AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #21 Skrevet 24. mai 2025 jeg er tydeligvis langt i fra alene om det, jeg har nettopp lest at det var en god del på foreldre forum og noen på redit som har opplevd det samme fant dessverre ikke ut av hva jeg kan gjøre for det da Anonymkode: 8d75c...fcf
Grüner Skrevet 24. mai 2025 #22 Skrevet 24. mai 2025 https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/bakteriell-vaginose/#
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #23 Skrevet 25. mai 2025 Grüner skrev (11 timer siden): https://sexogsamfunn.no/sykdommer/andre-plager-og-infeksjoner/bakteriell-vaginose/# Hvorfor mener du TS har BV? Anonymkode: 5aad3...698
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #24 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (16 timer siden): privat gynekolog har jeg ikke råd til Anonymkode: 8d75c...fcf Hvordan skal du få råd til å ha et barn, om du ikke har råd til en time hos gynekolog? Ring legekontoret og spør om å få time hos en annen lege enn fastlegen din. Si at du ikke er komfortabel med å ta intime/graviditetsrelaterte spørsmål med fastlegen din. Anonymkode: 0730c...825
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #25 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan skal du få råd til å ha et barn, om du ikke har råd til en time hos gynekolog? Ring legekontoret og spør om å få time hos en annen lege enn fastlegen din. Si at du ikke er komfortabel med å ta intime/graviditetsrelaterte spørsmål med fastlegen din. Anonymkode: 0730c...825 Jeg er så enig så enig i dette.... Anonymkode: 5aad3...698
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #26 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er så enig så enig i dette.... Anonymkode: 5aad3...698 jeg er ikke alene jeg har faktisk en samboer og jeg vil heller bruke mine penger på ting vi faktisk trenger som utstyr til ungen Anonymkode: 8d75c...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #27 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): jeg er ikke alene jeg har faktisk en samboer og jeg vil heller bruke mine penger på ting vi faktisk trenger som utstyr til ungen Anonymkode: 8d75c...fcf Så helsen din er ikke viktig og må vike for babyustyr? Hvis dere er to stk som deler økonomi og du ikke kan ta deg råd til en tur til gynekolog når du tror det er noe i veien, så er det jo noe som er feil. Anonymkode: 5aad3...698 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #28 Skrevet 25. mai 2025 Jeg stoler ikke på privat gyn dem er bare ute etter og tjene penger på folk Dem løy om prøven til samboer så han var ganske langt nede, ikke lenge etter fikk jeg positiv test og vi begge sliter med å ta det helt inn Anonymkode: 4d6f2...723
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #29 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg stoler ikke på privat gyn dem er bare ute etter og tjene penger på folk Dem løy om prøven til samboer så han var ganske langt nede, ikke lenge etter fikk jeg positiv test og vi begge sliter med å ta det helt inn Anonymkode: 4d6f2...723 Hvorfor gikk din mannlige samboer tilgynekolog? At private gynekologerbare er ute etter å tjene penger er bare tull. Anonymkode: 5aad3...698 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #30 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor gikk din mannlige samboer tilgynekolog? At private gynekologerbare er ute etter å tjene penger er bare tull. Anonymkode: 5aad3...698 vi begge gikk siden vi har prøvd og få barn i et år og dem sa at det kom til og bli vanskelig å få det til selv og presset veldig på med ivf til hundre tusen kr mens den oppfentlige sa noe helt annet at prøvene var bra og det stemte jo det når jeg ble gravid uten noe hjelp Anonymkode: 8d75c...fcf
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #31 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): vi begge gikk siden vi har prøvd og få barn i et år og dem sa at det kom til og bli vanskelig å få det til selv og presset veldig på med ivf til hundre tusen kr mens den oppfentlige sa noe helt annet at prøvene var bra og det stemte jo det når jeg ble gravid uten noe hjelp Anonymkode: 8d75c...fcf Mange får da beskjed om at de ikke kan bli gravide uten ivf, uavhengig om det er privat eller offentlig, også blir de gravide likevel. At den private gynekologen du gikk til i en situasjon gjorde en feil, betyr ikke at privat gynekolg er svindel. Anonymkode: 5aad3...698
Gaia Skrevet 25. mai 2025 #32 Skrevet 25. mai 2025 Jeg har aldri hørt om et lignende problem før. Er det alle trusene du bruker, uansett merke, som går i oppløsning, eller er det fra bestemte merker?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #33 Skrevet 25. mai 2025 Gaia skrev (29 minutter siden): Jeg har aldri hørt om et lignende problem før. Er det alle trusene du bruker, uansett merke, som går i oppløsning, eller er det fra bestemte merker? alle sammen Anonymkode: 8d75c...fcf
Gaia Skrevet 25. mai 2025 #34 Skrevet 25. mai 2025 Jeg spurte Copilot (AI) om dette, og for noen så er det faktisk reellt. Ja, det finnes informasjon som antyder at vaginal utflod kan være så sur at det påvirker undertøyet, men det er ikke veldig vanlig og ofte ikke et tegn på noe alvorlig. Vaginal utflod har normalt en lav pH-verdi (rundt 3,8–4,5), noe som betyr at den er sur. Dette sure miljøet er viktig for å beskytte mot infeksjoner. I noen tilfeller, spesielt hos kvinner med høy produksjon av utflod eller ved visse tilstander som cytolytisk vaginose, kan den sure utfloden være så kraftig at den faktisk kan bleke eller slite på fargen i undertøyet. Dette er ikke nødvendigvis et tegn på sykdom, men hvis det er ledsaget av symptomer som kløe, svie, ubehag eller endringer i lukt eller konsistens, kan det være lurt å oppsøke lege for å utelukke infeksjoner som sopp, bakteriell vaginose eller andre tilstander Lav pH (surhet): Normal vaginalflora domineres av melkesyrebakterier (laktobasiller) som produserer melkesyre. Dette gir en pH-verdi på mellom 3,8 og 4,5, altså ganske surt Syre og tekstiler: Når denne sure væsken kommer i kontakt med bomull eller fargede tekstiler over tid, kan det føre til: Misfarging eller bleking av stoffet (ofte lysere flekker i skrittområdet) Slitasje på materialet ved langvarig eksponering
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #35 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (På 24.5.2025 den 17.17): det er ikke skrikken på trusa som holder på og ryke, men det kommer små hull hver dag i trusa litt ute på kvelden først tenkte jeg at det bare var fordi dem er gamle men nå kommer det også i dem som ikke er glame også og det gir heller ingen mening og få det forran i trusa Anonymkode: 8d75c...fcf Hull i truse skyldes ofte at du barberer deg, også vokser hårene ut igjen og blir skikkelig stikkete og lager hull i trusene. Opplevd det flere ganger. Anonymkode: af1f4...c79
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2025 #36 Skrevet 25. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hull i truse skyldes ofte at du barberer deg, også vokser hårene ut igjen og blir skikkelig stikkete og lager hull i trusene. Opplevd det flere ganger. Anonymkode: af1f4...c79 okei. jeg gjør ikke det heller, har ikke giddet det på en god stund Anonymkode: 8d75c...fcf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå