AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Mammaperm - du er bare hjemme hele dagen pappaperm - veldig slitsomt - får ikke gjort noe som helst hun er syk - ikke noe å bry seg om han blir syk - holder på å dø hun har ungene en hel helg - ikke noe stress han har ungene en hel helg - krever umiddelbart en helg for seg selv - selv om han allerede har hatt 3 tidligere ungen biter henne mens den ammer - han himler med øynene ungen biter ham med T-skjorte på - hyl og skrik og furt hun får nok og kjefter på ungene - far blir sur og kjefter på henne Han får nok og kjefter på ungene - helt innafor, kjefter på mor om hun sier noe. Anonymkode: f08fd...eaa 3 7
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Enten erdu dårlig til åvelge menn eller så har du et perspektiv farget av at du er kvinnen Anonymkode: 0a4b7...254 2 3
Isambard Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Jeg synes heller det er motsatt på mange av punktene. Det kommer vel an på øynene som ser. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Skulle vært mulig å gi latteremoji, ikke bare tommel, for dette var komisk Anonymkode: 3afa9...f10 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle vært mulig å gi latteremoji, ikke bare tommel, for dette var komisk Anonymkode: 3afa9...f10 Det kan gis: 😂. Sånn. Anonymkode: 117ba...c79 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Menn har sluppet unna med å være selvsentrerte egoister i minst 2000 år, slikt henger i lenge. Og de vet at kvinner fremdeles er tilbøyelige til å ofre seg selv og gjøre mer enn de må... Anonymkode: 9af40...af6 9 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Mammaperm - du er bare hjemme hele dagen pappaperm - veldig slitsomt - får ikke gjort noe som helst hun er syk - ikke noe å bry seg om han blir syk - holder på å dø hun har ungene en hel helg - ikke noe stress han har ungene en hel helg - krever umiddelbart en helg for seg selv - selv om han allerede har hatt 3 tidligere ungen biter henne mens den ammer - han himler med øynene ungen biter ham med T-skjorte på - hyl og skrik og furt hun får nok og kjefter på ungene - far blir sur og kjefter på henne Han får nok og kjefter på ungene - helt innafor, kjefter på mor om hun sier noe. Anonymkode: f08fd...eaa Du har dårlig erfaring med menn, får vondt av deg❤️ Anonymkode: 3f1e2...6ee 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 17.56): Mammaperm - du er bare hjemme hele dagen pappaperm - veldig slitsomt - får ikke gjort noe som helst hun er syk - ikke noe å bry seg om han blir syk - holder på å dø hun har ungene en hel helg - ikke noe stress han har ungene en hel helg - krever umiddelbart en helg for seg selv - selv om han allerede har hatt 3 tidligere ungen biter henne mens den ammer - han himler med øynene ungen biter ham med T-skjorte på - hyl og skrik og furt hun får nok og kjefter på ungene - far blir sur og kjefter på henne Han får nok og kjefter på ungene - helt innafor, kjefter på mor om hun sier noe. Anonymkode: f08fd...eaa Fordi damer er tøffe, menn er pingler. Anonymkode: 97365...b05 4 1
Trolltunge Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Jeg synes ikke menn generelt er pingler eller dårlige mennesker, men jeg synes likevel hi har noe for seg. Og hvorfor? Fordi vi aksepterer at menn er mer selvsentrert enn kvinner. Vi kvinner er ikke uskyldige i det. 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai Det hadde vært interessant å få noen innspill fra homofile kvinner og menn her…. Anonymkode: 0a4b7...254
AnonymBruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Det er vel en grunn for begrepet :"manflu"? Anonymkode: c6791...861 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai Min erfaring er at ofte så synes menn synd på seg selv. Det er forsåvidt greit nok det. Når livet er vanskelig så har jeg full forståelse for det. Det jeg synes kan være fryktelig synd og dumt, er om stoltheten deres kommer i veien for dem selv. Mange menn tjener seg selv best, om de kan åpne seg opp for et menneske de stoler på og har tillit til. Det har jeg mange gode erfaringer med selv. Å etablere sosiale nettverk er feks ikke like enkelt bestandig, men ofte kan det være nødvendig for å skaffe seg nye impulser. Anonymkode: a6284...6ac
Brunello Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er vel en grunn for begrepet :"manflu"? Anonymkode: c6791...861 Manflu er dokumentert: Ja, forskning tyder på at menn ofte blir sykere enn kvinner, særlig ved infeksjoner. Dette skyldes både genetiske forskjeller, kjønnshormoner og adferd.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Brunello skrev (3 minutter siden): Manflu er dokumentert: Ja, forskning tyder på at menn ofte blir sykere enn kvinner, særlig ved infeksjoner. Dette skyldes både genetiske forskjeller, kjønnshormoner og adferd. Har du lenke til forskningen? Hvor har du dette fra? Anonymkode: 915c9...53f 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du lenke til forskningen? Hvor har du dette fra? Anonymkode: 915c9...53f Tenk at de har forsket på dette, mens alle kvinnesykdommene er fortsatt en gåte. En mann måtte bare finne ut om han ble sykere enn kona... Anonymkode: 4906a...f59 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Trolltunge skrev (På 24.5.2025 den 16.35): Jeg synes ikke menn generelt er pingler eller dårlige mennesker, men jeg synes likevel hi har noe for seg. Og hvorfor? Fordi vi aksepterer at menn er mer selvsentrert enn kvinner. Vi kvinner er ikke uskyldige i det. Jeg opplever ikke menn som mer selvsentrert enn kvinner. Tvert imot så opplever jeg at menn har som ideale at familien skal ha det bra, mens kvinner har som ideale at de selv skal ha det bra. Begge deler stereotypt og overdrevet så klart. Anonymkode: 0a4b7...254
AnonymBruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai For ikke å snakke om hvor mye skryt og sympati menn får for de samme tingene kvinner gjør hele tiden.... Videoer av menn som lager hestehale på døtrene sine går viral og mannen blir priset opp i skyene for å være flink far... Super pappa som har barna sine, uansett hvor lite innsats de gjør. Det forventes bare av kvinnene... Har hørt om menn som låser seg inn på rommet når de er forkjølet og krever pleie mens kvinnen må ta hånd om hus og unger allikevel. Er så drit lei.... Det frister så lite å date 😆 selvom jeg vet at det også finnes fantastiske menn der ute som FAKTISK er flinke fedre og ektemenn så tror jeg 99% av disse er tatt allerede .. 😁 Anonymkode: 859af...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For ikke å snakke om hvor mye skryt og sympati menn får for de samme tingene kvinner gjør hele tiden.... Videoer av menn som lager hestehale på døtrene sine går viral og mannen blir priset opp i skyene for å være flink far... Super pappa som har barna sine, uansett hvor lite innsats de gjør. Det forventes bare av kvinnene... Har hørt om menn som låser seg inn på rommet når de er forkjølet og krever pleie mens kvinnen må ta hånd om hus og unger allikevel. Er så drit lei.... Det frister så lite å date 😆 selvom jeg vet at det også finnes fantastiske menn der ute som FAKTISK er flinke fedre og ektemenn så tror jeg 99% av disse er tatt allerede .. 😁 Anonymkode: 859af...bbc Sikkert like greit. Tror ikke mange menn vil stå i kø for en person med en slik holdning. Anonymkode: d3fe0...b12
AnonymBruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du lenke til forskningen? Hvor har du dette fra? Anonymkode: 915c9...53f https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1004592; Methods and findings We collected sex- and age-disaggregated data along the health pathway. We searched for papers using global datasets on the sex-disaggregated care cascade for eight major conditions and identified cascade data for only three conditions: hypertension, diabetes, and HIV and AIDS. For each condition, we collected risk factor prevalence, disease prevalence, cascade progression, and death rates. We assessed the sex difference for all steps along the pathway and interpreted inequities through a lens of gender analysis. Sex-disaggregated data on risk factors, disease prevalence, and mortality were found for all three conditions across 204 countries. Sex-disaggregated care cascades for hypertension, diabetes, and HIV and AIDS were found only for 200, 39, and 76 countries, respectively. Significant sex differences were found in each step along the pathways. In many countries, males exhibited higher disease prevalence and death rates than females, while in some countries, they also reported lower rates of healthcare seeking, diagnosis, and treatment adherence. Smoking prevalence was higher among males in most countries, whereas prevalence of obesity and unsafe sex were higher in females in most countries. Så det brukeren kommer med er bare tull, ettersom det her er snakk om helt andre ting enn vanlig i fluensa og forkjølelse. Anonymkode: 9bc3c...2c1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1004592; Methods and findings We collected sex- and age-disaggregated data along the health pathway. We searched for papers using global datasets on the sex-disaggregated care cascade for eight major conditions and identified cascade data for only three conditions: hypertension, diabetes, and HIV and AIDS. For each condition, we collected risk factor prevalence, disease prevalence, cascade progression, and death rates. We assessed the sex difference for all steps along the pathway and interpreted inequities through a lens of gender analysis. Sex-disaggregated data on risk factors, disease prevalence, and mortality were found for all three conditions across 204 countries. Sex-disaggregated care cascades for hypertension, diabetes, and HIV and AIDS were found only for 200, 39, and 76 countries, respectively. Significant sex differences were found in each step along the pathways. In many countries, males exhibited higher disease prevalence and death rates than females, while in some countries, they also reported lower rates of healthcare seeking, diagnosis, and treatment adherence. Smoking prevalence was higher among males in most countries, whereas prevalence of obesity and unsafe sex were higher in females in most countries. Så det brukeren kommer med er bare tull, ettersom det her er snakk om helt andre ting enn vanlig i fluensa og forkjølelse, sant går på at menn oftere blir sykere fordi de ikke søker hjelp. Anonymkode: 9bc3c...2c1 Anonymkode: 9bc3c...2c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå