Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nærmeste leder gikk ut i lang ferie i går, og sa hadet og god sommer til alle unntatt meg. Vi er en liten avdeling på bare 5 stk, og kontorene våre ligger inntil hverandre så alle hører alt. Det hadde bare kostet han 5 sekunder ekstra å inkludere meg.

Han gjør lignende ting før helger også, sier god helg til alle unntatt meg. Og jeg får aldri noen oppfølging, han stikker aldri bortom for å se hvordan det går eller for å prate. Føler meg generelt usynlig. 

Jeg har alltid oppført meg helt normalt høflig mot han, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal behandles annerledes. Det stikker litt ekstra fordi jeg er litt betatt av han. Trodde han likte meg litt tilbake også, det har vært en del blikk... Når vi først snakker er han veldig hyggelig og hjelpsom, og vi har en god tone generelt 

Jeg forventer ingen spesialbehandling, jeg vil bare at han skal behandle meg som alle de andre og være hyggelig. Det gjør vondt å bli glemt helt

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare ventilere litt. Føler meg som en betatt fjortis som liker skolens populære kjekkas, som vet ikke at jeg eksisterer en gang.  Jeg trodde jeg var for gammel til sånt... 

Anonymkode: f8a46...6d3

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han senser vel at du har litt sterkere følelser enn normalt og markerer avstand for å markere et poeng...

Anonymkode: 365a9...c27

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han senser vel at du har litt sterkere følelser enn normalt og markerer avstand for å markere et poeng...

Anonymkode: 365a9...c27

Håper ikke det, huff... Jeg gjør eller sier ikke noe som røper hva jeg føler, og blikkontakten er det alltid han som tar initiativ til

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å virke mindre interessert 😮‍💨 Oppfører meg bare normalt høflig og nøytralt 

Synes uansett det er trist å bli hengt ut, jeg har jo aldri plaget han  

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om han hadde senset det er det profesjonelle å behandle alle likt. Ref. kommentaren over. Mulig du bare er ekstra sensitiv siden du er betatt?

Anonymkode: df172...7fa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke det, huff... Jeg gjør eller sier ikke noe som røper hva jeg føler, og blikkontakten er det alltid han som tar initiativ til

Jeg vet ikke hva jeg kan gjøre for å virke mindre interessert 😮‍💨 Oppfører meg bare normalt høflig og nøytralt 

Folk som er betatt ser ofte tegn som ikke er der. At han merker at du er betatt kan jeg nesten garantere.

Anonymkode: a95f0...2e9

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en lignende situasjon med en kollega. Kollegaen hadde en kjæreste, så jeg la en ekstra vegg mellom meg og kollegaen for at det ikke skulle utvikle seg noe mer. Vi begge prøvde å unngå hverandre. Men nei, det virket ikke. Vi ble kjærester til slutt 😅

Anonymkode: 57acd...08b

AnonymBruker
Skrevet

Du flørter og han markerer at han ikke vil. Du er ikke hengt ut av den grunn.

Anonymkode: c2a66...e83

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er marerittscenario for en sjef hvis ansatt er forelsket. Jeg hadde selv blitt profesjonell ut i fingerspissene og markert avstand ja 

Anonymkode: 9bbab...913

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det samme hvis jeg merker at noen er interessert i meg. Man merker det lett, selv om det ikke sies/ gjøres noe spesielt for det. Best å bare unngå de lange blikkene selv om du føler han tar initiativ og gå videre uten å tenke mer på dette ☺️

Anonymkode: b6a0a...972

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er marerittscenario for en sjef hvis ansatt er forelsket. Jeg hadde selv blitt profesjonell ut i fingerspissene og markert avstand ja 

Men er du egentlig profesjonell om du "glemmer" vedkommende? Husker du alle, men ikke den ene? 

Det er uprofesjonelt, og da er du en dårlig sjef. 

En profesjonell fremtoning til dette vil være å være normalt hyggelig mot henne som til alle andre, ikke forskjellsbehandle. Deretter er det mulig å ta en prat med vedkommende og sette en strek der og da. 

Anonymkode: 507f6...868

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Etter alt fokus på #metoo så føler jeg at disse tingene blir vanskelig når man er i situasjoner med ulikt maktforhold, og jeg tipper at det er det sjefen her og føler på og derfor tar avstand. Og selv om kanskje du opplever dette som større avstand er det ikke sikkert at sjefen mener det som å overse deg men å forhindre at situasjoner blir vanskelige og ting blir misforstått.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men er du egentlig profesjonell om du "glemmer" vedkommende? Husker du alle, men ikke den ene? 

Det er uprofesjonelt, og da er du en dårlig sjef. 

En profesjonell fremtoning til dette vil være å være normalt hyggelig mot henne som til alle andre, ikke forskjellsbehandle. Deretter er det mulig å ta en prat med vedkommende og sette en strek der og da. 

Sjansen for at en forelsket person ser urettferdighet der det ikke er urettferdighet er enorm.

Ingen klarer å fordele oppmerksomhet nøyaktig likt på alle ansatte hele tiden. Og for de som ikke er forelsket går det bra. 

TS føler seg hengt ut. Det er vanskelig å se hvordan hun er det. Med mindre hun har en egen tolkning av ordet

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende han liker deg litt for mye, og derfor markerer avstand. Fordi han ikke vil gjøre noe med det.

Anonymkode: 10728...db7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du flørter og han markerer at han ikke vil. Du er ikke hengt ut av den grunn.

Anonymkode: c2a66...e83

Men jeg flørter jo ikke, jeg har blitt ekstra bevisst på hva jeg sier og gjør nettopp for å unngå å sende slike signaler. Det er jeg som avbryter den intense øyekontakten han drar i gang, og jeg oppsøker ikke kontoret hans med mindre jeg må ha avklaring på noe faglig.
Det er mulig han ser på blikket mitt at det er "et eller annet", men at jeg flørter med han kan jeg umulig beskyldes for.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg opplever ikke dette som profesjonelt, han ønsker alle ansatte god helg og god ferie untatt meg, og slik har han holdt på minst to år nå. Og hvis han må snakke om noe med meg tar han det på epost i stedet for å stikke innom kontoret mitt slik han gjør med andre.

Det er godt mulig jeg ikke tolker alt han sier og gjør helt rasjonelt, men jeg er ikke så betatt at jeg ikke klarer å se at det er en forskjellsbehandling på gang.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sjansen for at en forelsket person ser urettferdighet der det ikke er urettferdighet er enorm.

Ingen klarer å fordele oppmerksomhet nøyaktig likt på alle ansatte hele tiden. Og for de som ikke er forelsket går det bra. 

TS føler seg hengt ut. Det er vanskelig å se hvordan hun er det. Med mindre hun har en egen tolkning av ordet

"Hengt ut" var kanskje feil ordbruk fra min side. Men jeg føler meg oversett, ignorert, uønsket. Og jeg ser at han behandler andre annerledes.  Det er en forskjellsbehandling der.

Han er generelt en god sjef som støtter sine ansatte i vanskelige saker og er veldig ryddig og fair, hadde det ikke vært for at han behandler meg som luft i blant hadde han vært den beste sjefen jeg har hatt 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg flørter jo ikke, jeg har blitt ekstra bevisst på hva jeg sier og gjør nettopp for å unngå å sende slike signaler. Det er jeg som avbryter den intense øyekontakten han drar i gang, og jeg oppsøker ikke kontoret hans med mindre jeg må ha avklaring på noe faglig.

Han merker nok at du holder avstand og ønsker minst mulig kontakt utover det helt nødvendige. 

Anonymkode: 44168...711

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må forresten legge til at jeg husker at jeg reagerte på oppførselen hans før jeg ble betatt også. Følelsene mine for han har gått i bølger, i perioder har jeg ikke følt noe som helst for han. Men han har holdt på slik hele tiden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, han føler deff noe mer for deg også, men kan av en eller annen grunn ikke agere på det. Det er lettere å bare ta fullstendig avstand. 

Anonymkode: 9c14e...0fe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun kommer med konkrete hendelser. Det er vanskelig å vri på den saken. 

Med tanke på annet, vet man jo ikke. Kanskje blir hun utenforholdt, kanskje ikke. Men de konkrete eksemplene er likefullt reelle.

Hengt ut var nok uheldig ordvalg fra hennes side. Jeg leser ingenting som viser til at hun faktisk blir hengt ut, slik som du heller ikke ser det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje han også er betatt. Og siden mange steder har ganske strenge regler rundt forhold med underordnede, og ikke minst me too-risiko ved kjipe brudd, holder han lang avstand for ikke å risikere noe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer med konkrete hendelser. Det er vanskelig å vri på den saken. 

Med tanke på annet, vet man jo ikke. Kanskje blir hun utenforholdt, kanskje ikke. Men de konkrete eksemplene er likefullt reelle.

Hengt ut var nok uheldig ordvalg fra hennes side. Jeg leser ingenting som viser til at hun faktisk blir hengt ut, slik som du heller ikke ser det. 

Ja "hengt ut" var nok feil ordvalg fra min side. Usynlig, oversett, ignorert er kanskje mer passende. Poenget mitt er ihvertfall at han ofte behandler meg som luft, og at det gjør vondt.  Og det gjorde vondt før jeg ble betatt av han også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...