MarianneE Skrevet 10. september 2025 Forfatter #41 Skrevet 10. september 2025 Markens Grøde. For en fantastisk setning "Han lå og var grådig efter henne om natten. Og fikk henne: ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. juni #42 Skrevet 23. juni Hva synes vi om Brødrene Løvehjerte? Jeg ble umiddelbart skuffet da jeg hørte om bokvalget, ettersom jeg elsket Kafka på stranden, jeg tenkte uansett at jeg skulle gi det en sjanse. Jeg har nå begynt på lydboka som de legger ut, men fenges ikke av historien i det hele tatt. Jeg er lettrørt og fenges lett av barnehistorier, så dette overrasker meg. Anonymkode: 82f7d...428
MarianneE Skrevet 25. juni Forfatter #43 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2026 den 17.08): Hva synes vi om Brødrene Løvehjerte? Jeg ble umiddelbart skuffet da jeg hørte om bokvalget, ettersom jeg elsket Kafka på stranden, jeg tenkte uansett at jeg skulle gi det en sjanse. Jeg har nå begynt på lydboka som de legger ut, men fenges ikke av historien i det hele tatt. Jeg er lettrørt og fenges lett av barnehistorier, så dette overrasker meg. Anonymkode: 82f7d...428 Det er vel første boka de har kommet med hvor jeg har tenkt at jeg hopper over evt kun hører på sammendragene. Kafka rekker jeg ikke høre ferdig før den blir borte. Pleier å bingelytte, men kom seint i gang og det var litt mer enn det jeg trodde 😆 Lydboka gav meg ihvertfall lyst til å lese boka selv om ikke annet.
MarianneE Skrevet 28. juni Forfatter #44 Skrevet 28. juni MarianneE skrev (På 25.6.2026 den 7.40): Det er vel første boka de har kommet med hvor jeg har tenkt at jeg hopper over evt kun hører på sammendragene. Kafka rekker jeg ikke høre ferdig før den blir borte. Pleier å bingelytte, men kom seint i gang og det var litt mer enn det jeg trodde 😆 Lydboka gav meg ihvertfall lyst til å lese boka selv om ikke annet. Hang meg på Brødrene Løvehjerte allikevel gitt 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni #45 Skrevet 28. juni Liker leseklubben veldig godt. Og får på en måte en ny dimensjon av bøkene og jeg lærer mer om både forfatter og historier rundt boken når jeg hører diskusjonene underveis. Men enig i at siste episoden noen ganger kan bli litt endimensjonal. Ble skikkelig fascinert av Kafka på stranden, så har kjøpt en ny Murakami-bok til sommeren. Har aldri les eller hørt noe av ham før. Noen andre som tolker det som at Nakata på en måte bærer en del av Kafka – og at den delen “går tilbake” til Kafka når Nakata dør? Brødrene Løvehjerte skal jeg høre sammen med barna. Lenge siden jeg har lest den, gleder meg til å høre tolkningen og praten rundt boken. Anonymkode: a4f91...5b2
MarianneE Skrevet 30. juni Forfatter #46 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (På 28.6.2026 den 17.51): Ble skikkelig fascinert av Kafka på stranden, så har kjøpt en ny Murakami-bok til sommeren. Har aldri les eller hørt noe av ham før. Noen andre som tolker det som at Nakata på en måte bærer en del av Kafka – og at den delen “går tilbake” til Kafka når Nakata dør? Anonymkode: a4f91...5b2 Usikker. Følte jeg ikke fikk helt taket på Kafkaboka. Er på kapittel 4 av Brødrene Løvehjerte nå. Glad jeg hang meg på allikevel
AnonymBruker Skrevet 1. juli #47 Skrevet 1. juli MarianneE skrev (16 timer siden): Usikker. Følte jeg ikke fikk helt taket på Kafkaboka. Er på kapittel 4 av Brødrene Løvehjerte nå. Glad jeg hang meg på allikevel Jeg ble fascinert av Kafkaboken. Likte den godt. Har også hengt meg på Brødrene Løvehjerte, synes bøkene får en ny dimensjon gjennom leseklubben. Anonymkode: a4f91...5b2
BeeKind Skrevet 1. juli #48 Skrevet 1. juli Vampyrina skrev (På 28.5.2025 den 19.19): Vi er en gjeng som leser klassikere, det startet med at vi var et par stykker som ønsket å lese mer av den kjente, litt eldre litteraturen. Vi har holdt på i 2 år nå! Vi har en felles chat, leser 1 bok i mnd, og de som vil diskuterer boka etterpå. Vi har blant annet lest 1984 og Stolthet og fordom - lenge før NrK sin leseklubben ble startet 😃 Medlemmene i vår klubb kommer med tre forslag til bøker etter tur, og så stemmer vi på hvilken vi vil lese. det er ingen krav om at man må lese månedens bok eller å diskutere den. Ååh så spennende, hvordan finner jeg dere? 🤩🤩 kunne tenkt meg å være med!
Vampyrina Skrevet 1. juli #49 Skrevet 1. juli BeeKind skrev (27 minutter siden): Ååh så spennende, hvordan finner jeg dere? 🤩🤩 kunne tenkt meg å være med! Send meg gjerne en pm ☺️
MarianneE Skrevet 1. juli Forfatter #50 Skrevet 1. juli (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ble fascinert av Kafkaboken. Likte den godt. Har også hengt meg på Brødrene Løvehjerte, synes bøkene får en ny dimensjon gjennom leseklubben. Anonymkode: a4f91...5b2 Denne diskusjonen om boka minner meg om hvorfor jeg ikke heeeelt klarer Else Koss Furuset 100% Endret 1. juli av MarianneE
Viola712 Skrevet lørdag kl. 18:35 #51 Skrevet lørdag kl. 18:35 Svein Tindberg er en fantastisk innleser! Synes det er en fornøyelse å høre Brødrene Løvehjerte når han leser, det tilfører en ny dimensjon.
Vampyrina Skrevet lørdag kl. 19:55 #52 Skrevet lørdag kl. 19:55 Viola712 skrev (1 time siden): Svein Tindberg er en fantastisk innleser! Synes det er en fornøyelse å høre Brødrene Løvehjerte når han leser, det tilfører en ny dimensjon. Forsåvidt enig, men jeg får helt vondt i øra når jeg hører hvordan han uttaler Nangijala 🤪
MarianneE Skrevet søndag kl. 07:36 Forfatter #53 Skrevet søndag kl. 07:36 Synes igrunn Duc Mai-The er bedre. Eller kanskje jeg bare liker stemmen hans bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå