AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 Er godt voksen med ny kjæreste etter noen år som alenemor. Fikk inntrykk av at vi har ganske lik filosofi rundt barna våre, men nå som vi begynner å bli kjent med hverandres barn merker jeg at det er et irritasjonsmoment hvor ulike vi er. Vi har begge barn 10-14 års alderen. Jeg har lagt stor vekt på å lære barna mine respekt for andre, ta hensyn, empati, god folkeskikk. Så merker jeg at hans barn ikke har lært dette. De tar lite hensyn til andres følelser, tar mye plass, viser lite respekt. Og kjæresten min ler hvis jeg kommenterer at de er ufine mot andre. Det kan bli en dealbraker for meg, kjenner jeg. Har ikke ork til respektløse unger. Råd? Anonymkode: aed9d...1df
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er godt voksen med ny kjæreste etter noen år som alenemor. Fikk inntrykk av at vi har ganske lik filosofi rundt barna våre, men nå som vi begynner å bli kjent med hverandres barn merker jeg at det er et irritasjonsmoment hvor ulike vi er. Vi har begge barn 10-14 års alderen. Jeg har lagt stor vekt på å lære barna mine respekt for andre, ta hensyn, empati, god folkeskikk. Så merker jeg at hans barn ikke har lært dette. De tar lite hensyn til andres følelser, tar mye plass, viser lite respekt. Og kjæresten min ler hvis jeg kommenterer at de er ufine mot andre. Det kan bli en dealbraker for meg, kjenner jeg. Har ikke ork til respektløse unger. Råd? Anonymkode: aed9d...1df Da må du jo gjøre det slutt da, er jo ikke annet du for å gjort. Det eller å godta det Anonymkode: 07cbf...267 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #3 Skrevet 21. mai 2025 Vanskelig å gjøre om på oppdragelsen når de er så gamle, men tenker det er verdt å ta en skikkelig prat om. Dersom ungene hans er ufordragelige vil jo det ha dårlige konsekvenser for barna selv også. Har du mulighet til å si noe til barna selv eller er dere strenge på mine og dine barn når det kommer til å si fra? Anonymkode: 11f12...b25
Seff Skrevet 21. mai 2025 #4 Skrevet 21. mai 2025 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vanskelig å gjøre om på oppdragelsen når de er så gamle, men tenker det er verdt å ta en skikkelig prat om. Dersom ungene hans er ufordragelige vil jo det ha dårlige konsekvenser for barna selv også. Har du mulighet til å si noe til barna selv eller er dere strenge på mine og dine barn når det kommer til å si fra? Anonymkode: 11f12...b25 Det hjelper vel ikke at hun sier til ungene fra når faren deres bare ler av at de oppfører seg dårlig?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå