AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Jeg vet at det er mye, og mange vil kanskje først si at jeg burde tenkt på barn osv. Jeg kan ikke få barn, derfor er den situasjonen helt ok da han har. Opplever også det samme med "alt jeg går glipp av". Og jeg ser absolutt alle argumentene. Vi har ikke datet så lenge enda at jeg vet av eventuelle negative sider eller store røde flagg. Men jeg ville bare høre andres erfaringer, eventuelt hva som veier i mot eller kommer til å skje med tiden. Kan jo kanskje få en liiiten følelse av at man som ung dame er "goals" for en eldre mann, eller at de fleste barnløse, vanlige damer i 30 årene har myyye mer å velge i, dersom han skulle være vanskelig å leve med! 😉 For jeg har følt litt på at jeg kanskje "aksepterer det fordi jeg tror det er det jeg kan få" - uten at det har vært helt bevist. Anonymkode: 70fb9...7b6
AnonymBruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Ja, det er jo ikke alle som kan velge på øverste hylle. Men hvorfor ikke, hvis dere har det bra sammen. Slike forhold har lav suksessrate da. Du kommer til å merke aldersforskjellen mye tydeligere om noen år. Anonymkode: eb93a...c21 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Du må regne med å bli pleieren hans om 10-15 år, er det noe du vil takle? Anonymkode: 73df9...a95 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Jeg var i begravelse til min tidligere stefar i fjor. Da var han passert 80, og min mor enda ikke pensjonist. Min nå stefar (min mor har kun hatt disse to), er også noen år eldre, men kun fem år. Han gikk tidlig av med pensjon, så blitt noen år der å vente på min mor, og det hadde blitt enda mer, eller mer vente forgjeves om han andre hadde blitt. Det bel slutt for over 20år siden, men jeg husker folk trodde han var bestefaren min, og ikke min mors kjæreste. Det var ikke gøy for min mor, mens han tok det fint. Jeg vil tippe forskjellen går ganske greit nå, men du vil etter hvert merke den mer. At det ikke er aktuelt med barn hjelper jo på, men ser han har barn og hva tenker de i så fall om en yngre stemor? Det viktigste er uansett at dere får det til å fungere, ikke hva alle andre tenker. Anonymkode: d5673...5bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må regne med å bli pleieren hans om 10-15 år, er det noe du vil takle? Anonymkode: 73df9...a95 Pleie noen før pensjonsalder? Da har de vært uheldige med helsen ❤️🩹 Anonymkode: d5673...5bf 10 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pleie noen før pensjonsalder? Da har de vært uheldige med helsen ❤️🩹 Anonymkode: d5673...5bf Vet om flere. Anonymkode: 73df9...a95 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai Se rundt deg… virker det vanlig? hvordan folk formulerer seg….. 🤦🏻♀️ Anonymkode: 79bbd...a0b 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai 15 års aldersforskjell er jo ikke så mye. Når du er 50, så er han 65. Det viktigste er at dere har det bra sammen, og ingen andre har noe med å bry seg tenker jeg. Om man finner noen på sin egen alder, så er det ingen garanti for at den holder seg frisk eller lever lenge. Folk dør i alle aldersgrupper. Anonymkode: 028b8...b22 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vet om flere. Anonymkode: 73df9...a95 Jeg vet også om flere, men det er da ikke normalen. En kan havne i den situasjonen om partner er yngre enn seg også. Når en er 60+ selv så blir 15 år med ett litt mer at dette nok er mer aktuelt for flere. Anonymkode: d5673...5bf 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Vet om flere. Anonymkode: 73df9...a95 Om du vet om flere som trenger pleie før pensjonsalderen, så vet du vel at det kan skje med personer i 30-årene også. Ellers vil jeg tro pleie før i 80-årene er ganske sjeldent, med mindre det er en alvorlig sykdom inne i bildet. Om man elsker noen, så er slikt noe man bare gjør/godt å kunne være til hjelp. Anonymkode: 028b8...b22 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vet om flere. Anonymkode: 73df9...a95 Moren min var endel yngre enn faren min og ble ypperlig pleid av faren min når hun ble syk og etterhvert døde. Anonymkode: 58ebf...4e3 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai Å bli kjæreste med en mye eldre person ser jeg ingen fordeler med, absolutt ingen. Min far var eldre enn min mor og hun er nå enke. Anonymkode: 92a6e...952 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai Ser at vi er goals for dem, men for min del har det null betydning. Er ikke på denne jorden for noe ensidig. Akkurat jeg ønsker å finne en kjærlighet som er gjensidig goals. For det med pleietrengende, ja det kan skje med de yngre, men det er en garanti ved aldring. Anonymkode: ae9f4...ff4 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser at vi er goals for dem, men for min del har det null betydning. Er ikke på denne jorden for noe ensidig. Akkurat jeg ønsker å finne en kjærlighet som er gjensidig goals. For det med pleietrengende, ja det kan skje med de yngre, men det er en garanti ved aldring. Anonymkode: ae9f4...ff4 Du vil med garanti kjenne på det. Du er den som taper på attrakjsonsbiten. Anonymkode: ae9f4...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #15 Skrevet 24. mai Du kan få noe annet! Jeg bryr meg ikke engang om jeg får noen, liker jeg dem ikke er jeg singel 😅💃 Anonymkode: ae9f4...ff4 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #16 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Du må regne med å bli pleieren hans om 10-15 år, er det noe du vil takle? Anonymkode: 73df9...a95 Hæ??? Pleieren om 10-15 år??? Da er han bare 60-65. Jeg er i den alderen og trenger ikke pleieren 🤣 Anonymkode: 9a868...735 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #17 Skrevet 24. mai Ei venninne har samme aldersforskjell med sin mann. Hun var glad i å reise, men for 15 år siden måtte hun gi seg med det, da mannen ikke orket å dra på langtur mer. Da var hun 50 år. De siste 10 årene har hun vært pleier (på fritiden) for sin gamle far, og jeg ser jo at hun nå er pleier for mannen sin også, som er blitt 80. Mannen er også mer og mer sur og irritabel, og lite villig til å gjøre noe som helst. "Vondter" har han hatt så lenge jeg har kjent dem. Jeg har vondt av henne som er i denne situasjonen. Hun vil ikke dra på tur med oss venninnene, for føler seg forpliktet til å være hos mannen. Om noen år er hun pensjonist, det blir ikke noen hyggelig tilværelse å sitte "innestengt" i en liten leilighet sammen med mannen sin omtrent hele døgnet. Tenk så fint hun kunne hatt det i årevis, om hun hadde hatt en mann som var like gammel som henne. Så tenkt deg nøye om, TS ❤️ Anonymkode: f22bd...87f 2 1 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai #18 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): 15 års aldersforskjell er jo ikke så mye. Når du er 50, så er han 65. Det viktigste er at dere har det bra sammen, og ingen andre har noe med å bry seg tenker jeg. Om man finner noen på sin egen alder, så er det ingen garanti for at den holder seg frisk eller lever lenge. Folk dør i alle aldersgrupper. Anonymkode: 028b8...b22 Jeg er 45, og tenker at 15 års forskjell er kjempemye. Og at alderen vises spesielt ved 55 og opp. Jeg har flere kolleger og familiemedlemmer som er over 60. Synes de er mye eldre enn meg altså Anonymkode: 8253d...396 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #19 Skrevet 24. mai Hvis kjemien stemmer er det rett. Jeg er 33 og make 55 vi har 3 barn og livet leker. Han er perfekt og det er oss for alltid. Han er veldig leken og aktiv jeg er mer rolig og reservert. Anonymkode: dd015...2b2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #20 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Om du vet om flere som trenger pleie før pensjonsalderen, så vet du vel at det kan skje med personer i 30-årene også. Ellers vil jeg tro pleie før i 80-årene er ganske sjeldent, med mindre det er en alvorlig sykdom inne i bildet. Om man elsker noen, så er slikt noe man bare gjør/godt å kunne være til hjelp. Anonymkode: 028b8...b22 Vel, jeg har jobbet i hjemmesykepleien, og jeg har sett hvordan (som regel) kvinner har slitt seg fullstendig ut for å pleie sin hjelpetrengende partner. Så at det «er godt å kunne være til hjelp», den kjøper jeg IKKE. Anonymkode: cd7c3...d54 5 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå