AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 Jeg og barna har hatt det jeg tror er mykoplasma i tre uker nå. Det er mye hoste, slim, snørr, en del hodepine, og enkelte dager dårlig form. Vi reiser på ferie i helga, og jeg lurer på om det er sjanse for å få antibiotika hvis vi drar til legen, og prøven viser mykoplasma? Når det har pågått så lenge, og det kan være fare for videre følger har jeg skjønt. Er så redd en av oss skal bli dårligere på ferie, men skjønner jo også at det kanskje ikke er et argument. Hvis man hoster i over tre uker skal man dra til legen står det, men ettersom vi skal reise bort er jeg nødt til å få en haste-time på legekontoret. Sitter så langt inne å be om det pga en langvarig forkjølelse/hoste 😅 Anonymkode: c04de...b71
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 De antibiotikaene som brukes mot mykoplasma har en del kjipe bivirkninger. Doksysyklin kan gjør en mer følsom for sol, så man bør være forsiktig i sola mens man går på den og to uker etterpå iflg Felleskatalogen. Både den og erytromycin, som er den andre som gjerne brukes, er kjent for å gi mye plager med magen. Kvalme, diare og solfølsom i tillegg...dere får tenke over hva som er verst rett før ferien. Anonymkode: ce525...a00
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2025 #3 Skrevet 20. mai 2025 Jeg hadde mykoplasma lenge før jeg endelig gikk til legen og fikk medisin. Ble raskt bra og hadde ingen bivirkninger av medisinen. Hostet så jeg ikke fikk sove, og var veldig slapp. Hadde ikke feber i det hele tatt. Jeg ville gått til legen og sjekket så dere kan få medisin om det er mykoplasma. Anonymkode: c1818...246
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå