AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Jeg stilte spørsmålet i en allerede eksisterende tråd, men er utrolig nervøs og er fra meg av manglende respons der, så håper en ny tråd kan gi svar. Jeg har brukt permetrin inne for å bli kvitt et maurproblem. Da jeg sprayet kom jeg nok i kontakt med en ledning i stikkontakt, selv om jeg prøvde å unngå det. Nå ser jeg at det advares mot å bruke det på elektriske utstyr grunnet brannfare. Jeg har koblet ut alt som kunne komme i kontakt med giften, og lufter godt ut. Jeg er likevel redd dette ikke er nok. Noen som har et godt råd eller svar til hvordan permetrin oppfører seg med elektrisk utstyr og hvordan forhindre brann (eller i beste fall kortslutning)? Jeg håper på raskt svar. Jeg er supernervøs og livredd. Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Herremin da! Nei vel. Ingen som vet hvor jeg kan få svar engang? Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Har ikke snøring? hvordan skal vi kunne svare på det, er kanskje ikke noe som er på KG på en lørdag som har sprøyta permetrin på elektrisk utstyr, spør på andre forum? Anonymkode: 67380...2e7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke snøring? hvordan skal vi kunne svare på det, er kanskje ikke noe som er på KG på en lørdag som har sprøyta permetrin på elektrisk utstyr, spør på andre forum? Anonymkode: 67380...2e7 Jeg spør andre steder også, men ingen svarer. dette er faktisk ganske alvorlig Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg spør andre steder også, men ingen svarer. dette er faktisk ganske alvorlig Anonymkode: 050ea...65f ja, men er det ingen som kan svare, så hjelper jo det ikke at det er alvorlig. Sliter du med tvangsanker/overtenking? Du minner litt om meg hvis jeg blir opphengt på sånt. Anonymkode: 67380...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ja, men er det ingen som kan svare, så hjelper jo det ikke at det er alvorlig. Sliter du med tvangsanker/overtenking? Du minner litt om meg hvis jeg blir opphengt på sånt. Anonymkode: 67380...2e7 Nei, men er livredd ild Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, men er livredd ild Anonymkode: 050ea...65f Hvor lenge siden er det du sprayet da? Anonymkode: 67380...2e7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor lenge siden er det du sprayet da? Anonymkode: 67380...2e7 1,5 timer siden Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 1,5 timer siden Anonymkode: 050ea...65f Hva er du bekymret for skal skje da? Du har trukket ut ledningen fra kontakten, er det selve kontakt-utgangen du er redd for? Anonymkode: 67380...2e7
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Ja, at hvis jeg kobler inn igjen at det vil bli brann Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, at hvis jeg kobler inn igjen at det vil bli brann Anonymkode: 050ea...65f Så ikke koble inn stikk-kontakten før du har snakket med en elektriker på mandag. Det er jo den enkleste løsningen, du MÅ jo ikke vite det NÅ IKVELD for den kontakten MÅ jo ikke in utgangen IDAG. Anonymkode: 67380...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai Litt vanskelig. Dette gjelder en av de få lyskildene jeg har. Uten vil det bli altfor mørkt. Så vil helst vite før mandag. Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt vanskelig. Dette gjelder en av de få lyskildene jeg har. Uten vil det bli altfor mørkt. Så vil helst vite før mandag. Anonymkode: 050ea...65f Du får bruke stearinlys eller lommelykt frem til mandag da eller gå over til naboen og spør om å få låne en lampe til mandag. Det er det eller ta sjansen på brann. Det er ingen her som kan svare deg så det må du bare leve med. Anonymkode: 67380...2e7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Hvor leste du at det skulle være brannfarlig? Sprayet du inni stikkontakten? Anonymkode: 426d8...7c5
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Det er jo lyst hele døgnet i tilnærmet hele landet? Anonymkode: f60db...9be 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor leste du at det skulle være brannfarlig? Sprayet du inni stikkontakten? Anonymkode: 426d8...7c5 En annen ting, - om det skjer en feil i en stikkontakt så går sikringen. Du kan nok ta det helt med ro! Anonymkode: 426d8...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvor leste du at det skulle være brannfarlig? Sprayet du inni stikkontakten? Anonymkode: 426d8...7c5 Nei, jeg sprayet ikke direkte i stikkontakten, men aerosolene spruter jo utover i en dusj. Jeg leste det på en verifisert side for skadedyrkontroll, men det var bare den ene siden som skrev noe om det. Anonymkode: 050ea...65f
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai Du får prøve å sette inn ledningen inni stikkontakten å se om det er noe som skjer, men tviler på at litt starter en brann. Du brukte vel ikke hele permetrinflasken inni der 🤣🫣 Anonymkode: 3bb74...d84 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du får prøve å sette inn ledningen inni stikkontakten å se om det er noe som skjer, men tviler på at litt starter en brann. Du brukte vel ikke hele permetrinflasken inni der 🤣🫣 Anonymkode: 3bb74...d84 Nei da, er kanskje bare litt aerosoler Anonymkode: 050ea...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå