AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #1 Skrevet 21. mai 2025 Hei, hva tenker dere om ett barn på 5, snart 6, som er invitert med til varmere strøk i en uke som sier hen ikke vil? Jeg kan jo ikke tvinge barnet? Jeg vet hen har det fint med de, men hen har nevnt at hen ikke liker at de ikke sitter med hen når hen skal sove. Blir litt redd. Mine foreldre er skilt og hen vil være med det andre besteforeldre paret. Så det er ikke det at hen ikke vil bort fra oss, selvom hen er ganske «mamma og pappadalt». Tenker hen hadde hatt godt av det, men hvis hen ikke vil, føler jeg det blir feil å tvinge. Jeg har sagt ifra, om dette med legging og at hen sier hen ikke vil, på en meget pen måte, og det ble tatt veldig ille opp. Mente jeg sa de ikke var skikket til å ta vare på barnet og masse sånt. Vi skal prate om dette sammen om noen dager, for den første praten var på telefon. Hva ville dere sagt? Er det jeg som er på bærtur? Anonymkode: 35db9...b9a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #2 Skrevet 21. mai 2025 Det at kommunikasjonen er dårlig sånn som du beskriver forteller meg nøyaktig hvorfor barnet ikke vil på tur og hvorfor du er usikker på hva du skal gjøre. Du kan ikke sende barnet ditt på en ukeslang tur med folk dere ikke er trygge på, helt uavhengig av navnet på relasjonen (besteforeldre/barnebarn). Anonymkode: ead7a...443 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #3 Skrevet 21. mai 2025 Helt ærlig så tenker jeg at barnet skal få slippe det. Det er ikke alle barn på den alderen som er modne nok til å være med alene på en slik tur uten foreldre. Hvis det er slik at sovesituasjonen er utslagsgivende for barnet og at det ble tatt dårlig i mot når du prøvde å prate om det, forteller meg at dette kan bli en tur hvor barnet føler seg mye utrygg. Det hadde vært totalt uaktuelt for min del. God kommunikasjon er alfa omega når det kommer til en slik tur, besteforeldre eller ei. Barnets trygghet kommer først. Anonymkode: a8709...ac0 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #4 Skrevet 21. mai 2025 Ingen vet hvem du snakker om du sier han eller henne. Om barnet ikke vil på tur med besteforeldrene så sier du jo bare nei. Det er da ikke noe å lage en stor sak av. Ingen skal tvinge et barn på tur med folk de ikke vil på tur sammen med. Jeg hadde personlig ikke sendt avgårde mitt barn på 5 til varmere strøk hvor det er basseng/bading med tanke på sikkerhet, hadde ikke stolt på at andre hadde fulgt med såpass mye som vi gjør med egne barn i den alderen. Det med å måtte sitte ved siden av barnet når det skal sove når det er såpass stort er en dårlig unnskyldning. Men å si dere ikke ønsker /barnet vil reise er da helt greit. Ingen kan reagere negativt på det Anonymkode: eb434...702 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #5 Skrevet 21. mai 2025 Om du ikke kan si i fra om at barnet sier det er redd når det er med dem, fordi de ikke sitter der når barnet skal sove.. Da tenker jeg at relasjonen mellom dere ikke er så bra, OG at det derfor er best at barnet blir hjemme. Skulle jo tro at besteforeldrene ville gjøre det de kunne for at barnebarnet følte sedd trygg sammen med dem? Anonymkode: aaac6...e53 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #6 Skrevet 21. mai 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det at kommunikasjonen er dårlig sånn som du beskriver forteller meg nøyaktig hvorfor barnet ikke vil på tur og hvorfor du er usikker på hva du skal gjøre. Du kan ikke sende barnet ditt på en ukeslang tur med folk dere ikke er trygge på, helt uavhengig av navnet på relasjonen (besteforeldre/barnebarn). Anonymkode: ead7a...443 Helt enig! Forståelse for at alle barn er forskjellige og trenger forskjellig. Leggetid kan for noen være at de trenger litt ekstra , feks at noen sitter ved sengekanten litt. Det koster så lite å ha forståelse! Anonymkode: 6a405...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #7 Skrevet 21. mai 2025 Du må jo høre på barnet og la det være hjemme/med de andre. Si det som det er, at hen er litt følsom og fortsatt liten. Og ingen tvil om at barn på den alderen trenger trygghet og ikke egentlig turer til varmere strøk… Anonymkode: 7b2a5...918 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå