marstad Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Nå trenger jeg seriøst noen bra råd her..... har brukt nesespray i et par mnd i strekk , klarer ikke slutte , siden nesa blir tett på kvelden og jeg MÅ bare puste gjennom nesa når jeg skal sove.. Hvordan skal jeg klare å slutte med den nesesprayen ?? ikke si saltvann for det funker ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Har vært der! eneste som hjelper er å slutte tvert! Blir noen netter med dårlig søvn.. Det er faktisk ganske viktig at du slutter med dette, ellers er det en risiko for at du blir tett for alltid. (Har lest det et seriøst sted - husker ikke hvor i farten). Vet det er forferdelig, men det er såpass alvorlig at du bare må..
marstad Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2006 jeg er klar over det. Hadde en periode på 1,5 år når jeg gikk gravid og en god stund etter det som jeg bare måtte ha den jæv.. sprayen. da fikk jeg en kortison-nesespray på resept. men hadde håpet å klare det selv denne gangen. hvor mange netter tar det ca ???
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 jeg er klar over det. Hadde en periode på 1,5 år når jeg gikk gravid og en god stund etter det som jeg bare måtte ha den jæv.. sprayen. da fikk jeg en kortison-nesespray på resept. men hadde håpet å klare det selv denne gangen. hvor mange netter tar det ca ??? ← Hjalp kortison sprayen ? Sitter her med en resept på det. Har ikke fått henta den ennå, men håper virkelig det hjelper. Har brukt Otrivin i årevis etter siste graviditet.
marstad Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2006 ja den hjalp i løpet av noen dager bare. og da brukte jeg vanlig nesespray i tillegg . og en natt med bare kortison . så var det over. jeg hadde håpet å slippe legebesøk nå , så jeg får vel tvinge meg gjennom noen netter da.
Gjest Gjesta Skrevet 16. mars 2006 #6 Skrevet 16. mars 2006 På meg så har det ikke tatt mer enn 3-4 netter så har jeg vært bra igjen. Vil også legge til at jeg aldri bruker nesespray lengre, fordi jeg begynner å blø eller blir avhengig. Slitsomt å være forkjøla da, men saltvannsspray hjelper litt.
lillesky Skrevet 16. mars 2006 #7 Skrevet 16. mars 2006 Ja, gå til legen og forklar problemet, så får du en annen nesespray (den med kortison, tror jeg det er) som gjør det bedre, slik at du kan slutte med nesespray.
Gjest Rødtoppen Skrevet 16. mars 2006 #8 Skrevet 16. mars 2006 ARGH nesespray! Jeg var avhengig av otrivin i 14 ÅR jeg! Men slimhinna i nesa holdt på å ta kvelden, mye neseblod og TETT i nesa hver kveld. Kunne bruke ei flaske i uka omtrent, og fikk panikk hvis jeg ikke hadde minst to flasker spray i huset... Så fikk samboeren min meg til å åpne øynene, både med tanke på hva jeg faktisk gjorde med nesa mi og hvor mye penger jeg brukte på detta herket. Så da bare sluttet jeg tvert, ble vel ca 4-5 netter med dårlig søvn pga tett nese, men det angrer jeg IKKE på nå. Nå synes jeg heller det er vondt å bruke nesespray innimellom når jeg er forkjøla eller noe. Så det er mulig
Gjest marthepia Skrevet 16. mars 2006 #9 Skrevet 16. mars 2006 Hoff..jeg vet hvordan du har det!! hehe..jeg har brukt nesespray en stund selv nå. Nesen min blir tettere på kveldene og rommet vårt er ganske kjørlig så det er ikke det heller... Jeg har tatt nesespray en stund nå..men jeg vet jeg må slutte..man blir jo avhengig. Saltvann fungerer ikke på meg! Tror meg jeg har prøvd!
Amanlis Skrevet 16. mars 2006 #10 Skrevet 16. mars 2006 Men har dere ikke mista luktesansen? Har hørt om et par som også har vært hekta som har gjordt det.
Gjest Rødtoppen Skrevet 17. mars 2006 #11 Skrevet 17. mars 2006 Nesa mi fungerer fint som den skal nå i hvert fall, og luktesansen er det absolutt ikke noe i veien med. Om mulig er den kanskje heller litt for sterk...
Lythande Skrevet 17. mars 2006 #12 Skrevet 17. mars 2006 Nesespray er noe herk - jeg tåler det ikke (ikke noen form for nesespray - blir fysisk dårlig). Jeg fikk kortisonnesespray for å hjelpe på overaktive slimhinner, MEN den tålte jeg heller ikke. Blodkarene i nesa ble så tynne at det skulle ingenting til før jeg blødde neseblod. Bare en liten advarsel til dere som bruker kortisonnesespray.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå