Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For mange er det vanlig å bruke samme vogn så lenge den ikke er slitt ut, har mugg eller annet med seg. 
Dette varierer nok veldig. Hvor mange år det er i mellom barna kan også ha noe å si, samt om en kjøpte en litt slitt brukt, eller en ny en. 
Kanskje har en endrede behov også. 

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere som har flere barn, kjøpte der eny vign for hvert barn eller brukte dere den samme? 

Evt hvorfor byttet dere den ut?

Anonymkode: e6bbc...219

Når barna er like gamle må de fint bruke samme vogna 😁

Anonymkode: ac99c...d05

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dere som har flere barn, kjøpte der eny vign for hvert barn eller brukte dere den samme? 

Evt hvorfor byttet dere den ut?

Anonymkode: e6bbc...219

Jeg kjøpte forskjellige vogner men det var fordi jeg solgte vogna til førstemann i den tro at vi ikke kom til å få flere barn... Så ny unge. Ny vogn. Kjøpt brukt da forøvrig.

AnonymBruker

Kjøpte vogn til første, han hatet den. Og den ble rammeskjev i mine desperate forsøk i å få ungen til å sove der (måtte gynge den på bakhjulene for å få han til å sove). Den er altså knapt brukbar nå 😅

Men jeg har ikke tenkt å bruke en formue på ny vogn til en ny potensiell vognhater, så vi kommer til å begynne med den rammeskeive vogna til nr 2 nå og hvis det viser seg å være større suksess og at den blir mer brukt kjøper vi heller en ny hvis vi ser behov :) 

Anonymkode: 89e2f...f4a

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøpte vogn til første, han hatet den. Og den ble rammeskjev i mine desperate forsøk i å få ungen til å sove der (måtte gynge den på bakhjulene for å få han til å sove). Den er altså knapt brukbar nå 😅

Men jeg har ikke tenkt å bruke en formue på ny vogn til en ny potensiell vognhater, så vi kommer til å begynne med den rammeskeive vogna til nr 2 nå og hvis det viser seg å være større suksess og at den blir mer brukt kjøper vi heller en ny hvis vi ser behov :) 

Hvorfor ikke kjøpe brukt?

AnonymBruker
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke kjøpe brukt?

Joda gjør gjerne det om vi trenger ny vogn, men om denne babyen er lik storebroren ofrer jeg ikke vogn en krone 😅 Mest bortkasta pengene noen sinne forrige gang 🤭 Når jeg skriver "ny vogn" kan den liksågodt være brukt - er fortsatt ny for meg. Den vi har ble kjøpt brukt også, men fremstod helt ny 👍🏼 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Annonse

Kjøpte brukt til nr 1, og så en ny brukt til nr 5 siden den første vogna da var utslitt etter mye hard bruk året rundt. Ga bort den siste vogna etter nr. 8, så kjøpte enda ei brukt vogn til minsta, som da ble solgt igjen når vi ikke hadde behov for den lenger.

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har to barn. Første var en brukt vogn, den var ganske sliten når vi fikk nr 2 så da kjøpte vi ny. Hadde ikke kjøpt ny om det ikke var for at den var ganske moden for utskifting. 

Anonymkode: 27f12...3ef

Så i sum ble det dyrere å kjøpe brukt først. 

Anonymkode: bfa09...cbd

AnonymBruker

Vi kjøpte først en brukt Emmaljunga edge duo. 2000 kr. Når barnet begynte i barnehagen kjøpte vi også en Twistshake. Vi er mye på biltur på besøk til familie, og denne tar mindre plass i bagasjerommet. Den er også mye mer praktisk om man bare skal en kjapp tur på senteret e.l. Emmaljungaen hadde vi også levert som sovevogn i barnehagen, og syns det var greit å bare la den stå der.

Så ble vi gravide med nr 2. Vi bestemte oss for å kjøpe en vogn til, brukt Emmaljunga nxt 90 for 4000 kr. Kan bytte litt på å bruke den til 2-åringen og babyen. Spørs litt hva vi skal. Noen ganger er den mer praktisk å bruke enn Twistshake'n. Da tar vi babyen i bæresele. 

Men hadde aldri kjøpt disse vognene NYE. Det hadde blitt alt for dyrt. 

Anonymkode: a2c76...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...