Gå til innhold

Hva er dine tegn på depresjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spør fordi jeg ikke føler meg deprimert, men jeg vet at jeg er det siden jeg går i behandling. Det er bare vanskelig å forstå helt. Alt føles så meningsløst.

Jeg er veldig melankolsk, men kanskje det bare er slik jeg er. For tiden hører jeg på to julesanger om og om igjen, fordi de gir meg en trygg følelse. Jeg går mange turer, men føler meg fortsatt tung i sinnet.

Snart skal jeg flytte, og jeg gruer meg mye. Når jeg ikke orker å være i hybelen min, går jeg til campus og bare slapper av på biblioteket der føler jeg meg trygg. Det er som om jeg er konstant på jakt etter trygghet og skulle ønske jeg turte å si det til noen jeg stoler på. Slik at andre enn behandler vet. Jeg føler meg så alene i dette. Det er også som om interessene mine dør ut. Vil ikke sitte her å synes synd på meg selv, men det er slik jeg føler det og har gjort i lang tid. Selvom jeg kan ha gode perioder, men de er så korte.

Noen som kjenner seg igjen? Hva er dine tegn på depresjon?

Anonymkode: c5f56...bae

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes alt var håpløst og meningsløst. Hadde negative og mørke tanker. Hadde ikke lyst til å gjøre noen ting. Ingenting fristet og ingenting var gøy. Det eneste som var ok var å sove.

Anonymkode: c35ea...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det når eg blir heilt flat i humøret. 

Og ingenting gir glede.

Anonymkode: 0f06c...05c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du snakke med familien din, noen i klassen eller studieveileder? Tungt på denne tiden av året, hold ut de siste ukene! ❤️ Hva skal du i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt nysgjerrig når du sier du ikke føler deg deprimert. Men det du beskriver er jo typisk depresjon. 

Så bra at du går til behandling. ❤️

Mine symptomer er at jeg ikke ser noe positivt, er veldig, veldig negativ. Og det er jo fryktelig tungt for de rundt meg, så jeg prøver så godt jeg kan å late som hjemme. Men det krever mye energi, som jeg egentlig ikke har. Jeg har ingen tro på at jeg skal bli bedre og polikliniske timer fungerer ikke på meg, fordi jeg har satt meg fast i et spor, som de kalte det. Jeg har et tankekjør fra helvete, alt negativt som det går an å tenke. 

Anonymkode: c7444...1c5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg blir litt nysgjerrig når du sier du ikke føler deg deprimert. Men det du beskriver er jo typisk depresjon. 

Så bra at du går til behandling. ❤️

Mine symptomer er at jeg ikke ser noe positivt, er veldig, veldig negativ. Og det er jo fryktelig tungt for de rundt meg, så jeg prøver så godt jeg kan å late som hjemme. Men det krever mye energi, som jeg egentlig ikke har. Jeg har ingen tro på at jeg skal bli bedre og polikliniske timer fungerer ikke på meg, fordi jeg har satt meg fast i et spor, som de kalte det. Jeg har et tankekjør fra helvete, alt negativt som det går an å tenke. 

Anonymkode: c7444...1c5

Det er kanskje mer at jeg ikke føler meg trist, noe jeg gjorde i min forje depresjon. Men nå gir ingenting mening på en måte. Alt føles så likegyldig. Men jeg kan likevel smile og le med venner, men når jeg er alene så er alt så tomt og søker konstant etter en form for trygghet. Og da går de sangene på repeat og går til trygge plasser. 

Kjenner meg igjen i det polikliniske. Min behandler sa at hun føler vi sitter fast fordi vi ikke vet hvor depresjonen min kommer fra i utgangspunktet. Jeg har i periodevis vært deprimert i siden jeg var 14 år og er nå 29 år. Så vi snakker om noe videre utredning, men hun vil vente til ting blir bedre for å få bedre nytte av utredning. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snabeltann skrev (11 timer siden):

Kan du snakke med familien din, noen i klassen eller studieveileder? Tungt på denne tiden av året, hold ut de siste ukene! ❤️ Hva skal du i sommer?

Føler meg litt til bry, men jeg har veldig lyst til å snakke med den ene foreleseren jeg har som jeg stoler på og som vet litt. Men nå er jeg snart ferdig, så man får uansett ikke gjort så mye nå. Jeg flytter i sommer, og skal starte på et nytt studie nærmere familien. Selvom jeg i utgangspunktet trives her jeg bor nå og har god oppfølging av offentlig helsesystem. Det er ei der som jeg gruer meg til å dra fra! Så det kan ligge noe der også at jeg skal inn i noe nytt fremover 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...