Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid med mitt 4. barn, i uke 16+3. Jeg tror jeg har kjent liv tidligere, men nå føler jeg at jeg burde kjent noe daglig, og uten å være i tvil om at det er barnet jeg kjenner? 

Med de andre barna kjente jeg liv daglig på denne tiden, så jeg overtenker og bekymrer meg kanskje nå, men blir litt urolig🙈 

Innbiller meg jordmor sa jeg hadde livmor på fremre vegg, men husker helt ærlig ikke. Det kan kanskje dempe spark noe, men likevel 🤷🏼‍♀️

Når kjente dere (flergangsfødende) liv daglig, og uten tvil?

Anonymkode: 2c0f5...2ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå var jeg førstegangsfødende, men hadde morkaka på fremre vegg, og  jeg kjente ingenting som helt åpenbart var liv før etter uke 24, og det tok enda noen dager før det var hver dag. Du er jo såpass tidlig at du nesten må se det an uansett, men virker fornuftig at morkakas plassering gjør at du nå kjenner ting litt senere. 

Anonymkode: be34a...e97

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener jeg kjente daglig rundt uke 18-19

Anonymkode: 5fe3b...927

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var gravid med nr 2 kjente jeg ikke noe før i uke 22-23 

Anonymkode: c6621...e08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gravid med nr 4, og kjente liv fra rundt uke 15, men da var jeg fortsatt ikke helt sikker på om det var baby eller noe annet. Men ble gradvis mer og mer og sterkere og sterkere. Så rundt uke 18 kjente jeg daglig, og i uke 19 kunne jeg kjenne sparkene utenpå magen av og til. 

Anonymkode: 2f52d...410

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter nummer 3, kjente liv rundt uke 15-16, og kjente liv daglig fra første bevegelse.

Anonymkode: ce1a6...b70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde morkaken foran i første svangerskap, og da kjente jeg mye mindre enn i neste med morkaken bak. I tillegg varierer det etter hvordan babyen ligger. Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, selv om jeg kjenner følelsen. 

Anonymkode: 8095a...014

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg husker det som etter 18-19 uker på vei omtrent. I hvert fall ikke så tidlig som 16.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med nr 2 var det i uke 18 

Anonymkode: bcbd5...2c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar ❤️ da skal jeg prøve å senke skuldrene, det er store variasjoner her ser jeg ☺️ er nok bare utålmodig, og har som sagt kjent liv tidlig i de andre svangerskapene. Gleder meg til det er daglig, og ingen tvil 😄

TS

Anonymkode: 2c0f5...2ba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er først fra uke 24 at man skal kjenne liv hver dag. Noen gjør det naturligvis før også, men det er stor variasjon fra kvinne til kvinne og også svangerskap til svangerskap.

I uke 16 har barnet fortsatt god plass inni magen, og avhengig av hvilken vei og posisjon barnet ligger i så kan det være tilfeldig hvor ofte man merker det. Morkakas posisjon og mengden fostervann spiller også inn. 

Med tre barn fra før av vil jeg også tippe at du har mindre tid til å ligge stille og kjenne etter liv også, det er i alle fall min teori. 😅

Anonymkode: f85f0...c02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står på svangerskapspapirene dine hvor livmor er plassert :) 

Anonymkode: a7ba1...6a4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Morkaken * litt gravidhjerne her 

Anonymkode: a7ba1...6a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...