AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 hei, jeg har fått beskje om at jeg skal ta en 24 timers ekg om en stund har ikke fått time enda men at jeg kunne regne med det opp mot sommeren jeg lurte på hva jeg burde firbrede meg på ved dette. er det ubegagelig eller vansjelig å sove med denne? Anonymkode: ecb9c...eeb
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 Du kan ikke dusje med den, men du kan ta den av når du skal dusje. Det er jo litt irriterende å gå rundt med det hengende rundt halsen, men det er bare 24 timer😊 Anonymkode: 7c026...8f5
Jadasikkert29 Skrevet 20. mai 2025 #3 Skrevet 20. mai 2025 Ganske ubehagelig å sove med... Og jeg syns det klødde mye,tror jeg hadde en reaksjon på limet som holder elektrodene på... 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #4 Skrevet 20. mai 2025 Ikke noe spesielt å forberede seg på, annet enn at det kan være krevende å dusje. Man kan ikke dusje med Holter-monitoren (boksen og ledningene) på, så da må du eventuelt koble fra og til og litt styr. I praksis gjør det at mange får beskjed om å bare droppe å dusje, og derfor kan det være greit at du dusjer ikke altfor lang tid før apparatet skal settes på. Jeg synes den har vært irriterende å sove med, men ikke verre enn at det har blitt en natt med litt dårlig søvn. Har også kjent litt av den kløen @Jadasikkert29 nevner, men for min del var det ikke uforenlig med å slappe greit av. Det var litt irriterende å gå med. Litt irriterende i 24 timer går samtidig helt fint. Anonymkode: 03246...c98
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #5 Skrevet 20. mai 2025 Easy peasy. Ikke noe å forberede seg til. Du har måleren festet i beltet eller i en snor rundt halsen. Litt upraktisk hvis du er en av de som vrir deg som en kålmark i senga, men det klarer du fint – i likhet med titusenvis av andre som har gjennomført dette. Sov med en relativt tettsittende t-skjorte, det gjør det litt mer håndterbart mtp ledningene. 👍 Anonymkode: 4501c...304
Kålrota Skrevet 20. mai 2025 #6 Skrevet 20. mai 2025 Jeg har gjort det flere ganger, men i 48 timer. Det er lite styr med det, kanskje med unntak av at det kan være vanskelig å få plass til ledningene under klærne uten at det synes. Jeg har koblet fra apparatet ved dusj, helt uproblematisk.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #7 Skrevet 20. mai 2025 Jadasikkert29 skrev (15 minutter siden): Ganske ubehagelig å sove med... Og jeg syns det klødde mye,tror jeg hadde en reaksjon på limet som holder elektrodene på... Jeg reagerer også på dette, og fikk beskjed om at neste gang måtte jeg gi dem beskjed, så ville de bruke lim/tape som ikke klødde. Anonymkode: 275e1...f9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #8 Skrevet 20. mai 2025 Har tatt det en del ganger, også 48 og 72 timer. Synes det er helt ok. Har ikke merket elektrodene noe særlig, men har passet på å sove på ryggen så de på siden ikke flytter på seg. Stram overdel hjelper også. Vet ikke om du skal notere ekstraslag, ting du gjør og klokkeslett, men hvis du skal det, er det lurt å skrive nøyaktig klokkeslett (altså 10:23 og ikke bare 10:20, f.eks) så det blir lettere for legen å bla tilbake og se etter utslag. ✌️ Og det med å koble fra for dusjing bør du dobbeltsjekke om er OK for deg. Jeg har hatt noen runder hvor den ikke skal kobles av overhodet, og andre runder hvor det er greit. Anonymkode: 34f9a...6cf
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #9 Skrevet 20. mai 2025 For meg var det null stress. Dusjet før jeg dro til timen, vasket meg godt med klut dagen etter. Syns ikke elektrodene var noe ubehagelige og gikk helt fint å sove med. La monitoren så langt unna meg som det gikk da jeg skulle sove. Anonymkode: fda82...bec
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #10 Skrevet 20. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): hei, jeg har fått beskje om at jeg skal ta en 24 timers ekg om en stund har ikke fått time enda men at jeg kunne regne med det opp mot sommeren jeg lurte på hva jeg burde firbrede meg på ved dette. er det ubegagelig eller vansjelig å sove med denne? Anonymkode: ecb9c...eeb Det er en bagatell. Du får på deg ledninger knyttet til et apparat som du bærer i et belte rundt livet. Du merker ingenting til noe, bortsett fra at ledningene ligger overalt. Noen lar deg koble fra apparater og ledningene hjemme selv før du kommer tilby time, andre sier du må komme med alt på deg. Da får du ikke dusje før hele stasen er fjernet. Ta med deg belte du liker og bruke, så slipper du bruke belte tusen andre personer har brukt før deg. Ta på deg klær som er romslige og gjerne ikke gjennomsiktige. Bar en som skrev for en del år siden at hun følte seg som en terrorist når hun gikk rundt med 24 timers ekg. Anonymkode: ff216...103 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #11 Skrevet 20. mai 2025 Jeg går med dette fast en gang i året. Ledningene blir festet rundt på brystet. Boksen har som oftest klips, og jeg har bare festet den i bukselinningen, eller i bokseren om natten. Sist fikk jeg myk klips med knapp, så da festet jeg den bare rundt ene bh-stroppen, foran skulderen. Sover på ryggen eller siden uansett. Sov den natten med en myk bh. Du skal ikke dusje, men man tåler ett døgn uten en dusj. Jeg drar på trening og gjør alt som jeg pleier. Anonymkode: 62f12...ecc
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #12 Skrevet 21. mai 2025 Jeg skulle på trening underveis, så fikk med nye klistrelapper til etter dusj, var ikke noe stress å koble fra og på igjen. Men du må be om nye lapper hvis du vil dusje. Gikk fint å sove med. Anonymkode: 7cfab...686
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2025 #13 Skrevet 21. mai 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg går med dette fast en gang i året. Ledningene blir festet rundt på brystet. Boksen har som oftest klips, og jeg har bare festet den i bukselinningen, eller i bokseren om natten. Sist fikk jeg myk klips med knapp, så da festet jeg den bare rundt ene bh-stroppen, foran skulderen. Sover på ryggen eller siden uansett. Sov den natten med en myk bh. Du skal ikke dusje, men man tåler ett døgn uten en dusj. Jeg drar på trening og gjør alt som jeg pleier. Anonymkode: 62f12...ecc Er det spesielt dyrt finner ikke så mye om prisen online Anonymkode: ecb9c...eeb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2025 #14 Skrevet 22. mai 2025 Jadasikkert29 hvor mye kostet det Anonymkode: ecb9c...eeb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå