Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt curly girl produkter en god stund. Har lenge slitt med tørr hodebunn, fra før jeg begynte med de produktene. 2-3 dager etter jeg har vasket det, begynner det å klø, og noen ganger ser det fett ut. På apoteket anbefalte de Aco dry scalp shampoo, men det hjelper ikke. Det drysser fra hodebunnen. Fikk høre at det neppe er flass, men pga tørr hodebunn (trodde de to tingene var det samme.) Hva annet kan hjelpe mot tørr hodebunn?

Anonymkode: 5b33e...d93

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Har du forsøkt parfymefri sjampo for å se om det kan være en reaksjon på parfymen etc som gjør at det drysser?

Kan anbefale Daxxin, som fås på apoteket. Merk at den er omtrent 100 kr billigere her på Farmasiet.no (nettapotek)... så dersom du tilfeldigvis har andre ting du skal handle på apotek samtidig, så slå det sammen og bestill en flaske der. 

Jeg har brukt denne sjampoen et par år nå, pga kløende hodebunn som flasset, og det er helt borte nå. Endelig. Vet ikke hvor mange sjampoer jeg testet før det, men alle var jo parfymerte og inneholdt sikkert mye annet rart man kan reagere på også.

Merk også at Daxxin er helt uparfymert og kan lukte litt "salve". Dersom du likevel bruker hårspray eller spraybalsam utenpå håret, så vil det ikke merkes, for de produktene lukter jo parfyme.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (10 minutter siden):

Har du forsøkt parfymefri sjampo for å se om det kan være en reaksjon på parfymen etc som gjør at det drysser?

Kan anbefale Daxxin, som fås på apoteket. Merk at den er omtrent 100 kr billigere her på Farmasiet.no (nettapotek)... så dersom du tilfeldigvis har andre ting du skal handle på apotek samtidig, så slå det sammen og bestill en flaske der. 

Jeg har brukt denne sjampoen et par år nå, pga kløende hodebunn som flasset, og det er helt borte nå. Endelig. Vet ikke hvor mange sjampoer jeg testet før det, men alle var jo parfymerte og inneholdt sikkert mye annet rart man kan reagere på også.

Merk også at Daxxin er helt uparfymert og kan lukte litt "salve". Dersom du likevel bruker hårspray eller spraybalsam utenpå håret, så vil det ikke merkes, for de produktene lukter jo parfyme.

Aco er uten parfyme, og jeg merker i noen forskjell med den. Bruker heller ikke hårspray. Balsam har jeg kun i lengdene.

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Lador Scalp Scaling SPA. Pleide å gå rundt med et konstant lag av flass på skuldrene, men etter at jeg prøvde dette produktet for første gang for noe år siden, har jeg aldri opplevd det igjen. Bruker det nå bare sporadisk.

Anonymkode: e5a41...ed5

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Aco er uten parfyme, og jeg merker i noen forskjell med den. Bruker heller ikke hårspray. Balsam har jeg kun i lengdene.

Jeg ville likevel prøvd Daxxin, da den har noen legende stoffer i seg, siden den er ment for psoriasis/eksem/skjellende hodebunn.

Jeg anbefaler den gjerne. Den vasker håret rent og mykt.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg ville likevel prøvd Daxxin, da den har noen legende stoffer i seg, siden den er ment for psoriasis/eksem/skjellende hodebunn.

Jeg anbefaler den gjerne. Den vasker håret rent og mykt.

Takk, skal sjekke det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Maria Nila heal serien har hjulpet masse på min tørre hodebunn, selv på vinteren hvor den er ekstrem tør, anbefales på det varmeste.

Anonymkode: c88ca...d4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...