Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvordan komme over dørstokk mila ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du klart å komme over dørstokkmila? .

Er svært innaktiv. Dette har pågått over lang tid . Problemet er litt medisinsk kronisk migrene,  lav b12 og fattuig og smerter i kropp men mest av alt  komt inn i dårleg sirkel. Tar imot tips

Anonymkode: 97084...47b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er svært innaktiv. Dette har pågått over lang tid . Problemet er litt medisinsk kronisk migrene,  lav b12 og fattuig og smerter i kropp men mest av alt  komt inn i dårleg sirkel. Tar imot tips

Sleit med den selv. 
Og dårlig kondis og smerter. 
Men har begynt å trene  hos fysioterapeuten. 
og det hjelper. 
Eventuelt høre på musikk lydbok når du går en tur. 

Anonymkode: abbac...326

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er dessverre ikke så mange tips og triks her, det eneste jeg synes fungerer er rett og slett disiplin. I begynnelsen måtte jeg tvinge meg selv til å trimme de første ukene men etter det blir det en vanesak og man gjør det mer på automatikken. Det blir litt som å pusse tennene eller vaske klær, det er ytterst sjelden jeg har veldig lyst å gjøre det men jeg vet det må gjøres så derfor bare gjør jeg det

Endret av Magika_fra_Fyll
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må gjøre det på autopilot. Ikke kast bort krefter og energi på å lete etter motivasjon eller selvdisiplin, ikke forsøk å disktuer med deg selv i eget hode om du skal eller ikke skal.

Bestem deg for en dag og et klokkeslett som passer - torsdag kl 18 skal jeg trene. Også bare gjør du det, uten å høre på innvendinger eller unnskyldninger fra deg selv. Gjør det på autopilot, som om du gjør deg klar for å gå på jobb eller pusse tennene.

Anonymkode: c3e6e...9c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg: Kjøpte sykkel. Finner stor glede i å sykle milevis på denne.

Anonymkode: 6fbd3...b05

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn forsiktig med å gå /kjøre en liten tur. Ha med en kaffekopp og sett deg på en benk/stubbe og kjenn på roen. Gjør det noen dager og så kan du øke med lengere turer. Jeg vet alt om den høye dørstokken! 

Anonymkode: 23694...adc

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg var der, men jeg satte krav til meg selv, innen kl 18 så skal jeg være ut døra. Funka som bare det og det viste seg at aktiviteten hadde god effekt på vondter og etter hvert også på energinivået!🙏

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg var det å få PT, så hadde jeg faste tider. Og jeg syntes det var så flaut å ikke ha gjort noe mellom timene, så da måtte jeg bare 😂

Men siden du sliter med helse, så ville jeg startet med fysioterapi. Da kan du få litt mer tilpasset deg.

Anonymkode: cbc22...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må bare gjøre det, motivasjon eller ikke, faste dager hjelper og, etter 3 ukers tid så blir det rutine. Har du noen du kan få med deg på det? Jeg har en venninne jeg trener med iblant og det gjør det mindre lett for meg å utsette treningen.

Anonymkode: 6798b...a13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du bør prøve saltvann for migrene.Keltisk salt og lunka vann.

Anonymkode: e8a90...6fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenke, bare gjøre...

Ellers så kan du tenke på hvor takknemlig deg om en time er, om du har klart å gå deg en liten tur i frisk luft.

Så vanskelig, og så enkelt er det. 

Anonymkode: 77f35...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynn forsiktig er det beste rådet hittil🤗 Mange starter med intervalltrening mm! og faller tilbake til gamle vaner..
Start rolig med korte turer. Gå i naturen. Det gir mest glede samt mye bedre for skjelettet. Ungå for mye asfalt. Få deg rutiner som du følger. Jeg har hund og har ikke noe valg - den skal både ha fysisk og mental trening. Kan du ikke ha hund må du skaffe deg noen enkle rutiner. Varier turene og dra til nye steder om du kan. Lykke til! 

Anonymkode: 2e4ba...2e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Energi er ikke nle vi kan vente på, det er noe vi må skape. 

Den setningen hjalp meg mye!

Ellers vil jeg anbefale å prøve å øke aktiviteten gradvis gjennom dagen, sett på alarm for hver andre time f.eks, og gjøre 10 repetisjoner av en eller annen øvelse som passer for deg. Det er en fin begynnelsen uten at du sliter deg ut på samme måte. 

Anonymkode: b4d13...10b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...