AnonymBruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Må høre om dette er en helt dust ide eller ikke.. Vi har en konfirmant nå i september. Han er svært lite opptatt av konf. - egentlig bare av gavene han kan få. Vi har også en 4 mnd gammel baby som vi skal ha navnefest for ila året. Vi innså at det i så fall vil bli 2 kostbare feiringer ikke lenge etter hverandre, i tillegg til at noen av slekta må reise langt. Vi er ganske få, ca 20 stk. Vi har begynt å leke litt med tanken på å kombinere disse to begivenhetene for å gjøre det enklere (og ikke minst billigere for alle). Hovedfokuset vil selvsagt være på konfirmanten med seremoni først, og så middag han ønsker, og taler til han. Hovedfokuset vil ikke være på baby, men heller bare at vi markerer dette samtidig når alle er samlet for å slippe å arrangere omtrent samme selskap noen måneder senere. Vi luftet det for konfirmanten og for han spilte det ingen rolle (fortsatt mest opptatt av gavene🤣)... Trenger noen innspill på om dette er helt ute eller om det kan være en ok løsning? Anonymkode: 535e9...62c 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Så lenge konfirmanten er med på det og ikke har noen innvendinger, burde det jo være greit. Anonymkode: 79aed...8d0 16
AnonymBruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Enig, spør konfirmanten. Jeg nektet selv, og det ble respektert. Anonymkode: 39f24...a06 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai er det borgerlig konfimasjon? Anonymkode: 00c71...09b 1
jegerrinne Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai Hadde ikke gjort det. Er noe med at konfirmanten ska kunne ha sin dag og ikke dele med småsøsken. Så selv vennepar av oss i samme situasjon de tok 2 selskap en for konfirmanten og en for dåp. Som de sa ungdommen fortjente en egen dag og ikke å dele 14 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Hadde aldri gjort det. Begge fortjener sin egen dag. Eventuelt ta det i en helg. En feirer lørdag og den andre søndag mtp familie som må reise. Anonymkode: 3239f...aff 10 3
Fjaselina Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Den vesle forstår ingenting av det uansett, så det må vere konfirmantens valg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Må høre om dette er en helt dust ide eller ikke.. Vi har en konfirmant nå i september. Han er svært lite opptatt av konf. - egentlig bare av gavene han kan få. Vi har også en 4 mnd gammel baby som vi skal ha navnefest for ila året. Vi innså at det i så fall vil bli 2 kostbare feiringer ikke lenge etter hverandre, i tillegg til at noen av slekta må reise langt. Vi er ganske få, ca 20 stk. Vi har begynt å leke litt med tanken på å kombinere disse to begivenhetene for å gjøre det enklere (og ikke minst billigere for alle). Hovedfokuset vil selvsagt være på konfirmanten med seremoni først, og så middag han ønsker, og taler til han. Hovedfokuset vil ikke være på baby, men heller bare at vi markerer dette samtidig når alle er samlet for å slippe å arrangere omtrent samme selskap noen måneder senere. Vi luftet det for konfirmanten og for han spilte det ingen rolle (fortsatt mest opptatt av gavene🤣)... Trenger noen innspill på om dette er helt ute eller om det kan være en ok løsning? Anonymkode: 535e9...62c Konfirmanten kan snakke baby kan ikke snakke og heller ikke si sin mening. Derfor skal du rette spørsmålet til konfirmanten. Det er hans dag og han som skal feires. Eller dere kan ha dette på ulike dager i løpet av en helg. Ville ikke likt en slik kombo. Anonymkode: 76cd1...4cd 2
Ginny Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai Hvis konfirmanten ikke bryr seg, kjør på. Eventuelt kam konfirmanten feires på dagen og babyen med en lunsj/kake dagen etter. Som slektning som stadig reiser langt hadde jeg satt pris på det ☺️ 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai Hvis konfirmanten synes det er greit ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle vært greit. Bare sørg for at det er skikkelig avklart. Fortell han hva det vil innebære av div større eller mindre endringer så du ikke ender opp med en som angret seg på at det ble sånn. Nesten garantert at resten av familien vil takke dere for at de slapp å møte på to tette feiringer, særlig hvis dere har folk som kommer tilreisende. Anonymkode: ae3f5...a90 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Takk for svar alle Vi har igjen pratet med konfirmanten som ikke har noen invendinger, så da tror jeg vi kjører på den løsningen. Ts Anonymkode: 535e9...62c 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai Jeg syns det er helt dust. Aldri hørt om lignende. Bare dropp konfirmasjonen, verken dere eller konfirmanten gidder det? Anonymkode: 1038c...cb2 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar alle Vi har igjen pratet med konfirmanten som ikke har noen invendinger, så da tror jeg vi kjører på den løsningen. Ts Anonymkode: 535e9...62c Ønsker dere ikke å gi konfirmanten sin egen dag? Anonymkode: fdb42...4ad 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar alle Vi har igjen pratet med konfirmanten som ikke har noen invendinger, så da tror jeg vi kjører på den løsningen. Ts Anonymkode: 535e9...62c Jeg hadde også sagt at jeg syns det var greit om min mor tenkte at jeg var så ubetydelig. De fleste 15 åringer er mest opptatt av gavene de får. Anonymkode: fdb42...4ad 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #15 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ønsker dere ikke å gi konfirmanten sin egen dag? Anonymkode: fdb42...4ad Virker ikke som de ønsker det. Virker som bedre å spare penger å samle navnefest med konfirmasjon, Mange i den alderen tør jo ofte ikke si sin mening, spesielt når de merker foreldre ønsker noe, så sier de ok osv Anonymkode: 7922a...31c 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #16 Skrevet 24. mai Spurte min datter på 15 år hva hun ville svart om jeg hadde spurt henne om noe slikt. Hun sa at hun ville nok sagt ja. "Det hadde blitt billigere for deg", sier hun og skjønner automatisk at det handler om økonomi og hun vil ikke være vanskelig å kreve egen feiring. "Om det ikke står på pengene?", spurte jeg. "Da ville jeg nok hatt egen feiring", svarte hun. Anonymkode: 6f1a2...391 4 2 8
AnonymBruker Skrevet 24. mai #17 Skrevet 24. mai Hvorfor feire konfirmasjon og navnefest når ingen av dere virker å bry dere så mye om å lage en ordentlig feiring? Jeg ville bare droppet navnefest om dere ikke har råd til to selskap. Anonymkode: 87f69...5f5 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #18 Skrevet 24. mai Oi, her kom det mange sure folk 😂 Vi syns det er en fin og praktisk løsning for å unngå to like feiringer rett etter hverandre - også med tanke på reisevei med fly for halve selskapet. Konfirmanten selv er som sagt mest opptatt av gaver og ikke selskapet. Det at det er så "trist" for han å ikke skulle ha sin egen dag er ting han absolutt ikke bryr seg om - det er å pålegge han masse greier han ikke har reflektert over eller bryr seg om. Vi tenker det kan bli en fin mulighet til å samle slekta og hovedsakelig få feiret konfirmanten vår. Vi har bestemt oss etter samtale med noen venner som syns det var en god ide TS Anonymkode: 535e9...62c 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #19 Skrevet 24. mai Herregud nei, ta konfirmasjon på lørdag og navnefest på søndag Anonymkode: d867e...099 4 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #20 Skrevet 24. mai Som flyreisende slektning hadde jeg satt stor pris på å slippe to ganske like selskaper rett etter hverandre. Hvis konfirmanten synes det er greit og dere kan legge det opp så det blir "mest" konfirmasjon (det burde gå greit med litt planlegging) kan jeg ikke se noe galt i det. En vellykket konfirmasjon står og faller ikke nødvendigvis på om man får "ha dagen for seg selv", flere ting spiller inn og TS kjenner sin sønn og familie best. Anonymkode: a7956...b0f 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå