Gå til innhold

Barnet mitt ble ekskludert på bilder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går hadde vi 17. mai feiring hos mine foreldre der hele familien var samlet til fest. Min datter har ikke bunad men hadde kjole på seg. Hun har tre jentesøskenbarn på samme alder og min søster, som er lærer, trommet sammen til fotografering av hele familien. Når den seansen var over sa hun "nå skal vi ta bilde av søskenbarna som har bunad!"  Så da måtte min datter stå å se på venninnene som ble fotografert.  Bildene ble lagt ut på sosiale medier, og jeg fikk i dag spørsmål fra min manns familie om vi ikke var i selskapet siden de hadde sett bilde av bare de andre jentene.... Kjenner selvsagt dette er sårt! Hadde ikke forventet det av hun som er lærer. Korttenkt? 

Anonymkode: 6735a...e9e

• Hjerte 9
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt maken.  Dette hadde jeg virkelig tatt opp "på kammerset "

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt man skal bli krenket av 

Anonymkode: 8d104...41c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de tok bilde av alle først og så de med bunad ser jeg ikke problemet 🤷‍♀️ 

Anonymkode: 9d4cc...b5c

• Liker 28
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit p ta et bilde av de som er bunadskledd når datteren er med på andre bilder. Du kan jo dele bilder selv da hvis du ønsker det?

Anonymkode: acda9...d47

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1) helt normalt å ønske et bunadsbilde

2) veldig merkelig å bli fornærmet over at barna IKKE blir lagt ut på SoMe, når de fleste ville følt på det motsatte. 

Anonymkode: b9463...227

• Liker 22
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Ble de ikke med når du tok initiativ til å ta bilde av jentene, både de med og de uten bunad? 

Anonymkode: 2242f...a63

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å ta bilde hvor alle har bunad på.

Hvorfor har ikke dattera di bunad? Kanskje noe å tenke på istedenfor å bli fornærmet.

På jobben er også vanlig at bare de som har kledd seg ut på Helloween eller hadde på seg fotballtrøye for 1 uke siden for å støtte barna som har kreft blir med på gruppebildet

Anonymkode: cd7ea...695

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ikke ut bilde av andres barn på nett, kan det ligge noe i det. Det er jo ikke sikkert det er en bevisst handling å utelate henne. Eller det kan være en helt annen tanke enn den bunaden. Uansett, hennes valg. 

Anonymkode: 523ae...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det var ikke greit. De sier jo egentlig at det er bare de med bunad som er fine på 17. mai, du som ikke har bunad får ikke være med. Var det seriøst ingen som hadde en fungerende hjernecelle der? Deling på some er tåpelig uansett. 

Anonymkode: f45df...f4d

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I går hadde vi 17. mai feiring hos mine foreldre der hele familien var samlet til fest. Min datter har ikke bunad men hadde kjole på seg. Hun har tre jentesøskenbarn på samme alder og min søster, som er lærer, trommet sammen til fotografering av hele familien. Når den seansen var over sa hun "nå skal vi ta bilde av søskenbarna som har bunad!"  Så da måtte min datter stå å se på venninnene som ble fotografert.  Bildene ble lagt ut på sosiale medier, og jeg fikk i dag spørsmål fra min manns familie om vi ikke var i selskapet siden de hadde sett bilde av bare de andre jentene.... Kjenner selvsagt dette er sårt! Hadde ikke forventet det av hun som er lærer. Korttenkt? 

Snu dette til noe positivt. Ditt barn ble ikke eksponert på sosiale medier. 
Hvor gammelt er barna? 

Og var det søskenbarna eller var det venninner som ble fotografert? Greit å holde seg til samme relasjon til personene når du begynner en tråd somnår du avslutter en tråd. 

Anonymkode: 043e2...0fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, en kan ikke alltid kreve å bli inkludert. Nå var dette av bunadsjentene. Hun var sikkert med på en masse bilder selv om hun ikke fikk være med på det bildet🙄

Anonymkode: 24fa5...38f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

det er jo også mer eksponerende for barnet om de blir med på slike bilder, enn å finne en smidig løsning. 

Her er alle bunadsjentene, og Ida i sommerkjole.

Her er alle snow-board jentene, og Ida med akebrettet. 

Her er alle i halloweenkostymet, og Ida i joggedress med ansiktsmaling. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

trommet sammen til fotografering av hele familien. Når den seansen var over sa hun "nå skal vi ta bilde av søskenbarna som har bunad!"  

Alle ble inkludert først. At man tar bilde av de i bunad er veldig vanlig. 

Anonymkode: 227d5...216

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1) helt normalt å ønske et bunadsbilde

2) veldig merkelig å bli fornærmet over at barna IKKE blir lagt ut på SoMe, når de fleste ville følt på det motsatte. 

2. Handler åpenbart først og fremst om forskjellsbehandlingen.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

veronica<3, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (30 minutter siden):

2. Handler åpenbart først og fremst om forskjellsbehandlingen.

Hvilken forskjellsbehandling? De ble alle tatt bilder av. Før man legger ut bilder av noen må man ha samtykke, kanskje ts og datteren var gått før de fikk gitt det?

Anonymkode: 9d4cc...b5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så rart om hun har lagt ut bilder av egne unger men ikke dine. Jeg deler ikke bilder av andres barn på SoMe (minimalt av egne og, men absolutt ikke andres). Og hvis noen faktisk bruker bilder på sosiale medier til å finne ut om andre var tilstede hadde jeg gitt en gedigen og lang beng i det. Noe så dumt… så dumt at det nesten kan virke litt konstruert.

At folk tar egne bunadskledd synes jeg er helt OK, men ikke at de bare tar bunadsbilder. Får være ett hvor man samler alle uansett klær, og så et bunadsbilde.

Anonymkode: e0de7...40f

AnonymBruker
Skrevet

Altså, jeg har ikke bunad selv, men synes det er gøy å se «bunadsbilder». Prøv å ikke la deg krenke av dette! Si til svigers osv at akkurat det bildet var av folk med bunad…. Hvis dette er et stort problem for deg, så skaff bunad til datteren din. 

Anonymkode: f18ea...114

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis din datter fikk være med på de første bildene av alle, ser jeg ikke problemet. At din søster er lærer har da ingenting med saken å gjøre. Hun er ikke på jobb, og kan da ta bilder av hvem hun vil. Om hun hadde gjort dette på jobb, hadde jeg reagert. Da hadde jeg gått med på at det er utestenging. Å ta et ekstra bilde av barn i bunad er ikke utestenging. 

Jeg er stemor. I min stedatters konfirmasjon hadde mor et ønske om å ta bilde av konfirmanten med begge foreldre og alle besteforeldre, uten at jeg var med. Det kunne ikke falt meg inn å reagere. Jeg var med på andre bilder. Er ikke det samme greia? 

Anonymkode: a94a6...d23

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...