AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:22 #1 Del Skrevet fredag kl 17:22 Sitter og funderer litt. Min mor har to barn, meg og min bror. Jeg har to barn, min bror har ingen barn. Min mors foreldre er døde, men hun har søsken som er i live. Dersom jeg skulle dø før min mor, vil mine barn del min del av arven. Hva skjer dersom min bror skulle dø før min mor, og han fremdeles ikke har fått egne barn? Hvem arver hans del? Anonymkode: f0fdb...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 17:41 #2 Del Skrevet fredag kl 17:41 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dersom jeg skulle dø før min mor, vil mine barn del min del av arven. Anonymkode: f0fdb...91b Ja Sitat Hva skjer dersom min bror skulle dø før min mor, og han fremdeles ikke har fått egne barn? Hvem arver hans del? Hvis han ikke har noen nærmere arvinger/testamente så blir det vel deg? Anonymkode: 1d107...f59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:18 #3 Del Skrevet fredag kl 18:18 Gitt at moren din ikke har et testamente som sier noe annet, så arver dine barn i stedet for deg dersom du dør før moren din. Om din bror dør uten livsarvinger, før moren din, får du eller dine barn hele arven. Bruker over her nevner testamente, men det spiller ingen rolle om han har testamente eller ikke. Dør han før moren din, uten livsarvinger, så er du (eller dine barn om du er død) eneste arvinger etter din mor. Så oppsummert dersom det ikke er testamente og bror ikke har fått barn i mellomtiden: Mor dør mens dere begge lever: Du og bror får 1/2 hver. Mor dør mens bror lever, men du er død: Bror får 1/2, hvert av barna dine får 1/4. Mor dør mens både du og bror er død: Barna dine får 1/2 hver. Anonymkode: a8e33...843 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:19 #4 Del Skrevet fredag kl 18:19 Glemte: Mor dør mens bror er død og du lever: Du får alt, 1/1. Anonymkode: a8e33...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:22 #5 Del Skrevet fredag kl 18:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gitt at moren din ikke har et testamente som sier noe annet, så arver dine barn i stedet for deg dersom du dør før moren din. Om din bror dør uten livsarvinger, før moren din, får du eller dine barn hele arven. Bruker over her nevner testamente, men det spiller ingen rolle om han har testamente eller ikke. Dør han før moren din, uten livsarvinger, så er du (eller dine barn om du er død) eneste arvinger etter din mor. Så oppsummert dersom det ikke er testamente og bror ikke har fått barn i mellomtiden: Mor dør mens dere begge lever: Du og bror får 1/2 hver. Mor dør mens bror lever, men du er død: Bror får 1/2, hvert av barna dine får 1/4. Mor dør mens både du og bror er død: Barna dine får 1/2 hver. Anonymkode: a8e33...843 Hvis bror dør før mor uten at bror har barn, så er det mor som arver i første rekke. Anonymkode: 7d922...cda 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:25 #6 Del Skrevet fredag kl 18:25 Vet du, all info finner du med ett rask googlesøk. Arv går FØRST OG FREMST RETT NED LINJE, ELLERS RETT OPP. Så dør din bror, så får din mor hans arv. Anonymkode: db767...f97 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:29 #7 Del Skrevet fredag kl 18:29 Uten testamente: Dine barn overtar din del av arv dersom du har gått bort. Din brors foreldre arver din bror. Anonymkode: 84906...2d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:30 #8 Del Skrevet fredag kl 18:30 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gitt at moren din ikke har et testamente som sier noe annet, så arver dine barn i stedet for deg dersom du dør før moren din. Om din bror dør uten livsarvinger, før moren din, får du eller dine barn hele arven. Bruker over her nevner testamente, men det spiller ingen rolle om han har testamente eller ikke. Dør han før moren din, uten livsarvinger, så er du (eller dine barn om du er død) eneste arvinger etter din mor. Så oppsummert dersom det ikke er testamente og bror ikke har fått barn i mellomtiden: Mor dør mens dere begge lever: Du og bror får 1/2 hver. Mor dør mens bror lever, men du er død: Bror får 1/2, hvert av barna dine får 1/4. Mor dør mens både du og bror er død: Barna dine får 1/2 hver. Anonymkode: a8e33...843 Feil. Dersom bror dør så går arven opp til hans foreldre, altså mor OG far dersom far er i live. Mye kunnskapsløshet her inne. Anonymkode: 84906...2d6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:38 #9 Del Skrevet fredag kl 18:38 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vet du, all info finner du med ett rask googlesøk. Arv går FØRST OG FREMST RETT NED LINJE, ELLERS RETT OPP. Så dør din bror, så får din mor hans arv. Anonymkode: db767...f97 Vet du, jeg googlet kjapt og dette gav meg ikke svar på spørsmålet mitt. 😊 Anonymkode: f0fdb...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:42 #10 Del Skrevet fredag kl 18:42 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis bror dør før mor uten at bror har barn, så er det mor som arver i første rekke. Anonymkode: 7d922...cda Ja, det stemmer. Alt jeg skrev handlet om arven etter mor, ikke bror. Jeg forstod det som at det var arv etter mor som var spørsmålet, ikke arv etter bror. Anonymkode: a8e33...843 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:44 #11 Del Skrevet fredag kl 18:44 Jeg ser jeg har fått svar på mer enn det jeg lurte på, men det er jo nyttig det også. 😅 Min bror er gift, så dersom han skulle gå bort først av alle vil vel hans kone kunne sitte i uskiftet bo, og da vil det ikke være noe å arve etter ham (fortsatt at det ikke foreligger testamente, ektepakt e.l.)? Jeg husker ikke om jeg signerte noe da min far døde, det var uansett det naturligste i verden at mamma skulle sitte i uskiftet bo. Anonymkode: f0fdb...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:44 #12 Del Skrevet fredag kl 18:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det stemmer. Alt jeg skrev handlet om arven etter mor, ikke bror. Jeg forstod det som at det var arv etter mor som var spørsmålet, ikke arv etter bror. Anonymkode: a8e33...843 Ja, nettopp. Det var arv etter mor som var spørsmålet. Anonymkode: f0fdb...91b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:47 #13 Del Skrevet fredag kl 18:47 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vet du, jeg googlet kjapt og dette gav meg ikke svar på spørsmålet mitt. 😊 Anonymkode: f0fdb...91b Vet du, da har du ikke googlet godt nok. Anonymkode: db767...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet fredag kl 18:49 #14 Del Skrevet fredag kl 18:49 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter og funderer litt. Min mor har to barn, meg og min bror. Jeg har to barn, min bror har ingen barn. Min mors foreldre er døde, men hun har søsken som er i live. Dersom jeg skulle dø før min mor, vil mine barn del min del av arven. Hva skjer dersom min bror skulle dø før min mor, og han fremdeles ikke har fått egne barn? Hvem arver hans del? Anonymkode: f0fdb...91b Dine barn arver deg Om din bror er singel og dør før din mor arver du alt da du da er din brors arving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:51 #15 Del Skrevet fredag kl 18:51 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Dine barn arver deg Om din bror er singel og dør før din mor arver du alt da du da er din brors arving Om broren er singel og dør, så er det moren som arver. Anonymkode: 39ebe...036 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:52 #16 Del Skrevet fredag kl 18:52 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, nettopp. Det var arv etter mor som var spørsmålet. Anonymkode: f0fdb...91b Du skriver i ditt HI at du også lurer på hva som skjer med arv etter bror, dersom han dør før mor. Anonym som svarer deg svarer også eksplisitt hva som skjer dersom bror dør, før mor. Det er lov å innrømme at man tok feil, uten å bortforklare. Anonymkode: 84906...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:52 #17 Del Skrevet fredag kl 18:52 Er han gift så arver konen han. Ikke dere. Anonymkode: 06ec8...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:54 #18 Del Skrevet fredag kl 18:54 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skriver i ditt HI at du også lurer på hva som skjer med arv etter bror, dersom han dør før mor. Anonym som svarer deg svarer også eksplisitt hva som skjer dersom bror dør, før mor. Det er lov å innrømme at man tok feil, uten å bortforklare. Anonymkode: 84906...2d6 Nei, hun skriver ikke det. Hun skriver "Hva skjer dersom min bror skulle dø før min mor, og han fremdeles ikke har fått egne barn? Hvem arver hans del?" Hans del her er snakk om den delen av morens arv som ville tilfalt ham om han levde - ikke hans egne penger. Anonymkode: a8e33...843 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:54 #19 Del Skrevet fredag kl 18:54 Fru Uperfekt skrev (5 minutter siden): Dine barn arver deg Om din bror er singel og dør før din mor arver du alt da du da er din brors arving Nei, om han dør før mor arver mor (og eventuelt hans far) han. Ikke TS. Anonymkode: 84906...2d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:54 #20 Del Skrevet fredag kl 18:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sitter og funderer litt. Min mor har to barn, meg og min bror. Jeg har to barn, min bror har ingen barn. Min mors foreldre er døde, men hun har søsken som er i live. Dersom jeg skulle dø før min mor, vil mine barn del min del av arven. Hva skjer dersom min bror skulle dø før min mor, og han fremdeles ikke har fått egne barn? Hvem arver hans del? Anonymkode: f0fdb...91b Dør du, arver dine barn. Den som ingen barn har, faller arven på foreldre og søsken. Gå på domstol.no så finner du god plansje for arverekkefølge. Anonymkode: 96c00...2d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå