Gå til innhold

Fure i øreflippen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig oppdaget at jeg har fure eller strek på begge øreflippene. Googlet og det står mange artikler om at det kan avsløre sykdom, står også om kolesterol og hjertesykdom.

Jeg er kjemperedd nå, trodde det var aldersbetinget før jeg googlet nå.

Jeg vet ikke hvor lenge den har vært der, oppdaget det nylig.

Stemmer dette?

Anonymkode: f6f16...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er bilde:

IMG_4792.jpeg.9412f0f7805572686c088144fdb0cb91.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok alder. Øreflippen taper seg med alderen den også, og får rynker/linjer. Tipper at den flippen bretter seg når du ligger på siden, så blir det soverynke der. Helt naturlig, og ufarlig.

Anonymkode: 86b83...24f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er nok alder. Øreflippen taper seg med alderen den også, og får rynker/linjer. Tipper at den flippen bretter seg når du ligger på siden, så blir det soverynke der. Helt naturlig, og ufarlig.

Anonymkode: 86b83...24f

Ja, jeg sover på siden, så kan være noe i det. Men ble redd allikevel. :( 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Google gir deg først artiklene som flest mennesker trykker seg inn på, og "aldersbetinget" er jo ikke noe spennende å trykke seg inn på, og havner derfor langt ned på lista. Kolesterol og hjertesykdom er samtidig ikke en uvanlig ting hos eldre, om de så har folden eller ikke. 

Min erfaring er at det er mange eldre som har denne folden, også jeg med mine 48 år. Ser det både hos mine foreldre og flere av brukerne på aldershjemmet her, og det er hverken mere hjertesykdom eller kolestrol problemer hos de enn de uten fold. 

Anonymkode: a30de...d0b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på det ene øret. Jeg la merke til det for litt siden, og tenkte bare at det var da pussig. Men nå når jeg leser denne tråden, innser jeg jo at det er alderen som innhenter meg. Jeg er 41. Det kommer vel på det andre øret også i løpet av noen år. 

Nå har jeg ikke googlet, og lest det du har. Men jeg vet i hvert fall at jeg har lavt kolesterol, og jeg har ingen tegn til hverken hjertesykdom eller annen sykdom. Så jeg er rimelig sikker på at det er alderen, nå som jeg innser at det ikke er tilfeldig. 

Anonymkode: 36186...ab6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...