygg kvalitetsoppfølging av svangerskap, fødsel og barsel er avgjørende for å få kvinner til å bli i et område.

Kvinners fraflytting fra distriktene (som posten du quoter snakker om) og helsetjenester i distriktene er vel litt på siden av tema her?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinners fraflytting fra distriktene (som posten du quoter snakker om) og helsetjenester i distriktene er vel litt på siden av tema her?

Ikke akkurat. Oslo har ingen overskudd av menn. Distriktene har stort overskudd av menn. Kvinner flytter for å studere, og blir der. Jeg kommer selv til å flytte nærmere Oslo når barna er store, da jeg er misfornøyd med helsetjeneste og tilbud her jeg bor. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For et begrep!

Jeg har og veldig dårlig tilgang på sex, jeg må innrømme at det tar på. Jeg ser veldig fram til jeg er gift med en jeg kan pule på morgen og kveld. Trolig vil han sitte halvoppgitt på puben med kompiser og klage over at sexmaset hjemme aldri stopper, det er rent for meget.

Selvom du er gift, betyr det ikke at du har tilgang på sex morgen og kveld, bare for å påpeke det. Handler likevel om samtykke. Kvinner er ikke et objekt dere eier bare fordi man er gift

Anonymkode: 4d3fe...ccf

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Ikke akkurat. Oslo har ingen overskudd av menn. Distriktene har stort overskudd av menn. Kvinner flytter for å studere, og blir der. Jeg kommer selv til å flytte nærmere Oslo når barna er store, da jeg er misfornøyd med helsetjeneste og tilbud her jeg bor. 

I følge ssb så har Oslo i 2025 68738 kvinner og 71413 menn i alderen 30-39 år. Det er et overskudd på 3.9%?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.5.2025 den 0.17):

Sex-tilgang, faktisk.

Hva er greia med menn og denne mekaniske måten å snakke om romantikk på? 

Hva blir det neste, kyssetilgang? Intimt prat-tilgang? Barnetilgang? 

Anonymkode: 2ac4b...398

Synes du at Sunniva på KG er mekanisk her?

»Ja vi har lettere tilgang fordi menn er billigere enn first price

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1179448-har-kvinnfolk-lettere-tilgang-på-sex-en-menn/?do=findComment&comment=21351244

Er denne kvinnen på KG mekanisk?

»Null tilgang til kuk?!?😮😢»

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1326055-null-tilgang-til-kuk😮😢/#comments

Er denne KG-kvinnen mekanisk?

»Tror du må ta en  ny runde! De jeg har tilgang på er i øvre sjiktet utseendet messing! De har en fantasi om en voksen dame!»

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840058-ja-takk-til-yngre-menn-🙋‍♀️/?do=findComment&comment=36022501

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

I følge ssb så har Oslo i 2025 68738 kvinner og 71413 menn i alderen 30-39 år. Det er et overskudd på 3.9%?

Hvorfor tar du kun EN aldersgruppe? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes du at Sunniva på KG er mekanisk her?

»Ja vi har lettere tilgang fordi menn er billigere enn first price

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1179448-har-kvinnfolk-lettere-tilgang-på-sex-en-menn/?do=findComment&comment=21351244

Er denne kvinnen på KG mekanisk?

»Null tilgang til kuk?!?😮😢»

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1326055-null-tilgang-til-kuk😮😢/#comments

Er denne KG-kvinnen mekanisk?

»Tror du må ta en  ny runde! De jeg har tilgang på er i øvre sjiktet utseendet messing! De har en fantasi om en voksen dame!»

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840058-ja-takk-til-yngre-menn-🙋‍♀️/?do=findComment&comment=36022501

Like lite classy.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (Akkurat nå):

Hvorfor tar du kun EN aldersgruppe? 

Det samme er sant i aldersgruppene 0-9, 10-19, 30-39, 40-49, 50-59.

Grunnen til at jeg snevret inn alder var at jeg ikke ønsket å ta med 90-åringer (kvinner lever lengre enn menn) og 30-39 var en naturlig gruppe for meg personlig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Som sagt ordbruken til TS får noen til p spore av. Det at skjevhet i kjønnsfordeling påvirker kjønnsmarkedet er opplagt. Om du ser på meg som incel så får du gjøre det. Kanskje jeg kan se på deg som kommunist?

Du forstår med andre ord ikke at de samme kjønnsforskjellene ikke blir løst gjennom å se på forhold og sex som tilgang/ikke tilgang. Det er jo nettopp tankesettet og begrepsbruken til sånne som deg, som gjør deg til et håpløst prosjekt. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det samme er sant i aldersgruppene 0-9, 10-19, 30-39, 40-49, 50-59.

Grunnen til at jeg snevret inn alder var at jeg ikke ønsket å ta med 90-åringer (kvinner lever lengre enn menn) og 30-39 var en naturlig gruppe for meg personlig.

https://www.nationen.no/stort-overskudd-av-velstaende-menn/s/23-148-3383

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Selvom du er gift, betyr det ikke at du har tilgang på sex morgen og kveld, bare for å påpeke det. Handler likevel om samtykke. Kvinner er ikke et objekt dere eier bare fordi man er gift

Anonymkode: 4d3fe...ccf

Jeg er kvinne. Og jeg gjorde det i sin tid slutt med samboeren min fordi det var for store forskjeller i sexdrive. Han var fornøyd med månedlig. Jeg trenger daglig.

Jeg ser problemet med objektifisering og samtykke. Jeg og x-en diskuterte begge deler jevnlig. Det var han av oss som slet med konseptet å innhente samtykke, mens jeg misstrivdes med lite sexuell aktivitet.

Men tilbake til tema. Kjønnsbalanse i lys av mengden sex mannfolk har? Jeg forsøkte å sette på spissen at det er mer som foregår… jeg er for eksempel ikke enig med de som mener det er enkelt for damer å få sex. Jeg selv sliter med det fordi jeg vil være trygg, ivaretatt og anerkjent som partner for å ha sex.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt synd på et vis at de som ønsker masse sex ikke har «tilgang» og de som meg som ikke er så opptatt av sex, har «tilgang» hver dag liksom😅. Får nesten litt dårlig samvittighet.

Anonymkode: cf8bb...874

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du forstår med andre ord ikke at de samme kjønnsforskjellene ikke blir løst gjennom å se på forhold og sex som tilgang/ikke tilgang. Det er jo nettopp tankesettet og begrepsbruken til sånne som deg, som gjør deg til et håpløst prosjekt. 

Du forstår med andre ord ikke at et fenomen kan være reelt og verd å diskutere hvis ett enkelt ord får følelses-senteret ditt til å overstyre evnen til å tenke? Det er slikt føleri som gjør deg til et håpløst prosjekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...