Gå til innhold

Ang permetrin og elektrisk utstyr

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du får prøve å sette inn ledningen inni stikkontakten å se om det er noe som skjer, men tviler på at litt starter en brann. Du brukte vel ikke hele permetrinflasken inni der 🤣🫣

Anonymkode: 3bb74...d84

Nei da, er kanskje bare litt aerosoler. Eventuelt bare drivhusgassene som kan sette fyr, men de forsvinner jo fort. Går nok greit.

Anonymkode: 050ea...65f

Fortsetter under...

Jeg anntar du har sprayet med en trykksatt beholde, her er permetrinen oppløst i en veske, dette kan være oljebasert eller vannbaset, det er ikke mye permetrin i denne vesken fra under 1 til oppimot 10%,,  som regel er det vannbasert, det som gjør dette brannfarlig er drivmidlet i trykkbeholderen, dette er som regel propan eller butan, begge deler meget brannfarlig.

Tørk ledningen godt med Feks. tørkepapir, om det er meget middel, ha den i vann før du kater den.

luft godt, og du er good to go!

Anonymkode: cb8ac...56b

• Nyttig 1

Drivgassen er ekstremt brannfarlig, så man skal ikke spraye direkte på strømførende artikler. Da kan det si pang. Fare for brann og eksplosjon forsvinner etter 30 sekunder når drivgassen er borte. 

Man skal heller ikke spraye rett på elektriske hovedkort, da det middelet som blir igjen ikke er bra for strømførende utstyr. Men å spraye på en stikkontakt er ikke farlig. Bare unngå å spraye INNI stikkontakten med sprøyterøret. 

newman01 skrev (9 timer siden):

Drivgassen er ekstremt brannfarlig, så man skal ikke spraye direkte på strømførende artikler. Da kan det si pang. Fare for brann og eksplosjon forsvinner etter 30 sekunder når drivgassen er borte. 

Man skal heller ikke spraye rett på elektriske hovedkort, da det middelet som blir igjen ikke er bra for strømførende utstyr. Men å spraye på en stikkontakt er ikke farlig. Bare unngå å spraye INNI stikkontakten med sprøyterøret. 

Det var det jeg fant ut. At det "bare" var drivgassen som kunne forårsake brannen, så etter en stund var jeg trygg. Trodde det tok lengre tid enn 30 sek, men da vet jeg det til neste gang; blir det ikke brann eller eksplosjon med en gang er jeg trygg.

Anonymkode: 050ea...65f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...