Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny vogn med første, som nr.2 også brukte, 4 år etter. Og arvet en vogn som ble brukt som sovevogn i bhg av begge 2. 

Anonymkode: e3dc9...6e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte samme og selger den nok videre også - fortsatt mye bruk igjen i den 😊

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en brukt til eldste for 1000kr, som yngste også brukte. Nå ble hjulet ødelagt, så måtte kjøpe ny til babyen.

Hadde aldri kjøpt ny for hver unge.

Anonymkode: f451b...2d8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var ikke disse brukte vognene i veldig dårlig stand til den prisen?

Når jeg gjør et søk på finn.no kommer det bare opp "søppel" til den prisen. 

Anonymkode: e6bbc...219

Nei, de var helt ok. Edge duoen knirket litt og vi måtte bytte to av dekkene etterhvert, og den måtte vaskes. Men ellers funket den helt fint. Nxt'en er helt fin, bare en del slitt på håndtaket. Det fiksa vi med sånn svart, tykk teip. 

Tok et kjapt søk nå jeg også, kommer da opp masse vogner i fin stand til en billig penge.

https://www.finn.no/406533409

https://www.finn.no/406619544

Anonymkode: a2c76...204

AnonymBruker
Skrevet

Samme vogner til begge, men hadde trenstykker, da. En vanlig duovogn, en reisevogn og en lengre sportsvogn (begge mine var lange for alderen og måtte bytte vogn før dagsovingen var over). 

Funket helt fint å bruke samme vogn og samme soveposer. Posene og to av vognene fikk vi dessuten solgt videre. Den siste vognen var det ikke så mye igjen av, så den ga vi bort da den måtte kostes på helt nye hjul og det så vi at ikke lønte seg mtp. alder og videresalg. 

Anonymkode: abd8b...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Brukte samme vogn til alle fire. Med to år mellom barna, var vogna i konstant bruk i mer enn åtte år før vi ga den videre. Brukte vogn til og fra barnehagen, så mye bruk.

Anonymkode: 56a1b...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei… brukte vogna etter første deler av tida med nr 2, men hadde søskenvogn som også kunne brukes til ett barn til nr 2. den hadde smalere bag og ergonomisk sittedel, så føltes mye lunere å putte nr 2 i den som baby. Da vi ikke lenger trengte søskenfunskjonen og yngste nærmet seg 1 år solgte vi søskenvogna og gikk tilbake til den vi brukte til nr 1. de brukte samme bhg-vogn og reisetrille

Anonymkode: 32273...939

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (21 timer siden):

Hvorfor ikke kjøpe brukt?

La nå folk få bestemme det selv. Herregud. 

Anonymkode: dc46d...372

AnonymBruker
Skrevet

Samme vogn

Anonymkode: 3c843...616

AnonymBruker
Skrevet

Tre år mellom barna, og brukte den samme vognen. 

Anonymkode: d67c2...01a

Skrevet

Fikk en helt ny vogn av besteforeldrene når vi fikk barn nr 1, har brukt den samme vogna til alle 3 😊

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte «ny» til alle. Første vogna arvet jeg av søsteren min. Denne ble deretter brukt som barnehagevogn, men ble mugg i og kasta. Nr 2 fikk ny vogn som vi solgte etter 2 år (var ferdig meg barn). Så kom nr 3 ganske overraskende på noen år senere, da kjøpte vi brukt vogn 🤪

Anonymkode: e0303...01a

AnonymBruker
Skrevet

4 år mellom barna, og brukte samme vogn til begge. 

Men av praktiske årsaker hadde vi også en bruktkjøpt "sovevogn"/trille som ble brukt til begge, for å slippe å drasse vogn opp og ned trapper og til og fra barnehage. 

Anonymkode: 093fb...761

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 22.01):

Dere som har flere barn, kjøpte der eny vign for hvert barn eller brukte dere den samme? 

Evt hvorfor byttet dere den ut?

Brukte den samme til alle fire😊

Anonymkode: d6e75...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Brukte samme vogn. Den var fortsatt fin, og jeg likte den og var veldig fornøyd. 

Kjøpte ny til tredjemann, men da hadde jeg solgt den første vognen for jeg var egentlig ferdig med barn 😆

Anonymkode: c782b...4ac

AnonymBruker
Skrevet

Brukte samme vogn til den omtrent datt sammen, kjøpte da en brukt. Så på fire barn har jeg kun hatt to liggevogner.

Synes det er synd at det er en trend at man skal blakke seg på dyre, nye vogner. Det finnes så mange gode brukte og man bruker dem veldig kort tid! 

Anonymkode: 774b6...dec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Brukte samme vogn til den omtrent datt sammen, kjøpte da en brukt. Så på fire barn har jeg kun hatt to liggevogner.

Synes det er synd at det er en trend at man skal blakke seg på dyre, nye vogner. Det finnes så mange gode brukte og man bruker dem veldig kort tid! 

Anonymkode: 774b6...dec

Vi kjøpte en helt nye en da den var på tilbud, det var absolutt helt nødvendig, brukte den i 6 år og da var den rimelig sliten. 

Hadde vi kjøpt brukt måtte vi sikkert ha kjøpt 3 stykker. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå blir mine 18 og 16 år i år, så er noen år siden, haha. 

Til førstemann hadde vi en Simo Duo vogn, den ble brukt mye, men vi hadde også en buggis, som var hovedvogn. Vi bodde i Oslo den gangen, og buggisen var mest praktisk. 

Da andremann ble født hadde vi flyttet, og solgt buggisen. Eldstemann brukte en Babyjogger som ble kjøpt da han var rundt 1 år. Vi brukte bagdelen til Simo-vogna, og da andremann skulle over i sportsvogndel, så ble det kjøpt en TFK vogn. Eldstemann brukte fortsatt sin vogn, så gikk ikke at andremann arvet den.  TFK vogna ble kjøpt brukt, og ble brukt til andremann var ferdig med vogn-perioden. 
Hen brukte vel sportsvogn-delen til simo-vogna til å sove i hjemme ofte, da jeg følte den var mer stødig enn TFK vogna. Når hen var ferdig med dag-dupp i 3 års alderen var den simo-vogna helt ferdig med jobben sin, da hadde den vært i nærmest daglig bruk i 5 år. 

Anonymkode: ce521...7ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå blir mine 18 og 16 år i år, så er noen år siden, haha. 

Til førstemann hadde vi en Simo Duo vogn, den ble brukt mye, men vi hadde også en buggis, som var hovedvogn. Vi bodde i Oslo den gangen, og buggisen var mest praktisk. 

Da andremann ble født hadde vi flyttet, og solgt buggisen. Eldstemann brukte en Babyjogger som ble kjøpt da han var rundt 1 år. Vi brukte bagdelen til Simo-vogna, og da andremann skulle over i sportsvogndel, så ble det kjøpt en TFK vogn. Eldstemann brukte fortsatt sin vogn, så gikk ikke at andremann arvet den.  TFK vogna ble kjøpt brukt, og ble brukt til andremann var ferdig med vogn-perioden. 
Hen brukte vel sportsvogn-delen til simo-vogna til å sove i hjemme ofte, da jeg følte den var mer stødig enn TFK vogna. Når hen var ferdig med dag-dupp i 3 års alderen var den simo-vogna helt ferdig med jobben sin, da hadde den vært i nærmest daglig bruk i 5 år. 

Så vi var ikke "fornuftige" med vogner, sånn for å være litt motvekt, haha. 

Skrevet

Kjøpte strøken, brukt Emmaljunga Edge Duo som vi brukte til begge. Solgte den videre og kjøpte en lettere joggevogn når yngste ble litt større, mest pga plass 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...