AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Babyen min på snart 5mnd viser ingen tegn til å ville snu seg fra rygg til mage, men har i noen tilfeller snudd seg fra mage til rygg som kan ha lignet velt. Syntes hun jobber bra på magen, og har massevis av magetid hver dag, har begynt å gripe forsiktig etter leker men kun dersom disse ligger rett over ansiktet hennes. Hun er veldig opptatt av at ting skal skje rett foran ansiktet, og da blir hun kjempe gira, men om jeg legger leken på siden mister hun interessen. Var hos fysio da hodet var litt vanskelig å løfte ved 3mnd alder og da var alt helt fint! Vi øver på rulling hver dag under hvert våke vindu men føler vi ikke kommer noen veg. Syntes det er så mye press på dette gjennom helsestasjon at baby skal kunne gjøre ditt og datt til den alderen, og at hvis hun ikke rullet eller noe måtte vi til fysio igjen. Men hun vil jo gjøre sitt i eget tempo! Er det noen som har noen fine tips mot å lære rulling? Jeg legger hun på siden så hun jobber selv, legger spennende leker bak henne osv. Anonymkode: 5e4b4...a70
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Min rullet rundt 4 mnd men alle de andre babyene på barselgruppa rullet ikke før de var over 5 mnd. Så tror ikke din er veldig langt bak normalen? Er jo supert at hun liker å ligge på magen og har mye magetid Ville ikke vært bekymret ennå jeg da. Min var tidlig ute på noen ting men sent ute på andre ting. Litt variasjon er jo vanlig bare man ikke ignorerer det om de går langt over tid for milepæler eller generelt henger etter på alt. Anonymkode: 36c73...406
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Min rullet 6,5 måneder gammel. Er nå tre år og helt normal😊 Du gjør jo allerede mer enn de fleste. Det kommer😊 Anonymkode: 1e22d...3a6
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Vår rullet ikke enda ved 6 mnd. og vi fikk beskjed om å trene masse. Vel, hun gikk ved 10,5 mnd. så de utvikler seg litt i rykk og napp disse små 😄 Fortsett å trene, men ikke vær bekymret helt enda. Så lenge det er progresjon tenker jeg det er greit. Om hun helt slutter å gjøre nye ting er det kanskje greit med en sjekk. Noen babyer er bedagelige, noen er litt forsiktige, og noen kan selvfølgelig ha låsninger el. som gjør at enkelte bevegelser er ubehagelige. Anonymkode: eb104...cbd
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Min er 5,5 mnd og har akkurat begynt å rulle fra rygg til mage sånn jevnlig. Før dette var det en veldig sjelden gang han fikk det til. Så over natta var det noe som skjedde i hodet hans, så når vi stod opp på torsdag kunne han det plutselig. Anonymkode: d05f4...2be
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai Min rullet ikke på den alderen. Rullet vel kontrollert og bevisst rundt 7 mnd. Gikk ved 13,5 mnd ikke stress, det kommer og baby ruller når hn er klar for det! Anonymkode: 14316...a29
høydepunkt1234 Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Mi heller rullet ikke før 6,5 mnd! Ikke stress enda, det kommer ❤️ Jenta mi er 2,5 år. Hun sa sine første ord når hun var 8 mnd, og er en veldig sosial type. Så tydelig at hun jobbet mer med kommunikasjon enn det motoriske
AnonymBruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai Min ene rullet ikke før ved 6 måneder. Har i dag svært god motorikk og er veldig atletisk. Den andre rullet ved 3 måneder. Var treg grovmotorisk og er en klums i dag. Anonymkode: fbb05...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå