AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #1 Skrevet 22. mai 2025 Jeg har hjemmeeksamen til uka. Mannen jobber kveld, så jeg har rolige dager så lenge ungene er på skolen, men så fort de er hjemme er det full fres.. Det er en førsteklassing og en andreklassing. Hva ville du ha gjort for å ha litt skrivero i huset også mellom kl 15 og 21? Mistenker nemlig det er høyst nødvendig for å komme i mål. Kanskje jeg kan kjøpe litt mer tid til dem på SFO akkurat disse dagene.. og si at stua må være rolig. Det er lov med lav tv og rolige aktiviteter med bare ungene, men skal de ha besøk må de være på rommet eller ute. Kjøre på med superenkel middag ala pølser med lompe.. kanskje prøve å organisere så andreklassingen kan bli med ei på laget på fotballtreninga istedenfor å ha med meg (ville du sagt ja til å ha med et ekstra barn i bilen i en sånn situasjon?) .. Er dette innafor? Andre tips? Anonymkode: 9508e...dfc
PhilosopherSe7en Skrevet 22. mai 2025 #2 Skrevet 22. mai 2025 Besteforeldre? Tanter/onkler? Kan de være med hjem til noen venner denne dagen etter skolen? Få gubben til å ta fri denne dagen og finne på noe med barna etter skolen. 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #3 Skrevet 22. mai 2025 Hvorfor har dere ikke ordnet barnevakt eller mannen har byttet vakt. Send de på hvert sitt rom, ingen tv på stua, bestill takeout, ingen venner på besøk, ingen trening om ikke andre kan kjøre. Invitere ungene bort og få de fulgt hjem og ha de lengst mulig på SFO. Anonymkode: 60c77...e96 7
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #4 Skrevet 22. mai 2025 Høre med noen foreldre i klassen om barna kan være med hjem etter skole/sfo. Og være der til kvelden. Anonymkode: bf3da...6e7 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #5 Skrevet 22. mai 2025 Jeg var superproduktiv den tiden de var i barnehage/skole, og ble ferdig i god tid. Men trenger du noen ekstra timer, så må du vel nesten få noen til å ta barna? Hun på fotball kan vel sitte på med noen andre til trening om du spør? vi bytter uansett på å kjøre til treningene, så da hadde jeg bare sagt det som det var og tilbudt meg å kjøre hele uken etter. Mens hun er på fotball kunne du kanskje spurt besteforeldre om å ta litt vare på den andre? Mannen din kan kanskje gjøre klar middager denne uken, slik at du bare kan varme det når ungene kommer hjem igjen? Så kan du ta en god pause mens du spiser middag med ungene. Å skrive 12 timer hver dag burde du ikke trenge om du er litt effektiv når du først setter i gang. Anonymkode: 8f828...7ee 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #6 Skrevet 22. mai 2025 Dette skulle vært planlagt i bedre tid men jeg hadde enten ordnet barnevakt eller bedt mannen bytte vakt / ta fri. Anonymkode: 88c6c...123 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #7 Skrevet 22. mai 2025 Hotell. Fred og ro. Anonymkode: 66c9e...426
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #8 Skrevet 22. mai 2025 Mannen klarer ikke få byttet vakter. Er en liten bedrift og kveldsvakt er minst populær. Altså dette kan da fint ordnes uten masse planlegging selv om det blir litt unntakstilstand i tre dager. Det er jo god trening for ungene å ta litt hensyn. Lurte bare på om noen hadde noen lure, konkrete tips jeg ikke har tenkt på. Anonymkode: 9508e...dfc
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #9 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg var superproduktiv den tiden de var i barnehage/skole, og ble ferdig i god tid. Men trenger du noen ekstra timer, så må du vel nesten få noen til å ta barna? Hun på fotball kan vel sitte på med noen andre til trening om du spør? vi bytter uansett på å kjøre til treningene, så da hadde jeg bare sagt det som det var og tilbudt meg å kjøre hele uken etter. Mens hun er på fotball kunne du kanskje spurt besteforeldre om å ta litt vare på den andre? Mannen din kan kanskje gjøre klar middager denne uken, slik at du bare kan varme det når ungene kommer hjem igjen? Så kan du ta en god pause mens du spiser middag med ungene. Å skrive 12 timer hver dag burde du ikke trenge om du er litt effektiv når du først setter i gang. Anonymkode: 8f828...7ee Enig. Jeg har hatt mange hjemmeeksamener, men har aldri hatt behov for 12-timersdager. Når det er sagt, hvis du vil være sikker / ev. ha litt å gå på, kan du jo avtale at ungene blir med venner hjem fra skolen, er hos slektninger om ettermiddagene eller be mannen din ta seg fri en dag. Men planlegg det denne uken, slik at alt er klart når eksamensstart kommer. Anonymkode: 91c20...098 1
Daisy-love Skrevet 22. mai 2025 #10 Skrevet 22. mai 2025 Dusj de søndag, så du ikke må styre med det med en gang i hvert fall. Legg frem klær, og gjør unna klesvask, og handle inn mat. Jeg synes du har tenkt på mye. Ideelt sett bør noen andre ta seg av trening, eller ingen trening, og jeg hadde sagt nei til besøk om de kan leke stille selv, men ja om du faktisk får det mer rolig da. Det siste avhenger veldig av barna, så du må se hva som er mest aktuelt for dere. Fint med alt mannen kan avlaste med, så du får fullt fokus på dagtid og utnytt tiden godt da. Ikke fall for fristelsen med «skal bare», men jobb disiplinert. Heier på deg og det går nok bra 😊💪🏻
Ny Bruker Skrevet 22. mai 2025 #11 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hjemmeeksamen til uka. Mannen jobber kveld, så jeg har rolige dager så lenge ungene er på skolen, men så fort de er hjemme er det full fres.. Det er en førsteklassing og en andreklassing. Hva ville du ha gjort for å ha litt skrivero i huset også mellom kl 15 og 21? Mistenker nemlig det er høyst nødvendig for å komme i mål. Kanskje jeg kan kjøpe litt mer tid til dem på SFO akkurat disse dagene.. og si at stua må være rolig. Det er lov med lav tv og rolige aktiviteter med bare ungene, men skal de ha besøk må de være på rommet eller ute. Kjøre på med superenkel middag ala pølser med lompe.. kanskje prøve å organisere så andreklassingen kan bli med ei på laget på fotballtreninga istedenfor å ha med meg (ville du sagt ja til å ha med et ekstra barn i bilen i en sånn situasjon?) .. Er dette innafor? Andre tips? Anonymkode: 9508e...dfc Dra på leserommet i en kommunal bibliotek.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #12 Skrevet 22. mai 2025 Ny Bruker skrev (2 minutter siden): Dra på leserommet i en kommunal bibliotek. Og overlate ungene helt til seg selv 😂 Anonymkode: 9508e...dfc 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #13 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen klarer ikke få byttet vakter. Er en liten bedrift og kveldsvakt er minst populær. Altså dette kan da fint ordnes uten masse planlegging selv om det blir litt unntakstilstand i tre dager. Det er jo god trening for ungene å ta litt hensyn. Lurte bare på om noen hadde noen lure, konkrete tips jeg ikke har tenkt på. Anonymkode: 9508e...dfc Nettbrett/ barne tv, spill, snacks fat (frukt, bær, kjeks osv) settes frem, kjøp inn et par nye aktivitetshefter eller puslespill, og ta en pause midt i hvor dere går ut å lufter dere eventuelt. Og om du har mulighet ville jeg alliert meg litt med besteforeldre om de kan ta en ettermiddag eller ta med ungene ut noen timer hvis det skjærer seg totalt. Jeg vet hvertfall at med mitt ene barn kunne det blitt ganske slitsomt. Anonymkode: 88c6c...123 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #14 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mannen klarer ikke få byttet vakter. Er en liten bedrift og kveldsvakt er minst populær. Altså dette kan da fint ordnes uten masse planlegging selv om det blir litt unntakstilstand i tre dager. Det er jo god trening for ungene å ta litt hensyn. Lurte bare på om noen hadde noen lure, konkrete tips jeg ikke har tenkt på. Anonymkode: 9508e...dfc Det har kommet mye konkrete tips her, men også litt undrende til hvor lite planlegging for noe sånt, verken kveldsvakt eller eksamen kom vel brått på. Så lange dager som mulig på SFO Andre foreldre passer barna etter SFO (Helt legitimt å spørre om pga eksamen) Holde ungene separert så de ikke girer hverandre opp Mye snacks Bruke pauser til fysisk aktivitet for deg og barna Nye spill TV/nettbrett Nye leker Takeout mat/få mann til å handle lett mat La mann fikse alt med mat/klær/annet før kveldsvakter Jobb borte på dagtid så du for fred når mann forbereder for kvelder og kun hjemmejobbing med eksamen når man er borte Få mann til å arrangere barnevakt Ikke besøk Skru av ringeklokke Null husarbeid/klesvask osv Null ansvar på morgenene med å gjøre klar unger Kanskje akseptere at det blir litt sene kvelder så leggetid blir når du føler deg ferdig. Ideelt barnevakt og at du ikke jobber hjemmefra så du ikke lar deg friste av unødvendige ting. Anonymkode: 60c77...e96
Fru Uperfekt Skrevet 22. mai 2025 #15 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har hjemmeeksamen til uka. Mannen jobber kveld, så jeg har rolige dager så lenge ungene er på skolen, men så fort de er hjemme er det full fres.. Det er en førsteklassing og en andreklassing. Hva ville du ha gjort for å ha litt skrivero i huset også mellom kl 15 og 21? Mistenker nemlig det er høyst nødvendig for å komme i mål. Kanskje jeg kan kjøpe litt mer tid til dem på SFO akkurat disse dagene.. og si at stua må være rolig. Det er lov med lav tv og rolige aktiviteter med bare ungene, men skal de ha besøk må de være på rommet eller ute. Kjøre på med superenkel middag ala pølser med lompe.. kanskje prøve å organisere så andreklassingen kan bli med ei på laget på fotballtreninga istedenfor å ha med meg (ville du sagt ja til å ha med et ekstra barn i bilen i en sånn situasjon?) .. Er dette innafor? Andre tips? Anonymkode: 9508e...dfc Hadde du sagt noe til meg hadde jeg hatt de på overnatting. Om du ikke har familie i nærheten ville jeg forhørt meg med barnas venners foreldre og spurt om hjelp
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #16 Skrevet 22. mai 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hotell. Fred og ro. Anonymkode: 66c9e...426 Hvor skal barna være? 😂 Anonymkode: 8ffb7...d91
monican94 Skrevet 22. mai 2025 #17 Skrevet 22. mai 2025 snakk med venners foteldre så får du kon gri til i 18-19 tiden iallfall. Evt em ungdom som kan være barnevakt så jobber du fra bibliotek/lesesal e.l. på ettermiddagen
hvaduikkeser Skrevet 22. mai 2025 #18 Skrevet 22. mai 2025 Kan ikke besteforeldrene stille opp? Eller tanter/onkler?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå