AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Når noen svarer 👍 på en melding du sender, er det greit? Hvis du f eks sender: lykke til med ........... Er det ikke høflig å svare takk? Anonymkode: 1b548...64c
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Ikke heng deg opp i slike bagateller. Anonymkode: 05bee...0f7 29 5
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Jeg er dame og gjør ofte det med forloveden om jeg bare skal bekrefte ok👍👀 Anonymkode: f9afd...7bc 7
Hanne67 Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Det er det samme som "liker", og viser at vedkommende har lest og er fornøyd med meldingen du sendte. Raskere enn å skrive takk. 21 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Det kan bety 'ok', 'takk', 'ja', 'enig'... Jeg synes det er helt greit å svare 👍 på en slik melding da det, som sagt, kan bety 'takk'. Anonymkode: 97d1e...531 16 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Det er en helt grei måte å respondere på en slik melding. En trenger ikke overtenke slike ting og lage seg problemer ut av ingenting. Vi bruker emojier til å si ting, helt vanlig og høflig måte å respondere ved å sende en tommel opp med mindre du er Olga på 90 år. Anonymkode: f7405...e22 9 1
ThereGoesBob Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai (endret) Enig i at det ikke er godt nok bare å sende en tommel opp. Veldig upersonlig. Tydelig at den som svarer ikke har tid til noe mer enn en tommel opp. Litt som et raskt ligg, takk...og farvel. No hard feelings. Endret 22. mai av ThereGoesBob 5 1 2
Million Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai Jeg sender tommel opp når jeg er enig i noe eller liker det de har skrevet, men som ikke krever noe egentlig svar. Avrunder samtalen på tekst med tommel opp. Får av og til en tommel opp selv, og anser det bare for å være en positiv ting. Ser ikke noe galt i det, det betyr jo i visse sammenhenger takk også. 6 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai Irriterer meg stadig vekk over den tommelen !!! Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått en tommel når jeg virkelig syntes personen kunne skrevet i det minste takk eller den er grei e.l Mener ikke at folk ikke kan sende en tommel (trenger ikke alltid utdype) avogtil , men det kan bli i meste laget. Syntes egentlig det blir patetisk noen ganger Anonymkode: 89f0f...f5c 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai Jeg svarer med tommel opp når jeg er enig, og ikke har mer å si. Bruker det særlig når det har vært flere mld frem og tilbake, og jeg egentlig opplever at samtalen er over. Men så kommer det enda en mld, og jeg vil bekrefte at jeg så den, og er enig, uten å si så mye. Anonymkode: d51e8...5c1 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai Når jeg skriver "ok" på en melding blir jeg beskyldt for å være negativ Hvordan i svarte kan noen tolke et helt vanlig "ok" eller tommel opp som noe helt annet? Anonymkode: 4d3b6...fb8 8 1 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Når jeg skriver "ok" på en melding blir jeg beskyldt for å være negativ Hvordan i svarte kan noen tolke et helt vanlig "ok" eller tommel opp som noe helt annet? Anonymkode: 4d3b6...fb8 Folk er svært usikre. Det er det det handler om. De må ha en helt tydelig og klar, ikke tolkbar, besvarelse/reaksjon som aller helst bekrefter dem i positiv retning. Anonymkode: 179d6...ec3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Irriterer meg stadig vekk over den tommelen !!! Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått en tommel når jeg virkelig syntes personen kunne skrevet i det minste takk eller den er grei e.l Mener ikke at folk ikke kan sende en tommel (trenger ikke alltid utdype) avogtil , men det kan bli i meste laget. Syntes egentlig det blir patetisk noen ganger Anonymkode: 89f0f...f5c Kjempe enig! Hvis du ikke greier å skrive "takk"når noen tar seg bryet med å gratulere eller ønske lykke til,så syns jeg du er en utakknemlig taper! Anonymkode: 3c393...906 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjempe enig! Hvis du ikke greier å skrive "takk"når noen tar seg bryet med å gratulere eller ønske lykke til,så syns jeg du er en utakknemlig taper! Anonymkode: 3c393...906 Eller så kan det bare være at du overtenker noe voldsomt Anonymkode: b384d...766 9 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai #15 Skrevet 19. mai Tror kanskje ikke folk er frekke når de sender tommel opp, men jeg blir ofte sittende og tenke over hva de egentlig mente, var det snilt eller frekt 😬 Anonymkode: 68c98...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror kanskje ikke folk er frekke når de sender tommel opp, men jeg blir ofte sittende og tenke over hva de egentlig mente, var det snilt eller frekt 😬 Anonymkode: 68c98...c9e Hvorfor i alle dager skal tommel opp, som er em positi /bekreftende gest, bety noe frekt? Anonymkode: 179d6...ec3 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai Jeg svarer med 👍🏼 når jeg ikke gidder å bruke tid og energi på å svare vedkommende skikkelig Anonymkode: 8617d...abd 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Olga på 90 år. 50 år for sent med rett alder på Olga👎 Anonymkode: eba46...a78 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller så kan det bare være at du overtenker noe voldsomt Anonymkode: b384d...766 Nei,jeg bare forventer høflighet selv på melding. Du gir ikke tommel opp hvis noen sier "lykke til" irl? Anonymkode: 3c393...906 3
AnonymBruker Skrevet 19. mai #20 Skrevet 19. mai I min generasjon er tommel opp ikke en positiv ting og blir ansett som frekt. Litt sånn "ok, fint for deg, bryr meg ikke" Anonymkode: c3ea2...855 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå