Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang er flyturen? 

Som nevnt tidligere så er blir luften filtrert så det er ikke mye større sjanse for å smitte noen på ett fly som andre plasser. Forkjølelse smitter fra dagen før utbrudd og ca en uke frem i tid, bihulebetennelse smitter ikke. Det er heller ikke slik at forkjølelse er en grunn til at flyselskaper ikke lar folk fly. At dette er egoistisk og at dere kan ødelegge reisen for resten av passasjerene er en enorm overdrivelse.

Men, det kan være smertefullt og slitsomt spesielt med forkjølet barn. Først og fremst burde de få paracet for å lindre dette før dere går om bord. 3 åringen kan tygge tyggisen som hjelper. I tillegg finnes det ørepropper som er designet for å lette trykket. Nesespray hjelper også. Alt som kan rense systemet så godt som mulig. Er det lenge til flyreisen? Dere kan også bli bedre på den tiden. Ta dere en tur på apoteket og be om hjelp til reseptfrie legemidler da de har kunnskap om dette.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det til dere skal fly? 
Jeg ville satset på å tømme nesen mest mulig før ombordstigningen med saltvann, og deretter hatt med smokk eller noe annet de kan ha i munnen på flyet. Det hjelper mot dotter i ørene. 

Anonymkode: 07525...520

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spør om å få en resept på rinexin tabletter. Det løsner ofte tette bihuler. Ellers så må man jo bare kjøre på med nesespray. 

og om det er forkjølelse, så går det sikkert over snart. 
Har flydd mange ganger når jeg eller barna har vært forkjølet. Gått helt fint alle gangene. 

Anonymkode: 85fb4...5c3

Takk for tips, men har allerede vært hos legen og fikk ingenting. Regner med hun hadde nevnt det hvis det var aktuelt. 
tror dessverre ikke det er en vanlig forkjølelse, har i alle fall selv aldri vært så «forkjølet» over så lang tid. Har trodd at det skal gå over i to uker nå, og vært syk i tre 

Anonymkode: 04b06...0f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi fikk ikke reise når min minste ble syk. Vi fikk beskjed om i verste fall så kunne trommehinnen sprenges. Jeg har selv vært tett en gang når jeg reiste med fly. For hjemme måtte jeg. Og det var ikke godt for å si det slik. Lell om jeg hadde nesespray og prøvde å holde det åpent. 

Anonymkode: a0e18...1d2

Hvor syk var han/hun da, var det forkjølelse eller f.eks. ørebetennelse?

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle andre også! Vi skal reise utpå dagen i morgen

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er veldig rart dere ikke får legeerklæring. Vi har fått det lett, ved forkjølelse, oppkast osv, når vi skulle ut å reise. Og dette fra 3 forskjellige leger opp gjennom årene. Så jeg hadde vurdert å gå til privat lege nå, og bytte lege.

Anonymkode: 3b060...10f

AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke flydd med forkjølet barn. Barn har større vanskeligheter med å utligne lufttrykket i ørene enn voksne, og opplever i større grad smerter. Når man er forkjølet er det enda verre, og trommehinnen kan lettere sprekke. Jeg som voksen er plaget med dette, og det er helt grusomt.

Anonymkode: 37b33...848

AnonymBruker
Skrevet

^ Høres ikke noe godt ut, og særlig ikke for et lite barn. Blir helt rådvill her, vet ikke hva som er rett, og hvorfor legene gjør så forskjellig. Og hvis trommehinna sprekker eller noe annet skjer, så gjelder ikke forsikringen fordi sykdommen var kjent med avreise. Så rart av legen å være så streng på det… 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke utsatt barna for det. Har selv flydd med bihulebetennelse en gang og det var helt jævli ! Små barn blir fortere/ mer tett pga små luftveier..

Her blir begge ungene skam dårlig av f.eks halsbetennelse… Hadde holdt oss hjemme, uansett om pengene for flyturen gikk i søpla… 

Anonymkode: 8500c...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd å fly forkjøket uten å merke noe, men én gang var det så smertefullt at jeg brast ut i tårer gjennom hele den 50 minutters flygningen - takk GUD For at det ikke var en lengre flyvning, da tror jeg de måtte ha gjort en nødlanding. Aldri før har jeg opplevd noe så smertefullt, annet enn matforgiftning og fødsel... det skapte også permanente skader i ørene mine.

Jeg må nok ha hatt tette bihuler den gangen. Så hvis du må.fly med dem, sørg for å bruke slikt nesehorn jevnlig i forkant! 

Anonymkode: 71c77...b8a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Takk for svar! Jo, det er sykdom, ikke pollenallergi. Startet med slimhoste, den har vært i tre uker, nå er det snørr og bihuler involvert i tillegg. 

Jeg er usikker på det å fly, derfor jeg må høre. Alle andre tråder jeg hører blir det snakk om omsorgssvikt og tortur å ta med forkjølte barn på flytur

Nei, ikke gjør det! Hvis det er bihulebetennelse,kan det føles som tortur. Har flydd med det selv. Trodde jeg skulle dø av smerter en av gangene. Var helt forferdelig. Vil ikke tenke på hvordan barn må håndtere de smertene. 

Anonymkode: 0646e...988

AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg ikke gjort nei.

Anonymkode: 551d8...9a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...