AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Vi skal flytte. Har en stor kjellerbod. Har begynt å rydde der. Men herregud hvor mye vi har spart på. Skjønner ikke hvorfor. Mye av det har vi ikke brukt på mange år. Har dere mye unødvendig i boden? Anonymkode: 93a62...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Alt for mye. Tok med mye unødvendig på flyttelasset for 10 år siden og enda mer har samlet seg opp gjennom årene vi har bodd i boligen. Det skal ryddes skikkelig i sommerferien dette året. Mye som kan selges, gis bort og kastes. Anonymkode: 8c4f5...faa 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Ja. Absolutt. Det er alt for styrete å kvitte seg med det, så det har bare hopet seg opp. Malte stuen for en stund siden, og kjøpte inn alt utstyr. Da jeg var nede i boden nylig så så jeg at jeg hadde alt av maleutstyr allerede 🙈 Sommerens prosjekt må bli opprydding. Dette ble et konkret eksempel på hvor uøkonomisk det er å ikke ha orden, og vite hva man har til enhver tid. Anonymkode: 6a5a8...3d9 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Ja alt for mye. Har bodd her i 16 år. Mye som har samlet seg. Pluss at jeg la ned en butikk så mye fra butikken er i kjelleren også. Jeg skal flytte selv. Så jeg tømmer huset jeg å. Har fått unna mye i to etasjer. Men kjelleren. Den unngår jeg kjenner jeg. Jeg gruer meg. Anonymkode: e7b3a...8af 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi skal flytte. Har en stor kjellerbod. Har begynt å rydde der. Men herregud hvor mye vi har spart på. Skjønner ikke hvorfor. Mye av det har vi ikke brukt på mange år. Har dere mye unødvendig i boden? Anonymkode: 93a62...bb4 Noen ting verken snakker eller skriver vi noe om. Temaet ditt er hemmelig her hos oss 🤫 Anonymkode: 93028...493 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Ingenting som ikke må være der utrolig nok. Sykler, akebrett, tursekker, julepynt og juletre, vintertøy, litt reservefliser, maling og slike ting, hver vår eske med minner som ikke skal kastes men heller ikke stå fremme. Boden er stappa men ikke unødig, vi rullerer på sesonggreier så når vintertøyet går opp går sommertøyet ned. Det er ikke plass der til ting som ikke brukes. Anonymkode: 07505...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja alt for mye. Har bodd her i 16 år. Mye som har samlet seg. Pluss at jeg la ned en butikk så mye fra butikken er i kjelleren også. Jeg skal flytte selv. Så jeg tømmer huset jeg å. Har fått unna mye i to etasjer. Men kjelleren. Den unngår jeg kjenner jeg. Jeg gruer meg. Anonymkode: e7b3a...8af Gruer meg også. Vet ikke hvor jeg skal begynne Anonymkode: 93a62...bb4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai Boden eller kjelleren? Kjelleren er fire soverom, vaskerom, bod,verksted osv Anonymkode: 78e36...7a1 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Diverse ting etter voksne barn som har flyttet ut, dødsbo ting etter en forelder (kun fordi vi ikke har giddet å sortere), gammel vaskemaskin, diverse generasjoner av skøyter, ski og rulleskøyter. Vi har for god plass. Gruer oss til å flytte en gang i fremtiden 🤭 Anonymkode: d6e03...b93 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai Vi har nettopp flyttet. Er en person som ikke liker å samle på ting jeg ikke har brukt for. Men fy søren, det var mye skrot alikevel. Fikk solgt en del og mange turer på søppeldynga.. Godt å få ryddet opp ihvertfall Anonymkode: 3c5d6...5c7
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Mye, inkludert et helt barn. Anonymkode: f8698...e61 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai To leiligheter med hvert sitt barn, treningsrom og masse rot. Og enda mer rot på mørkeloftet og O garasjen🙈 Anonymkode: 58d39...5bd
Alice123 Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai Herregud det er bare skrot. Har også en garasje (med loft!) som er så full av skrot at bilen står parkert utenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Vi skal også flytte. Det er helt utrolig hva som samler seg i bodene. Anonymkode: dda30...0d3
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Nei, vi er ganske gode på å rense og kaste. Men hoper seg gjerne opp ekstra gjennom vinteren, så blir det irritasjonselement på våren når vi trenger ting igjen. Har nettopp tatt vårens ryddeøkt. Så; Bod 1; utstyr til kjøkken (pinnekjøttgryte, raclette, vakummaskin og alt slkt), tørrvarer, fryser, drikkevarer, og ekstra kjøleskap. Bod 2; hageutstyr, krukker og vaser, diverse hageleker, kattebur, maling og vaskemidler, campingutstyr, ski, og ting som skal kjøres til gjenvinning. Loft; kofferter og bager, sesongpynkt, sesongdyner og puter, noen gjenstander vi ikke ønsker å kaste (veggpynt, lamper, småmøbler) Anonymkode: 17284...dd9
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Jeg har 55 kvm grovkjeller. Jeg tok over huset til bestemor for mange år siden, og det var fortsatt rot etter henne der, i tillegg til mitt rot som bare hadde blitt stuet inn der. Jeg kastet en full container med ting i fjor og ryddet helt og satte opp mange verkstedhyller og kjøpte en hel haug med oppbevaringsbokser til disse. Jeg holder på å rydde bort ting fra resten av huset nå og organisere. 😅 Nå er det skikkelig orden i kjelleren med alt i hyller, mye i oppbevaringsbokser med lapper på. Jeg har satt ned kjøkkenmaskiner som jeg bruker sjeldent som kaffetrakter, iskremmaskin, dehydrator, skjæremaskin osv. Og en del andre kjøkkenting. F.eks. så hadde jeg så mange forskjellige isbitformer at jeg fylte to store bokser med det. Pluss hobby, friluft (telt, soveposer osv), julepynt, halloweenpynt, kofferter, kattebur, stor fryser, ekstra kjøleskap, vinskap, drikkevarer og litt tørrvarer. Jeg ryddet også garasjen og satte opp verkstedhyller der også. Der er ting til bil, sykkel og hage. Jeg har jo en del "unødvendig" som jeg kanskje aldri får bruk for, eller kanskje jeg får bruk for det om 1 uke. Men så lenge jeg har plass til det og har det i system, så har jeg god samvittighet for å spare på det. Anonymkode: c58ca...5b9 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Kan man levere serviser og div pynte gjenstander til fretex? Jeg vet at de har sånne bokser man kan hive klær oppi Anonymkode: 93a62...bb4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai Vi har alt, alt for mye! Ikke bare i bodene, men hele kjelleren... Anonymkode: 16831...4f2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai Hadde alt for mye i kjellerbodene det vi bodde før, så når vi flyttet inn her innførte jeg naziregime på loftsboden. Alt er pakket i like bokser. Det står på hver boks hva som står inni, og det samme står på listen med korresponderende kart som viser hva som står hvor. Mellomlagrer mye klær mellom ungene, men når nr to har vokst ut av det, så sorteres det hardt i tre hauger; verdt å spare, kan selges, skal kastes og kun det som skal spares får komme opp igjen. Funker bra! Utnytter kanskje en tredjedel av kapasiteten, og det er bare ting som bør være der 👌 Anonymkode: 4eaae...488
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå