Gå til innhold

Ingen middag hjemme 2 ganger i uken?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min får middag i barnehagen 2 dager i uken. De to dagene pleier jeg og samboer å lage noe god middag vi liker på kveldstid, da hun allerede har spist middag. Er det greit tenker dere?😅 Får liksom litt dårlig samvittighet, men ja hun har jo allerede spist middag, og da passer det så fint at vi koser oss litt på kvelden med noe hun ikke er så glad i 🥺 

Anonymkode: 00b34...0a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres vel greit ut. Det er fortsatt fem dager igjen i uken.

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jo, altså, hvis hun får middag i barnehagen, og kveldsmat litt senere, så hadde ikke jeg fått noe dårlig samvittighet. Det er jo ikke slik at dere sulter henne :) Kos dere med sen mat de gangene dere har anledning. Det hadde jeg gjort hvert fall :) 

Anonymkode: 375c1...c91

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit. Antar vel at dere serverer henne noe annen mat i stedet for middag? :) Lurt å gjøre litt sånne løsninger i blant for å slippe middagsstresset etter barnehagen, i tillegg er det en fin måte å få kvalitetstid med partner!

Vi pleide å gjøre hvertfall 1 gang i uken når vi bare hadde 1 barn. Nå har vi på 2 stk på 6 og 3 og er egentlig alltid fellesmiddager, men kjenner at vi som par kunne ha godt av noen roligere middager bare oss to sammen også!

Anonymkode: 9e830...76d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt greit. Antar vel at dere serverer henne noe annen mat i stedet for middag? :) Lurt å gjøre litt sånne løsninger i blant for å slippe middagsstresset etter barnehagen, i tillegg er det en fin måte å få kvalitetstid med partner!

Vi pleide å gjøre hvertfall 1 gang i uken når vi bare hadde 1 barn. Nå har vi på 2 stk på 6 og 3 og er egentlig alltid fellesmiddager, men kjenner at vi som par kunne ha godt av noen roligere middager bare oss to sammen også!

Anonymkode: 9e830...76d

Jaja, de dagene gir vi henne brødskive og noe frukt til dessert, også skive igjen før hun legger seg😅 Men vi varierer selvfølgelig med pålegget da🥰

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine er 2 og 3, og på fredager (og noen lørdager) får de servert favorittmiddagene sine, og de er heldigvis enkle😅 Vi foreldre sitter med de mens de spiser, men spiser ikke selv.

Når barna er lagt på fredag så spiser mannen og jeg taco sammen og ser en film. Lørdag gjør vi ofte det samme, men med biff eller sushi/noe annet barna ikke er så begeistret for enda.

Har ikke så dårlig samvittighet for det. Det er litt viktig for oss å ha den tiden med hverandre og kose oss litt. Regner med at vi ikke fortsetter med det når de blir større.

Anonymkode: fb34c...0ea

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge hun får variert og sunn kost, er god og mett og dere samler dere til måltider med henne (selv om dere voksne spiser middag senere) så må det vel være bra?

Anonymkode: 62f12...5a2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten: fiskekaker og fiskepinner er gull! På brød er det "enkel middag" eller varm lunsj, med potet er det full middagsvibber over det. 

Anonymkode: 62f12...5a2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun får dekket sine behov, både kostholdsmessig og sosialt, ved å spise fem middager med dere og to med gjengen i barnehagen. Det høres helt supert ut. Ingen verdens ting å ha dårlig samvittighet for i det hele tatt.

Anonymkode: 210b5...ba6

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig er det greit! 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde barn i svensk barnehage og de fikk varm mat til lunsj hver dag og når middag kom så var de ofte ikke veldig sultne på middag, de hadde allerede fått litt mat på ettermiddagen også. Forskjellen var at vi serverte middag for vi foreldre ville ha middag, men for barna holdt det med ett varmt måltid om dagen.  Dere kunne også om dere foretrekker sen middag gitt barnet middag til kveldsmat, men vanen med å eksludere barnet på grunn av varm mat i bhg liker beg ikke tanken på, en ting er hva de har blitt servert, noe annet hva barnet faktisk har spist. 

Anonymkode: b904e...b1d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så trist at ikke hun også skal få god mat. Tragisk med foreldre som gir barna kjip "barnevennlig" søppelmat og så koser seg med sunn, god og velsmakende mat av gode råvarer uten barnet. Barnet mitt får være med å spise biff, sushi, spicey indiske gryter, skalldyr eller lammeskanker samme om hun har spist varmmat i barnehagen før på dagen. Barnet mitt er et menneske og spiser derfor menneskemat sammen med oss.

Anonymkode: 76293...9db

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette høres kjipt ut. Skader jo ikke med varmmat til lunsj OG middag et par dager i uken. Tror du hun får mangelsykdommer av å gå glipp av de brødskivene?

Anonymkode: 96367...8f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde du virkelig ikke trenge å spørre om! Selvfølgelig er det greit. 

Anonymkode: 6b51f...c59

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så trist at ikke hun også skal få god mat. Tragisk med foreldre som gir barna kjip "barnevennlig" søppelmat og så koser seg med sunn, god og velsmakende mat av gode råvarer uten barnet. Barnet mitt får være med å spise biff, sushi, spicey indiske gryter, skalldyr eller lammeskanker samme om hun har spist varmmat i barnehagen før på dagen. Barnet mitt er et menneske og spiser derfor menneskemat sammen med oss.

Skulle til å skrive eksakt dette!

Skjønner ikke hvorfor ikke ta kan servere sushi og andre ting de liker godt, til barnet? Vi har servert våre all mulig vanlig mat vi liker (også sushi) helt fra de begynte å spise fast føde - og ja, selvsagt var de ikke umiddelbart begeistret for alle rettene de fikk servert, men de smakte jo, og det er smaking over MANGE ganger som skal til for at barn begynner å like ny og ukjent mat.

Nå er mine 10 og 12 år og fullstendig altetende (og har begge for øvrig sushi som sin livrett, selv om det selvsagt ikke var livretten da de var 1, 2 eller 3 år gamle. Men de smakte, iallfall!)

Anonymkode: cf486...4b0

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Barnet mitt ELSKER brødskive mer enn middag. Resten av uken får hun sunn og god middag hver dag. Brødskive er også menneskemat forresten, spiser dere middag til alle måltider? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet mitt ELSKER brødskive mer enn middag. Resten av uken får hun sunn og god middag hver dag. Brødskive er også menneskemat forresten, spiser dere middag til alle måltider? 

Ja, hun ELSKER vel godteri også, betyr ikke at hun skal spise det til middag vel?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, hun ELSKER vel godteri også, betyr ikke at hun skal spise det til middag vel?

Ja det gjør hun. Men godteri er ikke akkurat så veldig sunt, brødskive er ikke usunt akkurat. 

• Nyttig 2
Skrevet

Snakker vi middag eller varm lunsj her? Hvordan rekker de å spise middag i barnehagen?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Brøleapen skrev (Akkurat nå):

Snakker vi middag eller varm lunsj her? Hvordan rekker de å spise middag i barnehagen?

De spiser alt fra fiskesuppe, fiskekaker, lapskaus osv 😊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...