Gå til innhold

EQ og menn, bekymringsverdig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

*snip* 

Jeg har mange flere eks på dette her, og jeg virkelig undrer meg.. Har menn alltid vært slik eller er det en økende trend nå? Jeg føler jeg bare ser det mer og mer i dating livet og det gjør at jeg nesten blir litt maktesløs?!?! Jeg vil heller være alene enn og være me en mann som ikke kan vise grunnleggende forståelse og empati for andre enn seg selv. 

Anonymkode: d3fd4...367

Hei TS. Begynte å lese på side én og to i svar du har fått og ser du blir angrepet fra første sekund. Var mange som hadde problemer med å forstå dette her ja tydeligvis.

Det er en frase som går noe slikt som:

Men Are afraid that women will laugh at them. Women Are afraid men vil kill them».

Dette er det mye sannhet i spør du meg.

Menn og ego er ett eget kapittel for seg, spesielt når det gjelder å «jakte» en kvinne og oppleve at jakten ikke går som de ønsker. Her tror jeg kvinner og menn er så grunnleggende forskjellig at vi snakker ikke samme språk.

Jeg synes eksemplet ditt er kjempebra, det viser først en emosjonell umodenhet i at mann 1 ikke klarer å være verken forpliktende, tydelig eller stabil i relasjonen med deg og det viser at han heller ikke vil innrømme noe emosjonelle tilknytninger til deg, samtidig som han tåler dårlig at du har ett emosjonelt liv knyttet til andre menn. Mange menn har dessverre «hore/madonna» kompleks,  enten er kvinnen en mor på en pidestall, ett renhetsideal, eller de er skitne horer. Samme kvinne kan være begge deler. 

Du spør hvorfor mange menn er slik. Min påstand er at ikke alle menn er slik, åpenlyst, men en gruppe menn er det. Den gruppen menn som etter min mening ofte har disse karaktertrekkene er menn som ikke møter kvinner som mennesker først og fremst, men heller kvinner. Kvinnen dømmes og sorteres på bakgrunn av mannen sin kjønnsrolleforventning til henne og til han selv; hvordan han ønsker at han skal fremstå i relasjonen til henne. Dette er også medvirkende årsak til at enkelte menn infantiliserer kvinner og opphever seg selv til «farsfigurer» og de gjør ofte dette uten selv å vite av det, de forstår ikke at prosessen foregår inn i dem selv; at de behandler kvinnen på en helt annen måte enn de ville behandlet en mann i tilsvarende situasjon selv om den har ingenting, les: null - med kjønn eller seksualitet å gjøre. Det foregår så grunnleggende inn i dem at de er ubevisst denne prosessen selv, og det er derfor helt meningsløst å utfordre dem på det. 

Min erfaring er at disse mennene ofte er menn som har forventning til seg selv om at de skal være problemløsere, «fiksere» og gjerne er de litt ambisiøse. For kvinner som dater vil de derfor utad ha ganske gode «kriterier» når kvinner søker en make. Kanskje er de også opptatt av å holde seg bra fysisk, for det å være tiltrekkende; en mann som kvinner flørter med og lar seg sjarmere av: er en rolle han liker godt.

Så når disse kvinnene velger ut ifra samme kriterier til enhver tid, er det ikke usannsynlig at de velger en god del menn som kan fremstå veldig forskjellig men har samme grunnverdi når det gjelder hvordan de ser seg selv og hvordan de ser kvinner og hva de forventer fra en kvinne.

Mitt råd er derfor at hvis du ønsker en emosjonelt intelligent fyr så må kanskje en del andre kvaliteter vike: slikt som enten hvor ambisiøs han er eller hvor mye han gjør for å ivareta sin status (trene/pleie utseendet, fin bil, whatever som gir ham sosial status) du må begynne å se etter helt andre kvaliteter som for eksempel hva slags hobby han har, hva slags relasjoner han har til familiemedlemmer/venner, hva slags bakgrunn han har (kommer han fra ett hjem som har gitt ham grunnlaget til å etablere E.Q ?) - hva slags mannlige rollemodeller har han hatt? Hvem er forbildene hans og hvorfor? Dette er spørsmål og verdisyn som langt på vei vil si noe om hans emosjoner.

Og til slutt: velkommen til den andre siden hvor du som kvinne har oppdaget noe mange menn og kvinner aldri klarer å gjennomskue. Klarer du å se dette og ha en dialog om det du beskriver i H.I vil du kunne bidra til å øke mannen sin E.Q, for selv med høy E.Q vil alle mennesker ha ett ego som kan la seg krenke, og dermed føre til angrep slik Mann 1 gjør i historien din, men via å påpeke hva du observerer og trekke den røde tråden og samtidig sette grenser for hvordan du lar deg behandle, så vil han lettere klare å møte dine behov og behandle deg på en måte som gjør at du blomstrer 🌸 

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg tenker at du overtenker svarene hans. Jeg tror ikke helt du tenker over at det er et tredje alternativ: han vil bare ha oppmerksomhet og bekreftelse. Han er ærlig og sier direkte det han mener. Kanskje vet han ikke hva han vil, kanskje vet han at det aldri blir dere fordi dere ikke bor på samme sted og han er ikke interessert i å gjøre noe med det, kanskje vet han at han bare søker bekreftelse, men en ting er sikkert: det er ingenting som indikerer at denne fyren er seriøst interessert i deg. Verken for vennskap eller noe annet enn overfladisk nettflørt.

Hva er tegnene på at denne fyren er investert? At han ikke respekterer deg ved å gjenoppta kontakten hele tiden? Er frekk når dere snakker om antall partnere den siste tiden? At han vet du er mer interessert i han enn han er i deg, men ikke har nok respekt for andre til å la deg være? Jeg tror du leser meldingene hans med "forelskede" øyne når du bortforklarer (romantiserer) disse røde flaggene over som at han har følelser for deg.

For å svare på spørsmålet du stiller i HI: Det finnes menn der ute som liker bekreftelse, om det så bare er fra ei vilkårlig dame på andre siden av landet han aldri kommer til å møte (igjen). Det å ha noen som alltid svarer, alltid er der når han vil prate og i tillegg er flørtete, mange som har slike nettforhold som de aldri planlegger skal bli noe annet enn et nettforhold. At han liker å snakke med damer på nett, betyr jo ikke at han vil snakke med menn? Det er jo damer som gir heterofile menn bekreftelse. Dette er samme konseptet som fysiske situationhips, bare at dette foregår på nett. Du gir dem bekreftelse og får dem til å føle seg mindre ensomme, men de har ingen intensjoner om noen respektfull, seriøs relasjon. Dette fenomenet eksisterer i dag og har eksistert sikkert siden sivilisasjonens opprinnelse. Det er ikke nytt.

Menn, som kvinner, når de møter noen de er reelt interessert i å bygge en framtid med, vil vise at de bryr seg om deg. Når folk ikke ser for seg noe seriøs relasjon, vil de ofte ikke vise at du betyr noe særlig for dem utover hva du kan gi dem. Ikke hold på med en fyr som viser at han ikke bryr seg om følelsene dine, og klag over at menn generelt mangler EQ, for saken her er jo at du har valgt en mann som ikke er interessert i å gi deg det du ønsker/trenger. Han har vist deg at han ikke vil ha deg, gå videre. Let etter en fyr som bryr seg et annet sted enn i han der.

Han kan gjøre nøyaktig som han vil, det er ingen som kan nekte ham å sende så stygge meldinger til deg som han vil (innenfor lovens rammer) eller fortsette å være hensynsløs mot deg ved å fortsette å ta kontakt. Det er du som må demonstrere EQ i denne relasjonen og sette grenser, trekke deg bort når du ikke føler deg ok behandlet.

Anonymkode: 388c9...5a3

Jeg synes innlegget ditt var interessant fordi jeg er enig i mye og uenig i en del annet.

Det er helt sikkert en god andel mennesker der ute som er villig til å pleie «situatipnships» som utelukkende har til hensikt å dyrke deres eget ego, og ja: kanskje er denne fyren usikker pga avstand osv.

Det står dog ikke i strid med T.S sin opprinnelige påstand om at denne type adferd åpenlyst er tegn på lav E.Q.

For en person med høy E.Q er det naturlig å da sette ord på det du gjør «på vegne» av Mann 1 i historien: «jeg er usikker pga avstanden mellom oss». Da er han bevisst sine egne følelser (evner å bruke introperspektiv) - og formidle dette på en forståelig måte.

Det gjør ikke Mann 1.

Din andre påstand om at enkelte pleier relasjoner bare for å dyrke sitt eget ego må jo være det aller beste kroneksempelet på å ha lav E.Q; så kanskje gjør Mann 1 dette, da har han fortsatt slik TS hevder: lav EQ.

Det ultimate eksemplet i TS sin historie er dog mannen sitt behov for å kartlegge TS sitt kjærlighetsliv for å deretter bruke denne informasjonen for å latterliggjøre henne og slik hevde seg selv. 

Det jeg er 100 % enig med deg i er at TS må slutte å la mannen gjenoppta kontakt med henne, uansett hvordan han gjør det, noe hun enda ikke har forklart. Hvis hun først blokkerer han, hvordan får han da fatt i henne på nytt hver gang? Via å opprette nye Snapchat kontoer ? Eller sier TS en delvis sannhet? Hun blokkerer for å så avblokkere ? Uansett så er hun også inn i en destruktiv dans med denne mannen, og bør først og fremst jobbe med seg selv og få avsluttet relasjonen fullstendig.

Å undre seg over hvorfor og på hvilken måte Mann 1 har lav E.Q og behandler TS dårlig er meningsløst i min verden annet enn om det gir TS innsikt nok til å velge vekk denne type menn. Hvis hun bruker tid på å «psykoanalysere» han for å finne forklaringer på hans adferd som gjør at hun «tilgir» ham og aksepterer det, så er det selvskading og manglende grensesetting for seg selv. 
Anbefaler TS å lese eller høre lydbok hvis den finnes:

»HEKTA på ett håp om kjærlighet» av Sissel Gran. Den forklarer hvorfor enkelte lar seg tiltrekkes av «push-pull» mekanismer slik TS beskriver i HI og hvordan de som utøver push-pull kan gjøre det av ulike årsaker men uavhengig av dem så betyr det at man må LØPE 🏃‍♀️➡️ når det skjer. :) 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Der får du jo frem litt av poenget til Ts 😅 "Vi" forklarer med mange ord, følelser og uttrykk. Budskapet ligger inni alt man skriver og uttrykker som gir en helhet. Og kommer ikke alltid like tydelig frem med 10% av teksten.  

Anonymkode: 787d2...921

Det sier ingenting om et menneske har manglende emosjonell intelligens. 

Det er for øvrig litt humoristisk hele spørsmålet. Hvordan kan en ung person (kvinne) som ikke har opplevd stort i livet, og livet de har levd har i all hovedsak hatt fokus på de ha så høy EQ? 

Prinsippet for å kunne ha høy EQ er at du skal kunne forstå andres følelser når de har opplevd noe vanskelig. Sannheten er at denne gruppen ikke har opplevd så mye alvorlige traumer. Jeg personlig tenker mer i retning at de konstruerer og dramatiserer hendelser til å bli noe stort, ting som man tidligere ikke brukte noe energi på. 

Anonymkode: 3bf7b...dce

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Atte hæ? Hvor har disse mennene manglet empati? De skylder deg jo ingenting?

Anonymkode: 049f4...886

Atte hæ.

Anonymkode: e476d...fee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om du ikke er god på det sosiale er det en sjangse for at du ikke er fungerende og har en sykdom.  

Som narisissme. 

Anonymkode: 51486...425

Jeg er litt nysgjerrig. Hva ligger du i å være god på det sosiale?

Anonymkode: 25d09...933

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Om du ikke er god på det sosiale er det en sjangse for at du ikke er fungerende og har en sykdom.  

Som narisissme. 

Noen kvinner er i alle fall innmari gode til å diagnostisere menn i hytt og gevær. Det er liksom ikke nok at vi er «forskjellig», andre (og spesielt menn) må på død og liv tolkes som dårlige versjoner av den som deler ut diagnosen.

Anonymkode: 89d30...3d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det sier ingenting om et menneske har manglende emosjonell intelligens. 

Det er for øvrig litt humoristisk hele spørsmålet. Hvordan kan en ung person (kvinne) som ikke har opplevd stort i livet, og livet de har levd har i all hovedsak hatt fokus på de ha så høy EQ? 

Prinsippet for å kunne ha høy EQ er at du skal kunne forstå andres følelser når de har opplevd noe vanskelig. Sannheten er at denne gruppen ikke har opplevd så mye alvorlige traumer. Jeg personlig tenker mer i retning at de konstruerer og dramatiserer hendelser til å bli noe stort, ting som man tidligere ikke brukte noe energi på. 

Anonymkode: 3bf7b...dce

Hvem snakker du om her? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har mange fine menn i livet mitt men JA! Har bemerket med det samme og det er laangt dårligere hos menn enn hos damer. Er kjempe bekymret. Føler det har forverret seg etter corona, men kan være at jeg er eldre og nå ser realiteten bedre og har pratet med langt fler. 

Ganske skuffende. Er redd for å ikke møte en mann som tenker som meg.

Menn og kvinner ER forskjellige. Hvis du trenger noen som tenker akkurat som deg bør du nok starte med å lete etter en kvinne.

Anonymkode: e8ed5...dd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn og kvinner ER forskjellige. Hvis du trenger noen som tenker akkurat som deg bør du nok starte med å lete etter en kvinne.

Vi ER forskjellige, på individnivå. Dette skyldes hovedsaklig kultur, at jenter blir drilla fra de er bittesmå til å please,  være stille og være hensynsfulle.

Anonymkode: 41219...9e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi ER forskjellige, på individnivå. Dette skyldes hovedsaklig kultur, at jenter blir drilla fra de er bittesmå til å please,  være stille og være hensynsfulle.

Vi er forskjellige på individnivå og gruppenivå. Forskjellene på gruppenivå var nok det posteren tenkte på her.

Det at man kan kjenne igjen kjønnsroller på tvers av kulturer som har hatt liten eller ingen kontakt med hverandre styrker at biologi kan være en vesentlig komponent her.

Vi ser da også vesentlige forskjeller mellom kjønn i mange pattedyr som ligner oss (men som ikke har noen «kultur» helt på samme måte som oss). Hvis man tenker at mennesker ikke er så vesensforskjellig fra andre aper eller hunder så gir det mening at hvis de kan ha biologiske forskjeller mellom kjønn så kan vi også ha det.

Det betyr ikke at det ikke finnes innlærte forskjeller, det gjør det selvsagt.

Anonymkode: 89d30...3d1

• Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Men vi har behov vi også, som ikke dekkes. Også det at det er vanskelig å være nær noen du ikke stoler på. 

Jeg kan ikke ha en mann som ikke kan å bry seg ordentlig om andre, det er så uatraktivt. Klarer ikke å tenne. Klarer nesten ikke respektere noens inteligens engang. Bryr meg enda om dem, men forventer svært lite.

Det er ikke slik at menn ikke bryr seg om andre mennesker. Det blir en helt feil slutning. I mitt tilfelle bryr jeg meg om andre mennesker, men jeg har ikke noe behov for å grine, sippe, sutre og klage.  Jeg håper du finner deg en bra partner og at du opplever glede og lykke videre i livet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2025 den 11.00):

. Hva jeg ligger i EQ; fortelle hva og hvordan du føler deg - spesielt om en spør.

Formidle hva du vil og hva du ønsker på en rettferdig og respektfull måte.

Når noe er sårt eller vanskelig - si det - og fortell hvorfor det er sårt for deg.

Vise følelser når noe preger deg, enten positivt eller negativt og formidle det.

Vise forståelse og interesse for andre enn deg selv, spesielt ovenfor partneren din. Annerkjenne mine følelser, selv om det ikke alltid er forenlig med dine. Vis sympati og empati ovenfor partner, venner og familie. 

Jeg forstår ikke dette sammensuriet du kjapt og enkelt slår sammen og kaller «EQ».

Min forståelse og interesse for andre en meg selv, har ingen verdens ting med hvordan mine følelsesuttrykk er.

Om du spør meg om hvordan jeg har det og jeg svarer med et lite smil, «jeg har en dårlig dag da jeg har sovet dårlig og har håndtert noen kjipe situasjoner på jobb. Ønsker ikke å snakke noe mer om det», så utviser du en absurd egoisme og en slående manglende forståelse om du ikke er fornøyd med dette som svar og nærmest krever videre samtale om dette.

Hvor mye og i hvilken dybde en ønsker å snakke om ting, har ingen ting med «EQ» å gjøre. Jeg er i god kontakt med mine følelser og hvordan disse kommer til uttrykk er irrelevant i den sammenheng. 

Hele åpningsinnlegget ditt syntes jeg vitner mest om dine utfordringer med å håndtere kompleksitet i emosjoner og følelsesuttrykk. Jeg tror rett og slett du har noen utfordringer med å «lese» andre mennesker og dermed krever  ekstraordinær detaljerte verbal formidling om følelser fra de nær deg.

Dette handler ikke om at «alle menn har dårlig EQ». Det handler om at du sliter med relasjonelle ferdigheter, samtidig som du har utfordringer med å tolke følelser.

Anonymkode: 44a94...8ac

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke dette sammensuriet du kjapt og enkelt slår sammen og kaller «EQ».

Min forståelse og interesse for andre en meg selv, har ingen verdens ting med hvordan mine følelsesuttrykk er.

Om du spør meg om hvordan jeg har det og jeg svarer med et lite smil, «jeg har en dårlig dag da jeg har sovet dårlig og har håndtert noen kjipe situasjoner på jobb. Ønsker ikke å snakke noe mer om det», så utviser du en absurd egoisme og en slående manglende forståelse om du ikke er fornøyd med dette som svar og nærmest krever videre samtale om dette.

Hvor mye og i hvilken dybde en ønsker å snakke om ting, har ingen ting med «EQ» å gjøre. Jeg er i god kontakt med mine følelser og hvordan disse kommer til uttrykk er irrelevant i den sammenheng. 

Hele åpningsinnlegget ditt syntes jeg vitner mest om dine utfordringer med å håndtere kompleksitet i emosjoner og følelsesuttrykk. Jeg tror rett og slett du har noen utfordringer med å «lese» andre mennesker og dermed krever  ekstraordinær detaljerte verbal formidling om følelser fra de nær deg.

Dette handler ikke om at «alle menn har dårlig EQ». Det handler om at du sliter med relasjonelle ferdigheter, samtidig som du har utfordringer med å tolke følelser.

Anonymkode: 44a94...8ac

EQ handler om å klare å sette ord på det du føler og formidle det: særlig når ord og handlinger mistrives. Noe det har gjort gjentagende ganger i denne relasjonen jeg har referert til her. 
Når noen gjentagende kontakter deg, invaderer privatlivet ditt med å stille personlige spm, kontakter deg etter du har blitt blokkert.. Bryter grenser så er det naturlig og tenke at den relasjonen vi har er på en eller annen viktig for han. Derfor tøyer han grensene fordi han vil ikke gi slipp… Det hadde jeg gjort og det hadde de aller fleste jeg kjenner gjort. Man driver ikke å kontinuerlig sender mld om oppmerksomhet til mennesker man ikke ønsker og være hverken venn med eller seksuell med. 

Derfor blir det naturlig å spørre direkte siden han ikke klarer og ordlegge seg eller gi uttrykk for hvorfor han vil ha kontakt. Istedenfor så angriper han meg og trykker meg ned, fordi han skjønner han blir konfrontert med et spørsmål han ikke vil svare på - fordi da får han en knekk i egoet sitt. Særlig siden jeg har påpekt at han har kommet tilbake flere ganger og nesten «latterliggjort» det litt. Dermed gjør han alt i sin makt for å såre meg ved å komme med et slikt utsagt fremfor å innrømme at han har en slags tilknytning til meg. Ikke bare er det umodent, men viser også lav EQ at han ikke klarer å formidle seg uten at han føler seg liten. Når alle vet at å innrømme noe sånt ovenfor en person som du vet har likt deg er absolutt ikke å føle seg liten, tvert i mot! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

EQ handler om å klare å sette ord på det du føler og formidle det: særlig når ord og handlinger mistrives. Noe det har gjort gjentagende ganger i denne relasjonen jeg har referert til her. 
Når noen gjentagende kontakter deg, invaderer privatlivet ditt med å stille personlige spm, kontakter deg etter du har blitt blokkert.. Bryter grenser så er det naturlig og tenke at den relasjonen vi har er på en eller annen viktig for han. Derfor tøyer han grensene fordi han vil ikke gi slipp… Det hadde jeg gjort og det hadde de aller fleste jeg kjenner gjort. Man driver ikke å kontinuerlig sender mld om oppmerksomhet til mennesker man ikke ønsker og være hverken venn med eller seksuell med. 

Derfor blir det naturlig å spørre direkte siden han ikke klarer og ordlegge seg eller gi uttrykk for hvorfor han vil ha kontakt. Istedenfor så angriper han meg og trykker meg ned, fordi han skjønner han blir konfrontert med et spørsmål han ikke vil svare på - fordi da får han en knekk i egoet sitt. Særlig siden jeg har påpekt at han har kommet tilbake flere ganger og nesten «latterliggjort» det litt. Dermed gjør han alt i sin makt for å såre meg ved å komme med et slikt utsagt fremfor å innrømme at han har en slags tilknytning til meg. Ikke bare er det umodent, men viser også lav EQ at han ikke klarer å formidle seg uten at han føler seg liten. Når alle vet at å innrømme noe sånt ovenfor en person som du vet har likt deg er absolutt ikke å føle seg liten, tvert i mot! 

Der handler om mye, men det handler for det meste om forståelse for emosjoner generelt, ikke bare å formidle sine egne men å sette seg inn i ulike posisjoner. Ikke å like alt, men skjønne sammenhenger og ha medfølelse for andre.

Det er også selvinnsikt, men den beste kan slite med noe de ikke klarer å føle på enda. Følelser kan jo være svært vonde.

Sier ikke den du beskriver har eløer ikke har eq, men utbroderer på det du sier er eq. Det handler ikke bare om selvet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke min erfaring. Vi lever nå i 2025, ikke 1825. 

Det jeg snakket om var biologiske forskjeller på kjønnene, på gruppenivå.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS på tide å komme seg ut av hekten, blokke denne personen overalt og gå videre. Da slipper du unødvendig overtenking om hva hans intensjoner og følelser er. 

Anonymkode: 47ebe...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn i dette kommentarfeltet viser helt klart at de ikke har empati og ikke evner å se andre sin side enn sin egen eller andre menn. Attpåtil å kommentere nedlatende og påpeke at det er noe gale med ts. Og menn i dette kommentarfeltet viser også at de har så stort behov for å være en del av gutta og ha runkering som om de skulle vært 13 år. Det er så trist. Vokser dessverre aldri opp. 

Jeg kjenner meg veldig igjen i ts i måten hun skriver på. Nesten som om at jeg kunne skrevet det selv 😅 

Men et tips, ta menn for det de er og sier. Gir de deg ikke noe klart svar, er det de vil. De vil at du ikke skal vite helt sikker og henge rundt de å spørre. For å gå rundt i sirkel, fordi de er vandt med at kvinner er sånn. Tenk på hva du vil. Hvis du får et svar, ikke drøft mer over det, du vet svaret. 

Anonymkode: 5a54e...ec3

• Liker 2
Skrevet

Empati er å sette seg inn i hvordan andre opplever ting.

Jeg er enig i at mennene TS forteller om skaper en del drama. Det er tydelig for meg at TS er en del av dramaet selv. Hun anklager mannen for å være passiv-aggressiv rett etter at hun selv sender en passiv-aggressiv melding. I alle fall bør hun forstå at det fremstår som passiv-aggressivt å understreke at hun har "kost seg mye" med andre menn.

Jeg synes historiene fremstår som mye rør fra begge sider.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (2 minutter siden):

Empati er å sette seg inn i hvordan andre opplever ting.

Jeg er enig i at mennene TS forteller om skaper en del drama. Det er tydelig for meg at TS er en del av dramaet selv. Hun anklager mannen for å være passiv-aggressiv rett etter at hun selv sender en passiv-aggressiv melding. I alle fall bør hun forstå at det fremstår som passiv-aggressivt å understreke at hun har "kost seg mye" med andre menn.

Jeg synes historiene fremstår som mye rør fra begge sider.

Empati handler om å erkjenne andres følelser, tanker, synspunkter osv. 

Mennene i dette kommentarfeltet skaper mer drama enn det ts gjør. Hun har prøvd å forholde seg til disse mennene, men de virker rett og slett for umodne og opptatt av seg selv. Det er forskjell på påstå noe og forklare sin egen opplevelse. Know the difference. 
Merker at flere her evner å tenke selv og går utifra en norm om hvordan men tenker om ulike situasjoner. Analyse viser seg å ikke være den sterkeste siden til de fleste her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Empati handler om å erkjenne andres følelser, tanker, synspunkter osv. 

Mennene i dette kommentarfeltet skaper mer drama enn det ts gjør. Hun har prøvd å forholde seg til disse mennene, men de virker rett og slett for umodne og opptatt av seg selv. Det er forskjell på påstå noe og forklare sin egen opplevelse. Know the difference. 
Merker at flere her evner å tenke selv og går utifra en norm om hvordan men tenker om ulike situasjoner. Analyse viser seg å ikke være den sterkeste siden til de fleste her. 

Merker at flere her ikke evner*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...