AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #1 Skrevet 24. mai 2025 Vi bor på en hjørnetomt uten gjerde, og det hender støtt og stadig at folk tar snarveien over plenen. Vurderer gjerde, men er usikker på om det er verdt kostnaden (har bodd her i mange år allerede). Hva slags gjerde er rimeligst og enklest å sette opp, uten å måtte støpe, grave allverden? Det trenger ikke være høyt, tenker jeg, hvis folk begynner å "hoppe over" andres gjerder skal jeg heller snakke til dem... Det er mer for å hindre at folk bare kjører sykkelen over istedenfor de ekstra fem meterne rundt feks... Anonymkode: d8ace...ae6
Meowmere Skrevet 24. mai 2025 #2 Skrevet 24. mai 2025 Det er ikke et gjerde, men en tujahekk koster ikke så mye, og vil nok få jobben gjort.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #3 Skrevet 24. mai 2025 Det aller billigste er av typen plastgjerder som man finner på Biltema eller Jula. Da slår du bare ned noen tre påler og spikrer nettingen fast. Ikke det aller fineste, men gjør jobben greit. Evt kan du kjøpe litt treverk og lage et litt penere gjerde som heller ikke koster all verden. Kjøp impregnert 48x98 til gjerdestolper og slå dem godt ned i jorden og kjøpe billige terrassebord (alltid på tilbud i sesongen) til selve gjerde. Hvis du vil gjøre litt mer med selve forankringen til gjerdestolpene, så er et par muligheter her. Det viktigste er uansett at du slår dem godt ned i jorden. Minst en tredel av totallengden bør ned i bakken - jo dypere jo bedre. Anonymkode: af3eb...106
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #4 Skrevet 24. mai 2025 Kan forøvrig bruke litt mindre dimensjon på gjerdestolpene også. Det viktigste er at de er trykkimpregnerte. Anonymkode: af3eb...106 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #5 Skrevet 24. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi bor på en hjørnetomt uten gjerde, og det hender støtt og stadig at folk tar snarveien over plenen. Vurderer gjerde, men er usikker på om det er verdt kostnaden (har bodd her i mange år allerede). Hva slags gjerde er rimeligst og enklest å sette opp, uten å måtte støpe, grave allverden? Det trenger ikke være høyt, tenker jeg, hvis folk begynner å "hoppe over" andres gjerder skal jeg heller snakke til dem... Det er mer for å hindre at folk bare kjører sykkelen over istedenfor de ekstra fem meterne rundt feks... Anonymkode: d8ace...ae6 Har det gått sti/vei der før? For da har de litt rett til å gå der. Anonymkode: 22df6...143
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #6 Skrevet 24. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det aller billigste er av typen plastgjerder som man finner på Biltema eller Jula. Da slår du bare ned noen tre påler og spikrer nettingen fast. Ikke det aller fineste, men gjør jobben greit. Evt kan du kjøpe litt treverk og lage et litt penere gjerde som heller ikke koster all verden. Kjøp impregnert 48x98 til gjerdestolper og slå dem godt ned i jorden og kjøpe billige terrassebord (alltid på tilbud i sesongen) til selve gjerde. Hvis du vil gjøre litt mer med selve forankringen til gjerdestolpene, så er et par muligheter her. Det viktigste er uansett at du slår dem godt ned i jorden. Minst en tredel av totallengden bør ned i bakken - jo dypere jo bedre. Anonymkode: af3eb...106 Takk for tips! Det skal jammen vurderes! Anonymkode: d8ace...ae6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #7 Skrevet 24. mai 2025 Meowmere skrev (4 timer siden): Det er ikke et gjerde, men en tujahekk koster ikke så mye, og vil nok få jobben gjort. Har vurdert hekk, eller ihvertfall noen busker, men folk lufter hunder langs veien og jeg ser at andres hekker er stygge fordi hundene tisser på dem (vi har to hunder selv altså, men jeg lar dem ikke tisse på andres hekker). Ellers er det et godt forslag! Anonymkode: d8ace...ae6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2025 #8 Skrevet 24. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det gått sti/vei der før? For da har de litt rett til å gå der. Anonymkode: 22df6...143 Nei, ikke så lenge dette huset har stått her (bygget i 1989). Før det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg tviler sterkt. Vi flyttet inn i 2002. Anonymkode: d8ace...ae6
Hanne67 Skrevet 24. mai 2025 #9 Skrevet 24. mai 2025 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, ikke så lenge dette huset har stått her (bygget i 1989). Før det kan jeg ikke uttale meg om, men jeg tviler sterkt. Vi flyttet inn i 2002. Anonymkode: d8ace...ae6 Uforskammet å ta sånne snarveier over andres tomt, men de synes sikkert det er veldig lettvint å spare noen meter! 😠 Det er flere muligheter til gjerde, både i netting og planker som spikres opp. Kommer litt an på hvor fint du vil at det skal være. Gjerdepinner og tråd til å gjerde inne kuer er også en mulighet, men ikke så pent. Her er forøvrig noe raskt og pent å sette opp fra Felleskjøpet. Det finnes i høyder på 40 cm, 65 cm og 95 cm. Byggmax har også en variant på 60 cm høyde Endret 24. mai 2025 av Hanne67
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå