Gå til innhold

Kombinere konfirmasjon og navnefest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg teker at det er smart å spørre konfirmanten først, men at man legger det fram på en måte som gjør at det er mulighet og at man ikke blir sur for et nei! 

Er han med på dette så er det jo bare bra å slå det sammen tenker jeg, da det gjør det mye lettere for alle og det passer mest sansynlig for flere å!! men ha hovedfokus på konfirmanten da babyen vil huske lite. Dette kan også være et veldig fint minne å ha for de som søsken!!

Jeg vil nok tippe at konfirmanten  har svart at det er greit, mye fordi foreldrene har spurt om det er greit. Altså at det allerede er lagt en klar føring om at det er dette man ønsker at konfirmanten svarer. 

Hvor mange 15 åringer vil fortelle foreldrene sine at "Jeg vil gjerne ha en feiring bare av meg, og med gaver bare til meg, selv om det koster dere mer penger og nedprioriterer mitt yngre søsken". 

Kanskje synes også konfirmanten at det er litt skummelt å ha alt fokus på seg? (Og at det derfor er litt forlokkende å dele fokus.) 

Jeg tolker det slik at her kan det styres selv hvilken dato navnefesten er. Er det en formell seremoni? Eller er det type "hjemmemarkering" med en "feiring" som erstatning for dåp? 

Anonymkode: cb833...83c

• Liker 1
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil nok tippe at konfirmanten  har svart at det er greit, mye fordi foreldrene har spurt om det er greit. Altså at det allerede er lagt en klar føring om at det er dette man ønsker at konfirmanten svarer. 

Hvor mange 15 åringer vil fortelle foreldrene sine at "Jeg vil gjerne ha en feiring bare av meg, og med gaver bare til meg, selv om det koster dere mer penger og nedprioriterer mitt yngre søsken". 

Kanskje synes også konfirmanten at det er litt skummelt å ha alt fokus på seg? (Og at det derfor er litt forlokkende å dele fokus.) 

Jeg tolker det slik at her kan det styres selv hvilken dato navnefesten er. Er det en formell seremoni? Eller er det type "hjemmemarkering" med en "feiring" som erstatning for dåp? 

Glemte å skrive at jeg ville valgt en løsning der begge feiringer var samme helg, men ikke samme dag.  En navnefest kan jo være en enklere greie, mens en konfirmasjon mer er en tilnærmet heldags ting. 

• Nyttig 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...