Gå til innhold

I disse tv- og dataspill tider.........

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Har en kollega som selvfølgelig er kjempeglad i sin sønn på 9 år. Hun snakker mye om han, og jeg føler nesten at jeg kjenner hverdagslivet dems til tross for at jeg aldri har vært hjemme hos dem. En ting jeg har bitt meg merke i er alle spillene sønnen har; han har PS2, PSP, masse PCspill, en gammeldags Nintendo, rådyr mobiltelefon med spill pluss pluss pluss. Mange av spillene er voldelige, men også en del strategi spill. Nå har jo ikke jeg barn selv, så jeg prøver å være forsiktig med kritisere dette. Men her en dag klarte jeg ikke dy meg, og plumpa ut med et spørsmål om hun ikke trudde det var litt vel usunt med alle disse spillene som er tilgjengelig for han uansett hvor han er. Han spiller tross alt i mange timer pr dag. Hun måtte innrømme at hun nærmest måtte dra han ut av huset for å få han til å være med å gå en tur med hundene i det minste (han er ikke særlig glad i fysisk aktivitet i noen grad, alt handler om spill), og hun får han med på et vis men må lokke og lure for å få han til å henge med i et par kilometer.

Har virkelig de fleste barna i dag så mange spill tilgjengelig hele tiden? Må de ha det for å passe inn liksom (hadde ei annen ei på jobben som hadde måttet gi etter og kjøpe et PS2 for ungen sto litt utenfor de andre i klassen som alle hadde et eller annet spill, spill på PC holdt liksom ikke...) Veit at gruppepress kan oppleves ganske hardt men likevel liksom.....

Du har tydeligvis ikke barn selv. Lett å uttale seg om noe man ikke vet noe om, ikke sant?

Det er velkjent at de uten barn er verdensmestere i barneoppdragelse, men jeg kjenner flere enn en som har gått på trynet og måttte svelge noen kameler når de fikk egne barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

At det i dette tilfelle ble litt vel mye spilling er jeg enig i, men å rope omsorgssvikt den er for drøy. :frustrert:

Gjest Lizzi
Skrevet (endret)

Mine barn har PS2, nintendo, gameboy, gamecube, spill på mobilene og pc. Det er helt klart deres store interesse, og jeg har egentlig gitt opp å holde så harde tøyler. Jeg "krever" at de deltar i minst en idrett og at de får litt frisk luft hver dag, men ellers gjør de som de vil. Som oftest er de flere sammen som spiller, ler og konkurerer med hverandre. Tror faktisk man rett og slett må følge med i tiden.

Endret av Lizzi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...